Balkánský deník1(výstup na Musalu)14-15.6.09

2. července 2009 v 22:31 | jonáš71 |  zahraniční hory
Dlouho předem naplánovaná akce se nakonec uskutečnila,byť trochu jinak než jsme si naplánovali.Počasí holt neporučíš:-(Přechod Rily se nám zdařil a počasí nám přálo.To už bohužel neplatilo pro Pirin a tak jsme skončili v Řecku u moře ale nepředbíhejme...
...busem jsme se přesunuli do Vídně odkud jsme letěli do Sofie.Využili jsme služeb populární společnosti SkyEurope a tak jsme měli zpoždění...
...na konec nás do letadla přece jen pustili a naše cesta na balkán mohla začít...
...v Sofii jsme "cobydup" ale přesto pozdě aby jsm stihli poslední bus do Samokova.Řeší to 50eur a řidič kamikadze:-)
...ani né za hodinku jsme v Borovci a dáváme si první Zagorku.Navíc čepovanou!To ještě netušíme že si v horách piva moc neužijem:-(Spíme kousek nad Borovcem .Ráno dokupujem chleba a cigárka a razíme do kopců...
...cesta je poměrně pohodová.Pokud se dá mluvit o pohodě s takovou krysou na zádech:-)
...kvítí je kolem habakuk ale já ho moc nefotím.Vyhlížím horu!
...a tady už ji identifikuji na 100procent.Ta menší vpravo je Musala(2925m)nejvyšší kopec balkánu... pod musalou
...pomalu ale jistě se blížíme k hoře...
...jezero u chaty pod Musalou.Chat v různém stadiu rozkladu je tam fůra ale pivko jsme si bohužel nedali:-(Ta jediná funkční ještě neměla sezonu:-(((
...takže se posliníme z vlastních zásob a jedeme dál směr Ledno ezero...
...první výšvih nad jezerem ...
...a pomalu ale jistě začíná přibývat sněhu...
...no a to už jsem kousek od bivaku u ledového jezera.Tady budem dneska spát ale ještě předtím si nalehko vyrazíme na Musalu...
...takže šustky,foťáky a cigára.Jirka bere jako super bonus litr slivovice:-)))
...za chvilku jsme na hoře a řádně si to užíváme.Nikde nikdo.Jen meteorolog ze stanice na vrcholu který nám prodává pivko za 3leva.Mňam.
...díváme se co nás zítra čeká...
...no a ženy už mají hlad a tak sestupují k bivaku vařit.Já s Jirkou zůstáváme...
...poněvadž tohle se každý den nevidí...
...poslední sluneční paprsky nám svití na cestu dolů...
...první den byl supr.Uvidíme co bude dál.Jo pod těma hnědýma bukvama se zkrývají větší panoramata.
POKRAČOVÁNÍ PŘÍŠTĚ:-)))

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.