třetí výlet do Vysokých Taur(7-13.9.2013)

2. října 2013 v 16:27 | jonáš71 |  zahraniční hory
Letošní zlatý hřeb sezony se příliš nevyvedl.Původně jsme chtěli jet do itálie na Ortler a Cevedale.Počasí však stálo za prd a s dovolenou už nešlo hnout.Zvolili jsme o něco měnší kopce v tyrolích.Konkrétně oblast Grossvenedigeru(3664m) druhého nejvyššího kopce Vysokých Taur.Moc jsme chtěli a myslím že jsme se i snažili.Přesto jsme na vrchol nevystoupili.Pokusy byly dva a oba skončili cca 100 výškových metrů pod vrcholem.Poprvé nás tlačil čas a podruhé jsme se museli vrátit kvůli smrtící kombinaci mlha,vítr a sníh.Kdy nám stopa mizela doslova před očima.Po nějakém to proboření se do neviditelných trhlin jsme se vzdali s tím že hora tady zůstane napříště.Následoval sestup do údolí a jediný hezký den který jsme strávili procházkou k vodopádům a sběrem hub.Pak jsme se pokusili o další kopec Grosse Happ 3340m nad chatou Johannishutte.Mnělo se jednat o lehkou ledovcově-skalní tůru.Počasí nás však opět překonalo:-(Ráno chumelilo už na chatě v 2121m a tak jsme se nepokoušeli ani o náhradní tůru ferátu na Kreuzspitze 3158m.Prostě se nedařilo.Tolik k prožitému.Užili jsme si ale fůru srandy a pojedli hromadu hřibů."Zapařili" v kempu v Hinterbichlu s holandskými důchodci,zůčastnili se oslav 60sátin na chatě Johannishutte(s heligonkářem a hráčem na valchu) a na úplný závěr popil v kempu na Šumavě.Takže vlastně pohoda:-)Tady jsou obrázky...
...cesta z parkoviště u Matreier Tauernhaus byla ještě poměrně veselá..
...s přibívající výškou se počasí stále zlepšovalo...
...pod chatou Neue Prager Hutte sice už nepršelo ale optimismus to příliš nevzbuzovalo...
...první pokus skončil podobně jako ten druhý.Jen jsme ještě věřili že počasí se umoudří...
...
...cestou na chatu to tak skutečně vypadalo...
...takže jsme večer ulehali vesele v liduprázdné chatě:-)
...ranní start nám však nepomohl...
...skončili jsem jen o kousek výš než den předtím.Sestup v dešti a přejezd do kempu v Hinterbichlu...
...ráno jak z kalendáře...
...
...Pragraten am Grossvenediger, v místním špáru nakupujem vajíčka a víno.Další večírek může začít:-)
...předtím ještě procházka k vodopádům...
...no a pak zase do kopce...
...
...k chatě už dorážíme v tradičním tauernském počasí.Nicméně naděje umírá poslední...
...BEZNADĚJ:-(No a to je tak všecko.Samozřejmně že fotek bylo víc a tak jsem ty nejlepší použil v prezentaci.
Nazval jsem ji neviditelná hora,protože jsme za ten týden vrchol Venedigeru vůbec nespatřili:-((((

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.