čtyři otztálské kříže(9-14.9.2012)

26. září 2012 v 20:37 | jonáš71 |  zahraniční hory
Co se nepovedlo loni,povedlo se letos:-)Na loňský rok naplánovaná výprava do Otztálských alp,se uskutečnila v první polovině září a celá družina(Majkl,Dúša,Aleš a já),ji hodnotí kladně.Krásné hory,zaledněné,relativně vysoké kopce a hlavně touhle dobou nepřelidněné vrcholy.Tak na nás zapůsobily, nejvyšší štíty rakouského tyrolska.Oblast je hustě zaledněna(86 ledovců) a pyšní se největší koncentrací 3000 tisícových vrcholů(256) v rakousku.Z téhle bohaté sbírky jsme si ukrojili jen malý kousek 4 třítisícovky-Urkundholm 3113m,Wildspitze(nejvyšší kopec pohoří a druhá nejvyšší hora rakouska)3772m,Kreuzspitze 3547m a Similaun 3606m.Jak jsme se na vlastní oči přesvědčili,je proč se do otztálek vracet:-)
Tady je pár obrázků...
...část hlavního hřebene otztálských alp.Foceno pod chatou Breslauer hute...
...hned první den,poté co vystoupáme těch cca 900 výškových metrů z Ventu na chatu Bresllauer.Si poté co se ubytujem,připisujem první vrchol.Aklimatizační vycházkou na blízký vrcholek Urkundholmu ...
...to je ten první kříž v tyrolích:-)a zárověn první Alešova třítisícovka...
...z vesela se vracíme na chatu a hlavou nám víří myšlenky na zítřek.V plánu je výstup na Wildspitze...
...vstáváme časně a vycházíme jako první.Nakonec se ale necháme dojít skupinkou s vůdcem,neboť kufrujem a nemůžem určit správný výstupový žlab:-)))
...na ledovci Taschachferner cestou k vrcholu...
....a to už jsme pod samotným vrcholem rakouské K2...

...za chvíli jsme na vršku a radujeme se.Obvzlášt proto že předpověd počasí není příznivá a my přece jen něco vidíme.-)
...zde Weisskugel 3738m(druhý nejvyšší kopec pohoří) a Fluchtkogel 3514m...
...a skutečně se ve středu probouzíme do deště:-(Scházíme dolů do Ventu,doplňujem zásoby a dolinou Niedertal stoupáme na chatu Martin Bush hutte.Zde máme v plánu pokusit se o výstup na Similaun 3606m a případně Hintere Schwarze 3628m.Ale nepředbíhejme.Celou cestu jdem v dešti a od cca 2300m.n.m v sněžení.To neustává ani ve čtvrtek a tak volíme náhradní cíl 3457m ,vysoký Kreuzspitz.Cesta je značená a tak si věříme:-)
...po menším bloudění ,naše smíšené česko-polské družstvo,štastně dosáhlo vrcholu:-)a následně se i ve zdraví vrátilo na chatu.Poláci mají čerstvé zprávy o počasí,podle kterých by v pátek mělo být krásně...
...předpověd vychází a tak míříme k vrcholu Similaunu,který se nám doposud skrýval.Poprvé ho vidíme v těchto místech a mlsně ho okukujem:-)
...počasí je skvělé ,až na ten fukýř:-)
...vrchol je náš a rozhled neomezený...
...poznáváme Wildspitze,kde jsme byli před třemi dny.Taky Hintere Schwarze...
...který už letos nestihneme.Ono by to sice šlo,ale bylo by to natěsno a jak se říká v nejlepším se má přestat!Pomalu scházíme z hory a užíváme si to.Na chatě se balíme a scházíme do Ventu...
...nacpu si špunty do uší,zapínám mp3 a na krk věším foťák.Kluci peláší a já se sunu za nima.Čeká nás kemp,teplá sprcha a
karton piv:-)Jak já to mám rád.Viva Otztália:-)))Já se vrátím!Fotek byla fůra,takže opět HD prezentace.Písnička je potemnělá ,ale krásná.Jedna z otztálského výběru.Song Dead Radio od Rowlanda S Howarda.Tady to je.
Tak si to užijte!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.