Červenec 2010

Lysá expedičním stylem:-)(23-24.7.2010)

28. července 2010 v 22:55 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Na pátek jsem si naplánoval fotobivak na Smrku.Nakonec ale bylo vše trochu jinak.Jednak jsem nejel sám a navíc né na Smrk ale na Lysou.Nevadí.Počasí bylo proti nám(víceméně).Přesto velice příjemná akcička.Fotek jsem moc nenasekal a ty co tady jsou ,věnuji svému horskému učiteli Majklovi,který neustále brouzdá po všemožných kopcích a do beskyd už to má daleko...
na butořance
...na Butořance to po lijavci na chvíli vypadalo fakt moc hezky...panorama po dešti na butořance
...ten expediční styl byl pro mně "novinkou"ale příjemnou.Teda až na to že jsem se potil jak dveře od chlívku:-)Přece jen mí parťáci jsou o dost mladší a trénovaní.Nicméně občerstvovací zastávky dali akci punc světovosti a já se nakonec dostal až navrchol.to ale předbíhám...
ostrovy
...snažil jsem se jít rychle ale forma už není co bývalo.Přesto že jsem mládežníky nechal kdesi za sebou.Nestihl jsem být včas na pravém místě.Už pod větry se mraky  zvedaly a beskydské ostrovy mizely ve vlnách...
bambán míří vzhůru
...Bambán se probíjí vpřed,vzhůru.Už je nad mraky ale ještě není nahoře!
mraky se valí přes Malchor
...ten nerovný boj jsme nakonec vyhráli.Pod modrou oblohou jsme asi hodinku postáli na vrcholu Lysé hory.Pod námi bílo a ze slovenska se valil bouřkový mrak.Něco vínka ,pár cigárek a pak sestup na Lukšinec kde jsme se usalašili v altánu.Ve dvě ráno nás probudila bouřka a déšt který se valil ze všech stran.Ždaráček odvedl skvělou službu!No a ráno jsme vstávali brzo abych stihl bus v 7:50.Klukům to nakonec ujelo.Já jsem stihl bus, plus ranní panorámka z Butořanky...
...Tolik z beskyd a příště něco z Práglu!

Iggy Pop na Colours of Ostrava(18.7.2010)

20. července 2010 v 20:42 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Letošní Barvy jsou za námi.Já byl opět spokojen:-)Focení jsem letos neprovozoval(až na malé vyjímky).Už mně nebaví plížit se v přítmí jako zloděj a schovávat se v davu.Jednou z těch vyjímek byl závěrečný koncert Iggy&The Stooges.Iggy Pop kmotr punku,rocková ikona.Legenda se vším všudy.
Někdo se možná nudil,jiný ani nečekal jak to dědci rozbalí.Možná to byl velký rokenrolový podfuk.Seru na to,já se bavil parádně.Mněl jsem akorát strach jak se mi bude v kotli ostřit ručně ale nakonec to šlo:-)Hlavně že Iggy ten koncert přežil!Těch víc než čtyřicet roků v rocku se na něm podepsalo.Viz fotky...
Iggy&The Stooges
...první skladbu ještě absolvoval ve své slavné vestičce...
Iggy Pop
...pak se odhalil a pral to do nás...
...starý pecky ,starý pózy,starej Iggy ...
Iggy&The Stooges+fanoušci
...nechyběl ani taneček s fanoušky...
The Stooges
Iggy Pop
Iggy&The Stooges
Tak takhle nějak to bylo.Kdo ví kdo nás obštastní zarok?Třeba Lou Reed,nebo Patti Smith:-)Uvidíme!

