Vandr na Velký Choč(4-5.5.2013)

12. května 2013 v 15:09 | jonáš71 |  slovenské kopce
Velký Choč 1611m vysoký ,Král Oravy se stal cílem Bambánova výletu.Já sice loboval pro Velkou Fatru ale nakonec jsem ustoupil Bambánovu argumentu,"že Choč byl první kopec na slovensku na který si vyšlápl".Do karet mu hrála i předpověd počasí.Ta hlásila ve všech kopcích okolo Choče na sobotu zataženo.Jen Choč ,měl polojasno.Předpověd vyšla na stoprocent a tím pádem i vandřík:-)Supr akce,s čajíkem,ohněm,vínkem a nedělní ráno na Choči!!!No koukněte a posuďte sami....
...nakonec se ukázalo že tím úplně prvním kopcem byla hora Čebrať(1054m),to je ta hora na obrázku.No plán už jsme neměnili a šli kolem Likavky na Choč...
...do kopce to jde pomalu,po dlouhé zimě nás ty těžké bágly přibíjejí k zemi...
...zato vyhlídka z predného Choča(1249m) nám dává křídla:-)teda jen na chvíli.Jen co nasadíme krysy ,úsměv tuhne na tváři:-)))
...pomalu ale jistě se blížíme k cíli.Hotel Choč ještě stojí,stejně jako kopec nad ním.Času máme fůru a tak si dáváme pohodový oběd.Posíleni vyrážíme vzhůru...
...mraky se honí a tušíme že dnes ty výhledy nebudou z nejlepších...
...
...nakonec jsme strávili na vrcholu příjemné dvě hodiny s cigárkama a vinným střikem.Krásně je na světě,byť výhled není stoprocentní.Chvíli jsem zkoušel přemluvit Bambána k spaní na vrcholu ale vidina ohně na polaně nakonec zvítězila.
...sestupujem zimní cestou a doufáme že ráno bude líp...
...po zralé úvaze necháváme hotel Choč opuštěn.Bambán jde pro vodu a já s měnšími problémy stavím stan.Je to novic a tenhle systém ještě neznám.No snad se s ním sžiji.
...večírek byl poklidný a tak vstáváme už před šestou.Je hezky a tak je jasné že jdem na Choč znova...
...všecka nekjrásnější slovenská pohoří máme jako na dlani...
...jen namátkou Ďumbier,nejvyší kopec Nízkých Tater...
...Roháče.Stačí jen natáhnout ruku...
...víno jsme už vypili a tak Bambán vaří čaj.V takovém prostředí je opojný i čaj:-)Na obzoru Malá Fatra kde to mám zas obvzlášt rád já!
...tak ještě chvíle snění a jde se dolů,domů,do práce:-(
...zas je naco vzpomínat a hlavně se těšit napříště!Pohled do horského deníku říká že jsem loni nebyl vůbec v Nízkých Tatrách.Co ty nato Spíďáku?
No a na závěr,vše v jednom více ,velkých fotek+písnička od The BAMBIR.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.