dovolená na Broumovsku a v Krkonoších

21. září 2013 v 13:42 | jonáš71 |  reportky z výletů
Předposlední srpnový týden jsme si udělali oraz a vyjeli za turistikou do sudet.Počasí nám zprvu moc nepřálo.Nakonec to ale dopadlo dobře:-)Začali jsme na Ostaši.Tady jsme byli už dvakrát takže jsme věděli do čeho jdeme...
...tamní skalní městečko je takové komorní a mnohem méně navštěvované než blízké Teplické nebo Adršpašské skály...
...další výlet jsme podnikli do oblasti broumovských stěn.I tady už to známe.Nicméně v takovém počasí jsme tady ještě nebyli:-)
...prošli jsme si Kovářovu rokli...
...pak jsme se nemohli shodnout zda jet do ádru nebo do teplických skal.Nakonec zvítězil ádr.Zavzpomínáme a já se zasměju na lodičce...
...
...pak jsme si řekli že skal už bylo dost.A vyrazili směr Krkonoše.Jsou to koneckonců nejvyšší české kopce.Já tam byl jen jednou(v mlze a vánici) a Sylva nikdy.Vybrali jsme si jejich východní část.Přesněji okolí Sněžky....
...z Velké Úpy jsme s vyvezli lanovkou na Portášky odkud začíná asi nejlehčí trasa výstupu na Sněžku.Odtud už je pěkně vidět Černá hora s vysílačem.Sněžka je ještě schovaná.Na růžohorkách se občerstvíme a pokračujem ...
...jdeto lehce a kupodivu ani Jonášek neremcá.Ani se nenadějem a jsme nahoře.Lidi jak sraček.No nic moc zážitek.Jsem rád že mám splněno a můžem jít dolů.Chodník se opravuje a tak musíme jít po silnici.Masakr.Praděd je proti těmto místům skutečná divočina:-)))
...nutno přiznat že většina návštěvníků přichází z Polska.Takže sestup obřím dolem(jenž mně doporučil Majkl) je už příjemnou procházkou a těch lidí už je tak akorát...
...dál klasika pivo ,bobovka a pryč s dysneylandu:-)Otřeseni davy na Sněžce se další den vydáváme směr Rýchory.Tady mám doporučenu procházku z Žacléře k Vízovskému Kříži a dále k Rýchorské boudě.Tady už je to paráda.Téměř liduprázdno:-)
...kříž u boudy Hubertus.Obíd a dvě Holby na cestu.K Rýchorské boudě je to jen kousek ale zacházet až k ní není třeba.Nejlepší výhled je v cca polovině cesty...
...takhle zdálky vypadají fakt hezky.No a třetí a poslední výlet byl zase pohodový.Z Jánských lázní lanovkou na Černou horu .Tady se děsím neb vrchol je zalesněn a já mám strach že nebude žádný výhled.Naštěstí jsem se mýlil.Nejhezčí výhled byl z černohorského rašeliniště(Hubertova vyhlídka)
...odtud zcházíme do Velké Úpy ,odkud se svezem busem do Jánských lázní.Na závěr,jen dodám že v konkurenci mně bližších slovenských kopců nemají Krkonoše příliš šanci:-).Největší problém bude v té přelidněnosti a přeboudovanosti.Nicméně je fakt že jsem viděl jen část pohoří a navíc v asi nejméně vhodnou dobu letních dovolených.Takže to nevzdávám!To nejhezčí si nechávám na příště.Sněžné jámy,Pančavu apd.Nejlépe na jaře.K úplnosti ještě dodávám že cestou domů se zastavujem na Bišíku(Bishofsteinu) malé skalní oblasti v sousedství teplických skal.Kterou mně doporučil pro změnu Riči.
...Ostaš z Bišíku.To by bylo skoro všechno.Jiné obrázky jsou k vidění na youtube

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.