Březen 2013

vítání jara na Kněhyni(24.3.2013)

27. března 2013 v 22:44 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
První jarní výšlap byl nakonec ryze zimní akcí:-)Počasí téměř dokonalé,společnost vybraná a slivovička velejemná.Zde jsou obrázky z výšlapu na zapovězenou horu...
...Šimon si řekl že by bylo třeba začít trénovat na rumunsko a tak doplnil naši dvojici...
...Poušta nese slivovici a už se směje vidině prvního doušku:-)
...posilněni lahodným šnabsem,stoupáme a užíváme si první výhledy.Nejsou dokonalé ale my se z nich radujem...
...Šimon jde v čele.No jo abstinent:-)
...svačinka na našem oblíbeném tábořišti...
...posilněni kráčíme zpět ve svých stopách...
...tady Poušta nedal jinak než že chce mít stejnou fotku jako Spídy:-)Za doušek jsem to udělal:-)))
...Šimon řádí na lopatě a my se kocháme pohledy na Smrk a Lysou
...no nic jdem,slíbil jsem klukům ještě jednu vyhlídku...
...a tak jdem na Malou Stolovou.Hoši vypadaj spokojeně:-)
...Poušta plánuje další bivak a že prý brzy!
...no fajně bylo.Bohužel jsme museli domů:-(Tak snad příště si to užijem ještě víc!Fotek bylo hodně tak jsem si pro radost udělal prezentaci.Věnoval jsem ji horským druhům Majklovi,Ričimu,Studentovi,Pepemu,Spídymu,Bambánovi a vůbec všem těm co s náma nemohli béjt.

Dean Brown Quartet(20.3.2013)

26. března 2013 v 21:33 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Další z řady koncertu Ostrava Jazz Night.Tentokrát přijel americký kytarista Dean Brown se svým kvartetem,aby představil své nové album "Unfinished Business".Kapela ve složení Dean Brown - guitar, Bernard Maseli - electric vibraphone, Hadrien Feraud - bass, Marvin "Smitty" Smith - drums,zahrála svěží muziku která potěšila zaplněný klub.

poslední zimní výšlap-V.Javorník(17.3.2013)

19. března 2013 v 20:24 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Původně plánovaný výjezd na slováč opět nevyšel:-(nakonec odpadlo i loučení s zimou na Kněhyni:-(Byl jen výlet na Velký Javorník ale díky skvělému slunečnému počasí(byť výhledy zastřené) to bylo fajn i tam.Pár klasických pohlednic z oblíbeného kopečku...
....Rekovická zvonička ještě stojí a za ní se hrdě vypíná Velký Javorník-král veřovických vrchů...
...hora se blíží..
...je relativně brzo a tak je provoz minimální...
...první chodci co jsme potkali se už vrací z vrcholu...
...pík se blíží a už nás předbíhají mladí a neklidní.Poušta mezy nima není?
...
...rekapitulace pro Majkla aby nezapomněl:-)
...a nakonec pěkně zeširoka:-)Nevím jak vy ale já už vyhlížím jaro.Přesto ale doufám že ještě nejaké to jarní VHT se sněhem na slováči bude!

Fru Fru v Barráku(14.3.2013)

19. března 2013 v 19:51 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Další z serie koncertů pro prázdný klub:-(Nevím jestli to bylo tím že tentíž večer hráli v Ostravě Horkýže Slíže,v Zábřehu Radúza s kapelou a v Parníku Jarret.Nebo jsou Fru Fru tak málo známi?Každopádně nás tam bylo co bys naprstech napočítal.
Já teda osobně taky Fru Fru neznal.Pamatoval jsem si jen Václava Bartoše z Pluta a tak se šel kouknout jak jím to hraje.
V rámci koncertu jim jejich nové,čtvrté album Freak Show pokřtil Radek Pastrňák z Butů.Tady jsou obrázky.Málo lidí,málo fotek ale muzika skvělá!

