Srpen 2013

malý vandr na malé fatře(17-18.8.2013)

30. srpna 2013 v 21:23 | jonáš71 |  slovenské kopce

Majkl si vymyslel letní vandřík na malé fatře.S Elčou a Ričim vyrazili už v pátek na chatu pod Chlebom.Já se snimi sešel až v sobotu na sedle Bublen...
...tam jsem dorazil po zelené značce z Bránice,přes sedlo na Koni a vrchol Hole...
...Kraviarky z úpatí Hole...
...Malý Kriváň se blíží,v uších zní Živé Kvety a já se těším na setkání se starými kamarády..
...a už jsme spolu jdu v jejich stopách a je mi fajn:-)
...aby ne když je tak hezky
,,,
...jdem v klidu pohodovým tempem,s pauzama na cigárko a focení...
...takže na Suchý vrch přicházíme v čase prodlužujicích se stínů
...Riči už nechce ani šnaps,neboť se těší na pivo:-)
...ještě se pokocháme slunkopadáním a pak už jen beseda u piva.Kluci spí v chatě pod Suchým,já si ustelu na louce pod chatou.Pěkně pod širákem.Ráno je zase hezky,...
...nás už čeká jen sestup na Strečno.Původně jsem chtěl jít znova na Suchý vrch a pak sestoupit do Krasňan.Nakonec jsem zvolil variantu včasného návratu neb v pondělí jsme jeli na týdení motovandr po Broumovsku a Krkonoších.To je ale jiný příběh.Tady ještě poslední obrázek z pod Strečna...
..jo zas se to podařilo!Fotek bylo víc takže z těch zbilých opět prezentace po nenasytné

Ashia Greszik v Cooltouru(9.8.2013)

14. srpna 2013 v 17:42 | jonáš71 |  fotky z koncertů

Americká písničkářka a violoncellistka s polskými kořeny Ashia Greszik je v Ostravě jako doma.Tentokrát zahrála solo koncert a představila nové album "Diesel vs Lungs".Jako hosta si pozvala těšínskou písničkářku Beatu Bocek se kterou si na závěr zaimprovizovali.

...Beata Bocek zahrála tři písničky ,jednu na Ashino ukulele...

Vandr na Retezat-(4-10.7.2013)