Noc na Kněhyni(9-10.7.2010)

13. července 2010 v 17:16 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Na Kněhyni to mám rád.Nechodí tam davy lidí ,výhledy jsou dobré a po "sportovní stránce" je to moc hezký kopec.Teda pokud se jde z Kunčic:-)No a že počasí bylo takové vymazlené řekl jsem si že by nebylo špatné vyšlápnout si nahoru,užít si západ slunce zabivakovat a pokochat se zrozením dne.Původně jsem chtěl jet už v pátek se Speedym ,nakonec jsem to absolvoval až o den později ale efekt byl stejný.Príma solo večírek,s laciným vínem stativem a foťákem,Jo jo čas odčasu je dobré potvrdit si svou malost.Dost keců.Jen upozornění že obrázky jsou hodně kýčovité,tak mně moc nestrhejte:-)
soumrak z kněhyně
slunko nad červeným kamenem
...není nad to mít horu sám pro sebe...
radhošt
soumrak
...ohěn jsem sice neměl ale světýlek tam bylo hafo...
...a pak jsem si natáhl budíka na čtyři ráno...
lysá z kněhyně
...nad Lysou už to žlutilo.Tak jsem rychle zbalil věci a dal se do díla...
lysá
na Kněhyni
východ slunce
...a už je tam...
sluníčko
...v pět balím fidlátka a zahajuju sestup.U studánky posnídám a kousek pod ní potkávám první turisty.Já jedu domů.V paneláku jsem o půl deváté i s čerstvými rohlíky takže jsou spokojeni úplně všichni:-)

prodloužený víkend v Horní Lomné(3-6.7.2010)

7. července 2010 v 21:58 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Prodloužený víkend jsme strávili v Horní Lomné.Dlouho jsem tam nebyl a když jsem na netu objevil tábořiště u studánky bylo rozhodnuto.Cena nízká,nabídka lákavá:-)Moc jsme toho nenachodili,přesto jsem byl spokojen.V karpatech je totiž velice hezky:-)Nebudu to moc popisovat.
Fotky jsou pojmenovány a po najetí myší na obrázek víte kde jste:-)Tož takhle to vypadalo u nás v beskydech...
pohled na Kamenité od pralesu Mionší
...v sobotu jsme po zbudování stanové základny vyrazili na krátký okruh-NS Mionší.Nic mimořádného v tom letním slunku.Chtělo by to přijít napodzim poránu anebo aspoň v létě po bouřce:-)Třeba nabudúce...
na NS Mionši
znavený ...na cestě
..nedělní výlet jsme si užili víc.Trasa Dolní Lomná-sedlo pod Malou Kykulou-Kozubová-Kamenité-Dolní Lomná,nebyla sice také nijak kilometricky výživná ale výhledy byly fajnové...
v sedle pod malou kykulou
Čantoryje od sedla pod Malou Kykulou
sedlo pod Malou Kykulou
Rozsutec+Stoh od Kozubové
...jedna fest zoomovaná.Milované kopce "navýchod od ráje":-)bylo zapařeno a můj prehistorický teleobjektiv je žlutý sám osobě.Tak jsem ty barvy trochu poladil:-)
cesta na kamenité
dolů
na obzoru moje rodinka
...v pondělí jsme chtěli na Hrčavu a Trojmezí.Bohužel:-(Dojeli jsme tam a zjistili podle cca 1,5km dlouhé fronty zaparkovaných aut že dnes to nebude nic pro nás.Na Hrčavě byla cyrilo-metodějská pouť a to fakt nemusíme.Tak jsme si vyšlápli aspoň na Girovou.Výhledy velmi slabé(oblačnost).Ještě že byly ty borůvky:-)Jo taky jsme viděli ten půdní sesuv ,síla!
sesuv na gírové
borůvkožrouti
No vyšlo nám to fajně.Chtěl jsem ještě v úterý přejít pěšky z Lomné přes Slavíč na morávku na bus ale počasí už bylo takové všelijaké.Tak jsem si to nechal na jindy.

vycházka na Smrčinu(26.6.2010)

2. července 2010 v 21:52 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
V sobotu ráno jsme se Speedym vyšli na Lysou.Stativ a foťák jsem táhl zbytečně.V e tři ráno byla hora v mracích a z východu slunce bylo vidět zhola nic:-(no tak třeba příště.V neděli jsme si s Jonáškem vyšlápli alespoň na Smrčinu ,to je ten kopec naproti Butořance.Zde pár obrázků...