Babí léto v Tatrách(17-20.9.2011)

4. října 2011 v 19:31 | jonáš71 |  slovenské kopce

tenhle rok se v horách nevyvedl:-(tedy aspoň mně:-((poprvé po 11 letech jsem se nedostal do větších kopců a vězte že mně to fakt sere!Když padla poslední šance(Glockner s Miguelem) neb Spídy měl bolavou nohu a léčil se novalginem,rozhodli jsme se že to Spídy riskne aspoň v tatrách.Tyhle hory jsou sice malé, ale krásné.Navíc na polské straně,jsem byl doposud jen jednou!Spídak nikdy a Orlou Percz jsme plánovali už před 10lety s Majklem.Tehdá jsme nakonec akorát přešli Rysy a z Perczi jen úsek Kozia prelacz-M.kozi wierch-Zawrat-Swinica.
Letos jsem to naplánoval trochu jinak a trochu lépe:-)Startujem jako kdysi na štrbském plese,akorát nejdem na Rysy(kde jsme byli už několikrát)ale k Hincovu plesu

...
pleso obcházíme a pokračujeme do Mengusovského sedla(kdysi tady byla značka).Ze sedla pak po menším kufrování,vystoupíme na vrchol Východného Mengusovskéo štítu
...sestup ze sedla do polska je už normální turistický chodník.I když my se na něm místy zapotili:-)
...cestou dolů koukáme do severní sěny Rysů.Je tam pěkný nával.
...na morskiem oku jsou davy turistů,ale taky pivo!!!Dávám dva žiwce,nějakou cigošku a valíme zas do kopce.
Mysleli jsme že budem spát na chatě v dolině pěti stavů,ale po příchodu je jasné že to bude pod širákem.
Naštěstí je krásně a teplo!Na chatě dáváme další pivka a těšíme se na neděli.Od slováku co šli percz v sobotu se dozvídáme že jim to trvalo celé 11hodin.Po dnešní šlapačce se dohodnem se Spídym že půjdem "jen" tu zbývající část
ze sedla kozia prelacz na Kozi Wierch-Granaty-Buczynowe turnie-Krzyzne...
...počasí je opět skvělé a tak jsme plni očekávání:-)
...tady to ještě znám,ale ze sedla už to je pro mně pole neorané.Záhy zjištuju že na spídyh mám natrénováno málo:-)
...jde to hezky ,místy těžce:-)
...asi tak nějak:-)Na chatu docházíme unavení ale spokojení.Já jsem rád že jsem to dokončil a Spídy se těšíže příště to bouchnem celé:-)Večer zase pivko a šírák.Pršelo až ráno a jen krátce:-))))pondělní etapa je vedena v Majklovo stopách
...do sedla Zawrat,pak na Swinicu...
...pak po hřebeni na Laliové sedlo,odkud jdem starou stezkou (traverz)do sedla Závory.Zakázné ale krásné...
...v sedle závory budem nocovat...
...a trekovat:-)solo si vyšlápnu na další dvoutisícovku Hladký štít.Zde vrcholové panorama
...pak si ještě vyšlápnem na tichý vrch a za setmění s deštěm se dekujem do stanu.Ráno je opět hezky:-)
...takže vyrážíme časně.Nejdřív dolů do Koprové doliny,pak Hlinskou dolinou na Koprovský štít.To už je pod mrakem ale hlavně že nechčije...
...z Koprovského štítu seběhnem na Štrbské pleso,dáme si Pilsnera na rozloučenou s horama a těšíme se na příště!Snad brzy:-)Těch fotek tentokrát bylo fakt hodně takže prezentačka je skutečně nabouchaná:-)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.