Smrk-s čajomily(10.3.2013)

11. března 2013 v 21:04 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Původně jsem chtěl někde na slovensko.Nakonec nebylo ským a ani počasí nestálo zanic.Přijal jsem tedy Bambánovo pozvání
a šel na Smrk.V neděli se tam konal výstup k připomenutí čínské okupace Tibetu.Na vrcholu se v poledne sešla skupinka turistů-čajomilů.Zavlála tibetská vlajka ,Lungty a vařil se čaj.Počasí přálo.Vycházeli jsme do mraků a vyšli až nad ně.Paráda.Aspoň ten konec zimy se povedl.
...jen co vyfuníme výšvih.Mraky se roztrhají a začíná velké divadlo:-)
....okolní vrcholy se cudně kryjí v mracích.Jen na chvíli se odhalí.
...užívám si to co tuhle zimu v beskydech,bylo fakt vzácné.To už se ale ze zdola řítí....
...čaový mistr.V objemném tlumoku si nese své nádobíčko.Jen co přišel ,pustil se do díla.Já využívám ,volnou chvilku a jdu se podívat na náš bivakplatz...
...tady už rozjímá dredatý mládenec.Jo jo beskydy,jsou hustý:-)
...v takových chvílích jihnou i staří vlci:-)Jdu na čaj...
...tak se ukažte pane Ruťák.Puer jsem zatím ochutnal jen čistý.Dnes mně čeká varianta solně-máslová.
Předtím ještě skupinové foto...
...v ten moment se přihnal mrak.V tom maj jistě prsty číňani.
...tak se slunce střídá s mrakem a my popíjíme čajík...
...je to fajn ale všecko má svůj čas.Loučíme se s Ruťákem a jdem směr Hubertka.Bambán ještě neviděl polom a já optimisticky věřím že mrak zas odletí...
...odletěl!Bambán "uchcává",pěje ody na beskydy a nabízí skleněnku:-)Dobře je v hoře!
...koukáme na zapovězenou horu a debatujem o tom"jaké to bude až zakážou Smrk".
...slunko už nesvítí,výhledy jsou.Brodíme se mokrým sněhem a říkáme si že to byl zas príma den...

Smrk(aneb jak jsem zas viděl prd:-)3.3.2012

4. března 2013 v 21:01 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Tato zima je v beskydech(alespoň pro mně) prokletá.Něco takového nepamatuju.První sluníčko bylo v sobotu,to jsme ale u Bambána domlouvali červencový výlet na Retezat,při čemž jsme degustovali lacinná vína:-)V neděli jsme jeli na Ostravici a já si vyšel na Smrk.Z nadpisu je zřejmé že v neděli už toho slunce moc nebylo.Snad příští víkend na slováči dopadne líp!
Tady je pár fotek pro ilustraci.Dole jarní pošmourno...
...to jsem byl ještě optimista:-)
...ale jen chvíli...
...s tím jak nabírám výšku,ubývá sil i výhledu.Toho vína bylo asi přespříliš:-)Jediným pozitivem je že sníh je krásně sedlý.Nebořím se a tak to jde.To ještě netuším že poté co vyfuním dvě třetiny výšvihu z Holubčanky na Smrk.Zastaví můj postup mladí ochránci přírody s tím že se nacházím v přírodní rezervaci a značka tudy nevede.Nejsem rváč tak ustupuji s tím že jsem tudy chodil v dobách kdy oni byli ještě na houbách:-)Za první zatáčkou to stáčím do prava a hore kopcom.
Dobrý pocit z toho sice nemám ale musím si zvykat.Lepší už to nebude.Zavřeli Kněhyni a rádi by prosadili i uzavření stezky přes vrchol Smrku(aspoň jsem to zaslechl od jednoho z ochránců).Teď ještě uzavřít Trávný(s argumentem ,že tam stejně nikdo nechodí:-)a je to."Hoteliéři" z lysé si můžou mnout ruce.Všichni budou chodit k nám!A postavíme lanovku!No nic nebudu vás strašit.Zatím se nic moc neděje.Akorát je to větší dobrodružství:-)Tak jsem si pokecal,když se fotit nedalo a pokračuji s obrázky...
...jdu ve stopě skialpinisty aby dopad na okolní přírodu byl co nejmenší...
...výhledy sice mizerné avšak vzhledem k tomu že jsem letos ještě beskydy neviděl,raduju se i znich...
...no a to už jsem skoro nahoře.Na vršku je asi dvacet lidí.No možná že by ten zákaz přinesl i něco pozitivního?
...ubylo by lidí a přibylo výhledů:-)