11. srpna 2013 v 18:05 | jonáš71 |  zahraniční hory
Tak jsem se konečně podíval do rumunska:-)Je tam moc hezky a já doufám že to nebyla návštěva poslední.Společně s Šimonem a Bambánem jsme navštívili nejstarší národní park v karpatech(od roku 1935) ,biosferickou rezervaci,pohoří Retezat.Krásné hory ,něco mezy roháčema a tatrama,akorát mnohem méně turistů!Jeli jsme vlakem ,pohodově s 3 hodinovou pivní pauzou v Budapešti.Z nádraží v Subcetate jsme se vyvezli taxíkem k turistickému komplexu Rausor(chatová osada)zde poslední pivka a pak cca 600 výškových metrů k refugiu Condor.Boudu jsme na první pokus minuli,nakonec ji Bambán našel.Jak se říká za pět minut dvanáct poněvadž právě začalo pršet.Déšt byl ostatně našim věrným společníkem po celý pobyt.Každé odpoledne 2-3 bouřky.No nádhera.
Nicméně rána byla krásná.To sobotní jsme mířili na Vf.Retezat...
...v sedle jsme se už kochali výhledy a Bambán k tomu udělal čaj.První v hoře a výborný!
...ze sedla vycházíme do mírného deště a mlhy.Na vrcholu se mraky trhají takže je i něco vidět...
...z Retezatu sestupujem aby jsme zase mohli stoupat...
...další kopec je Vf.Bucura.Na jeho vršek jsme však nevstoupili.Kousek pod vrcholem nás zastihla bouře a tak jsme si ho odpustili...
...naštěstí bouřilo jen krátce.V sedle si dáváme obligátní cigárko a něco nazub.Hlavně se kocháme výhledem na náš další cíl Vf.Judele.A také jezero Bucura kde budem spát...
...scházíme dolů a doufáme že to stihnem za sucha:-)
...stihnem to!Jen co postavíme stan začne asi na hodinu chcát.Ale festovně.Nacházíme azyl pod stříškou refugii Bucura.Bača nás počastuje kořalkou,a když příjde později i Šimon,dává nám Salvamonťák čaje a zas kořalku.Nechce za to nic víc než smotnout cigárko.Hned je veselejc a nakonec stihnem i tu večeři.V neděli ráno vstáváme opět do sluníčka a míříme na nejvyšší kopec retezatu ,Vf.Peleaga 2509m...
....malá pauzička...
...jdem svižně neb Bambán slíbil vrcholový čajík...
...čaj byl,výhled byl akorát ty mraky zase houstly.Rychle dolů a zas nám to vyšlo:-)na pondělí jsme si vybrali Vf.Judele 2398m.Plán je takový =ráno vyrazit na pík...
...vycházíme časně ,ve stínu je ještě chladno.Bez těch krys to jde snadno.Na vrcholu jsme kolem půl deváté...
...kochačka ,cigárko a dolů.Na Bucuře pojíme,zbalíme bágle a sestupujem na poianu Pelegii,kde je tábořiště a chata Salvamontu.Už cestou dolů poprchává ale nic dramatického.Před výstupem do sedla plauil Mic se posilníme a vyrážíme zas dokopce a deště...
...v sedle ještě prší,nicméně jsou aspoň jakési výhledy.To co jsme nastoupali zase sestoupíme.Neb dole nás čeká Cabana Buta a vní pivo....
...k tomu pivku už nám svítí sluníčko.Dopřáváme si luxus noclehu na chatě(on ten náš stan je celkem malý) a popíjíme.Uterní ráno nás probouzí slunečními paprsky.Dnešní etapa je relativně pohodová.Zpět do sedla a pak přechod pohoří Malý Retezat.Pohoda to byla akorát že v mlze:-(ale Šimon si to užívá,občas něco vidět je.Potkáváme pastevce,tak si je fotí a co je hlavní na vrcholu Piatra Jorgovanului 2014m se mraky roztrhají a my vidíme co jsme prošli...
...původní plán byl takový že z Malého Retezatu budem pokračovat na Godeanu.Jenže ono se to doma hezky naplánuje ale v hoře je pak všecko jinak.Největším problémem jsou ty pravidelné bouře:-(a tak jsme se na Butě rozhodli že přejdem jen do sedla Paltina,pod kterým je u jezírka Sorbele solidní místo na spaní.Odtud jsme chtěli ve středu vyšlápnout na Vf.Paltina 2149m(první hora v pohoří Godeanu) vrátit se k jezírku ,přespat a ve čtvrtek zahájit sestup k přehradě Gura Apei.Člověk míní a ochránci mění:-(V sedle byli 3 a jít mimo značku v národním parku v jejich přítomnosti jsme se neodvážili.Škoda .Za blížící se bouře sestupujem k přehradě.cesta je dlouhá,nekonečná.V našich mapách je Cabana Rotunda označená jako zrušena.Kolem půl deváté k ní přicházíme a zjištujem že fakt nepremává.Naštěstí se dohodnem s dřevorubci kteří ji obývájí a je z toho príma večírek.Ve středu nás čeká sestup po zprvu makadamové později asfaltové silnici na Cabana Gura Zlata.Podle dřevorubců 21km,pro nás pohoda.Horší to mněl Šimon který zdědil nohy po dědovi.Jdem pomalu s přestávkami.Přesto zpuchyří:-)Závěrečný večírek na tábořišti u chaty.Louka s včelíny a na ní jediný stan .Ten náš.Pro povzbuzení si dáváme plecháče z chaty a ze zbytku tabáku balím poslední cigárka.Noc byla luxusní.Hučící řeka nás doslova ukolébala.Ráno vyspáváme,není kde spěchat.Dnes nás čeká jen veselá cesta do Budapešti kde se budem kochat památkami.To už je ale jiný příběh.Fotek bylo fůra takže je zde opět fotoprezentace
Fotil i Šimon,jeho prezentace je zde
teď už jen vzpomínáme:-(

Kněhyňská noc vol.5(2-3.8.2013)

11. srpna 2013 v 11:41 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Další díl "nekonečného" seriálu.Opět na Kněhyni a zas se Spídym.Poušta jel na vodu a Bambán nějak nemohl.Jeli jsme přímo z rachoty akorát Spídy si bágl vyzvedl ve Frýdlantu,já jel dál a počkal na něj v kolibě pod Stolovou.Pár pivek a pak jen nahoru.V batohu španělské víno a něco k snědku.Počasí luxusní,stan a podobné vymoženosti nepotřebujem.Tady je pár obrázků,bez komentáře poněvadž to stejně všichni znají...

...vstávat se nechtělo.Nakonec jsem se přinutil aby ztoho něco mněli i ti co zůstali doma:-)
...fajně bylo!

Lysá a Smrk(26-27.7.2013)

10. srpna 2013 v 23:38 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami

V pátek jsem si po šichtě vyšlápl na Lysou.Hic jak sviňa a přitom osobák:-)šel jsem na pivo a berlinský šraml Diving for Sunken Treasure.Z Ostravice nahoru za 87minut.Spídy to běhá za polovic ale to je blázen:-)
...hic ale jasno a navíc málo lidí!
...
...jdu svižně a bez konkurence:-)Majkl je v Hradci a já se prsím:-))))
...staví se a bourá.
...to bude Bezručova chata.V plánu je ještě Mc Donald,sex shop a tip sport.No nic však tady chodit nemusím.Zatím se ještě dá chodit na Smrk.Čas mohl být lepší ale dřeváci prořezávali a tak se z procházky stala "opičí dráha"
...jdu,funím,potím ale jdu.Můj horský guru říká že hora musí bolet!Když nebolela byla to malá hora:-))))
...vím,vím.Stokrát to tu už bylo ale já to zkouším znova a znova...