Září 2010

...první podzimní výlet.Smrk(25.9.2010)

28. září 2010 v 18:21 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Tak podzim je tady v plné parádě.Mám rýmu a zkuhrám:-)Venku je hnusně ale svařák hřeje,takže je to vlastně fajn.Sobotní výlet nás po dlouhých pěti týdnech zavedl do beskyd.Jelikož jsme jeli na chatu dělat dřevo nazimu,byla volba celkem jednoduchá.Smrk zvítězil nad Lysou.Je sice menší ale zas tam je větší klid.I když už ani tam to není co bývalo:-(Moc jsem nenafotil ale užil jsem si to!Beskydy,jsou beskydy !Ani alpské štíty nebo balkánské horské polopouště na ně nemají:-)
doufám že se do víkendu polepší počasí abych se mohl zase vydat do těch našich HORRRR!
CESTA NA SMRK
Poněvadž jsem mněl na zádech Jonáška zvolili jsme coby výstupovou trasu "normálku"z Ostravice.Je to sice delší ale zase méně do kopce:-)V lese se to sice ještě zelená ale u Bučacího potoka se to už barví...
bučací potok
listí
...bohužel jsem neměl stativ a vlastně ani čas se pořádně vyřádit.Snad příště...
ještěrka
...na Holubčance jsem odložil své taktické legginy a zůstal jen v kraťasech.Teď mně kape znosu ale když jsem tam viděl ty slunící se ještěrky,neodolal jsem:-)
lysá ze smrku
Na vrcholu jsme se občerstvili a spěchali na kroucené k Hovjakovi.
Jonášek na Smrku
Sestupovali jsme výšvihem.Výhledů ubývá.Za chvíli už nebude třeba brát  foťák:-(
a ještě jednou Lysá
lysá od hovjaka
...pivko a jde se makat.

Mossuraya ve staré aréně(15.9.2010)

20. září 2010 v 20:02 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Tak už je po prázdninách a zítra začíná podzim.S ním taky klubová sezona.Minulou středu jsem si zašel do staré arény na první koncert.Hráli tam ženevští ztřeštění jazz-punkáči Mossuraya.
Předkapelu Zabloudil jsem nefotil poněvadž hráli v téměř absolutní tmě:-)Ani švýcaři moc nesvítili,navíc jsem mněl pocit že jím ty aparáty probíjejí:-)takže jsem si pomáhal bleskem.Jinak bych tam mněl jen šmouhy.Dělal jsem co jsem mohl.Rozhodně se nenechte odradit fotkama.Hoši hráli dobře.Trochu jako Už jsme doma!

výlet do walliských alp(5.9-11.9.2010)

18. září 2010 v 20:40 | jonáš71 |  zahraniční hory
Tak už je zase září.V tomhle termínu obvykle vyrážíme do nějakých vyšších kopců(teda pro nás vyšších).Letos tomu nebylo jinak.Po dlouhých šesti letech jsme vyrazili do švýcarska.Konkrétně do walliských alp,přesněji na jejich východní konec.Zde se nachází dobře situovaná chata Weissmies hutte.Nad ní se vypínají dvě čtyřky a jedna skoro čtyřka+ pro nenasytné záživná(údajně)ferata na Jegihorn.Plán byl následující-v neděli dopoledne odjezd z Hradce,v pondělí vynáška na chatu a úterý až pátek tůry.Člověk míní,příroda mění.Z úterního pokusu o Weissmies jsme se vrátili,postrašeni horským vůdcem že má přijít bouřka.No stejně bylo škaredě,byť nebouřilo.Ve středu pršelo,takže nám logicky zbyly jen dva dny.Ty nám za to vyšly nádherně.Spokojenost myslím všeobecná.Pro Dušana to byly první čtyřky(ty v žákovské nepočítám)a pro mně s Majklem to byl návrat do míst odkud jsme před devíti lety kvůli zimně a sněhu utekli:-)Fotek byla fůra tak jsem z nich sesmolil prezentaci.Jako obvykle je to samospustitelný soubor.Stáhnu,kliknu a čumím:-)
Tady jsou nějaké obrázky pro ilustraci,co tam asi uvidíte.
šedivý weissmies 4023m
masív mishabel
v sedle Weissmiesu
sestup z weissmiesu
chata weismies hutte pod lagginhornem 4010
flatshorn a bernské alpy z lagginhornu
weissmies z lagginhornu
majklův horský sen
Tak takhle nějak to vypadalo.Už se těším na příští výlet.Zatím se můžete kouknout na obrázky.
Tady to je:-)
Takže Ahoj a Hoře Zdar!

u moře a tak...

3. září 2010 v 23:28 | jonáš71 |  reportky z výletů
Serie ,nesourodých obrázků z rodinné dovolené v chorvatsku.Vyprahlé hory a přeplněné pláže.Blbinec zvaný rekreace.Nemůžu doporučit ale zase nechci strašit.Posuďte sami...
u mysu
...první den vypadal slibně.teplo avšak slunce zamraky.Ideální pro jedince kteří nemají rádi horko(jako já).Bohužel to trvalo jen den.Potom začalo nukleární peklo,umocněné davy koupačů...
romantika na chorvatské pláži
...todle je foceno vpodvečer,kdy už na pláži nebyl takový nával:-)...
rybaříci
...nejlepší to byl k večeru ,nebo po ránu.Jednak nebylo příšerné vedro a taky byl lepší přístup k vodě...
soumrak na pláži
soumračná
...a taky bylo vidět moře...
viter z kopce plane
...kdo chtěl klid mohl ho najít v blízkých kopcích.Tam moc lidí nepotkáte:-)
město duchů
stará podaca
...stará Podaca,město duchů pod horou Viter.Ani né 800metrů vysoký kopec kde jsem málem vypustil duši.Jo to horko,v kombinaci s mým dovolenkovým pitným režimem(pivo,káva a víno)udělalo své:-)
jadran ze svahů viteru
bambán v hoře
...blížíme se k okraji vrcholových planin.K místům kde hoří vzduch a kromně hadů tam nic živého nepáchne:-)
panorama z viteru
...sladká odměna ,hluboko pod námi moře ...
pod námi zaostrog
vrcholovka
...no a to nejhorší přišlo až pak:-)
dolů z viteru
slunce nad mořem
...jo mnělo to něco do sebe.Jen na takovou dovolenou musí jet člověk psychicky vyronaný:-)
noc pod horou
noční pláž
...jen takový jedinec se dokáže povznést nad řev opilců a dunění diskoték...
drvenická zátoka
...udělali jsme si malý výlet lodí(trajektem) z Drveniku na Hvar.Dětem se loď líbila ,jinak na ostrově bylo ještě větší vedro než v Zaostrogu a to se zas nelíbilo mně:-(
z trajektu
sučurajský maják
lovkyně slunečních paprsků
plachetnice
...tak takhle nějak to vypadalo v tom chorvatsku.Nebylo to zas tak strašné.Asi jako všude jinde.Už vím proč dělají ty all inclusive zájezdy.Aby se člověk neukousal nudou tak se ožere:-)Jo je to marné.Moře je pro děti a důchodce.Dospěláci jedou do hor!!!
Přidávám pár panoramatek,které mně včera nešli zavěsit.