Jarní výlet do Vysokých Taur(10-14.5.2012)

22. května 2012 v 16:52 | jonáš71 |  zahraniční hory
Tak jsem se po delší době opět podíval do alp.Konkrétně do rakouských vysokých taur.V oblasti jsem byl předtím jen jednou(Grossglockner,s Majklem v roce 2009),takže to bylo zajímavé ,fajné a pěkné:-)Tentokrát jsme vyrazili na prodloužený jarní víkend do skupiny Granatspitze,na chatu Rudolfshute.Tedy přesněji pod chatu:-)Sezona skialpová skončila a chodecká nezačala.Jinak přelidněné kopce jsme měli sami pro sebe!Nevýhoda byla že díky příliš vysokým teplotám(v noci v 2200m +7stupňů),byl sníh mokrý a nestabilní.V pátek na Sonnblicku to ještě šlo(menší sponntální lavinky při sestupu).V sobotu na Medzelkopfu už se to sypalo všude kolem:-(.Takže z původních plánu na 2 třítisícovky,byla jedna Sonnblick 3088m(na vrcholu nováčci Spídy a Podze,veterání já a Aleš jsme vyměkli asi 50m pod vrcholem).A druhý kopec Medzelkopf 2761m,na vrcholu hoďku a půl , s cigárkama a kalvádosem trojice Spídy,Podze a já.Přestože plán nebyl splněn jsem odjížděl spokojen.Krásné 3dny v hoře,se vším všudy.Těžká vynáška,sluníčko,pak déšt a nakonec i čerstvý sníh:-)Vše v prezentaci!Opět HD v formátu Avi.Muzika tentokrát možná trochu kontroverzní ale mně se líbí.Moldavská kapela Zdob si Zdub v písni zpívá o své rodnné zemi.Nebýt Masaříka mohly být ty alpy naše:-)Přeji příjemnou zábavu.
No a tady je pár fotek pro ilustraci co vás čeká v prezentaci.
...jezírko Grunsee(250 výškových metrů nad parkovištěm na Enzigerboden),tady začíná cesta sněhem:-)
...naši nováčci jsou natěšení a tudíž je obludné krysy netíží:-)
...když si odmyslíte ty obludné lanovky,je tam velmi hezky.
....podvečerní vyhlídka z BC...
...tady už lanovky nevnímáme a užíváme si totální samoty:-)
...vrchol se blíží a je jasné že lehčí varianta ,nepřichází v úvahu.Zbývá cesta hřebínkem...
...poslední metry k vrcholu(foceno z místa kde jsme to s Alešem zapíchli)...
...i odtud je výhled skvělý.Zde třeba Grossglockner(to je ten nejvyší srpek).Víc v prezentaci!!!
...tady jsme usoudili že už nejsme na ledovci:-)
...v sobotu už to bylo trochu horší ,ale na vrcholu výhled byl!
....
...no a pak musíme dolů:-(
...potom pršelo,posléze mrzlo a sněžilo:-)Nakonec jsme v kempu v Kaprunu vyžáhli basu piv a jelo se domů.Těším se na příště a doufám že to bude brzy!Snad již v červenci s čajovci (otztálky či dolomity) nebo možná v červnu s Pepou Tatry!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.