Balkánský deník6(Rilský Monastir a fiasko na Pirinu)20-22.6.09

22. července 2009 v 21:00 | jonáš71 |  zahraniční hory
Ráno jsme si pěkně poleželi netušíc že autobus z Monastiru do Rily jezdí jen dvakrát denně.V děvět ráno a ve tři odpoledne.No nevadí aspoň máme čas si to vychutnat...
...podobných komiksů tam bylo spousta...
...a taky výletníku...Rilský monastir Panorama
...a tak zavíráme dveře a jdeme se podívat na Rilskou Kostnici...
...je to takový malý hřbitov...
...pak už jen posedáváme u pivka a čekáme na autobus.Ten nás během cca 3hodin dopravil s přestupem v Rile a Vlagoevgradu na sedlo Predel.Tady za jemného deště vystupujem přímo před hospůdkou která nám nabízí azyl...
...deštík se později změnil v slušnou průtrž mračen...
...ti tři se tam zastavili jen na chvíli.Kdo ví kde jeli?My jsme před soumrakem odešli do lesů ,vzhůru směr chata Javorov.Po cca 2km stavíme stany a těšíme se na Pirin.Ráno bylo krásně.a kus cesty jsme šli za slušného dusna.Bohužel v lese takže panoramata žádná.Jen co začal les ustupovat kosodřevině přišly mraky...
...a bouřka,kroupy a déšť.Nicméně optimismus nás neopouštěl...
...u chaty sušíme věci a dáváme pivka.Za chvíli valí znova a tak se rozhodujem přespat na chatě.
...v přestávkách mezy dešti jsem udělal pár fotek...
...dlouhou chvíli si holky krátí hrou...
...k večeru přichází bulharský horský vůdce s dvěma klienty.Od něj se dozvídáme že počasí má být čím dál tím horší.Na dalších 5dnů to má stát za prd.Jediná relativně schůdná cesta je vyrazit brzo ráno,přeběhnout Končeto a z Vichrenu mazat dolů poněvadž ta bouře co byla dnes prý byl prd:-)Rozhodujem se že půjdem stejně jako oni a posilněni vínem a pivem jdem spát...
...po časném budíčku a kvapné snídani vyrážíme dohory.Slunko svítí ale ty mraky co se sunou...
...o něco později už bylo takhle ale furt jsme chtěli jít dál:-)Jenže pak začalo buřit...
...a kroupit a vážně víc než včera:-)Tak to stáčíme dolů.Asi půlhodiny se schováváme na bivaku Bunkera(Ani né hodinu cesty nad chatou-je to poslapší ale použitelné nocležiště.zadarmo a kousek od potoka),když schází dolů i bergsteigr se svými klienty,vzdáváme to taky...
...na chatě se u čaje a jiných nápojů(Zagorka)domlouváme na předem naplánované nouzové variantě.Řecké moře nám bude muset nahradit Pirin:-(((
...cesta do Razlogu trvala asi 3,5 hodiny.Nepršelo pořád a bouřilo jen občas.Z Razlogu se vracíme busem do Vlagoevgradu.Tam si kupujem lístky na vlak do Soluně.Ten náš jel v 1:10 ráno.Tak trávíme příjemný večer v zahradní restauraci a na nádraží...
Dokončení příště(těch 5dní u moře se vleze do jednoho dílu:-)

1 člověk ohodnotil tento článek.