Listopad 2013

Lisa Hannigan&Jape(28.11.2013)

30. listopadu 2013 v 17:32 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
První z trojice koncertů SoloColours se odehrál v Cooltouru.Vystoupila zde irská písničkářka Lisa Hannigan a taktéž irský písničkář Richie Egan -Jape.

Plastici v Barráku(21.11.2013)

26. listopadu 2013 v 19:51 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Po osmi letech jsem si zašel na Plastiky.I po 45 letech jim to hraje,byť bez Mejly.Koncert byl fajn.Jen Magické noci nebyly:-(

MCh Trio(21.11.2013)

24. listopadu 2013 v 18:58 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Po třech letech zavítal do Ostravského domu umění Mikoláš Chadima.Tentokrát se svým MCh Triem ve složení Mikoláš Chadima-kytara,saxofony,zpěv Jan Jirucha -Trombon a Jiří Janďourek-klávesy.Hudba Chadimovsky temná.Texty Ivana Wernische a Chadimovy malůvky na stěně.Lahůdka pro fajnšmekry!

---
...výborný koncert.

s Pepou za výhledy-Lysá hora(17.11.2013)

20. listopadu 2013 v 20:23 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Po 19 denní pauze jsem se konečněl dostal na kopec:-)Konkrétně na Lysou horu kde jsem byl naposledy v létě...
...šli jsme z Krásné...
...počasí skoro dokonalé...
...jen Pepé furt brblal:-)
...chtěl vidět inverzi.
...místo "ostrovů v oblacích" to byl takový vypuštěný rybník:-)
...
...tady už si spokojeně pochrochtával a lákal mně na pivo...
...Choč a Velký Rozsutec.Stačí jen natáhnout ruku.Tady dostane žízeň i abstinent.
....
...vím ,vím.Bývává to lepší.Dávám to tady jen kvůli Majkla ,páč tohle ze Sněžky neuvidí.
...ještě jedna pro Majkla.Takhle vyrostla Bezručova chata.
...jeden pohled na biocel.
...a poslední

...Palkovické hůrky s Jeseníky na obzoru.

Žamboši v Parníku(14.11.2013)

18. listopadu 2013 v 20:08 | jonáš71
Po čase jsem si zašel zase na folk.I když v případě téhle kapely by se dalo o žánrovém zařazení polemizovat:-)Každopádně je jejich muzika dobrá a naživo obvzláště.Valašské trio prostě umí.

Zawinul Legacy Band v Parníku(30.10.2013)

6. listopadu 2013 v 19:44 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Další koncert serie Ostrava Jazz Night,představil kapelu Zawinul Legacy Band.Jak název napovídá jedná se o spoluhráče Joe Zawinula.Tudíž žádná ořezávátka!Výborný koncert.

Bambánovo horobraní-Roháče(26-28.10.2013)

6. listopadu 2013 v 17:57 | jonáš71 |  slovenské kopce
Jak už to tak bývá člověk míní a okolnosti mění.Tak tomu bylo i s tímto výletem.Původně jsem měl jet o týden dřív do Vysokých Taur.Nakonec jsem z rodinných důvodů nejel.Kluci odjeli beze mně a povedlo se jim za krásného počasí vyšlápnout na Sauleck(3086m).Mně se poštestilo alespoň vyjet na Roháče s Bambánem.Kopce sice menší,za to vrcholů mnohem víc:-)A to jsme to pojali těžce pohodově.Nakonec se nám podařilo vyšlápnout 14 kopců z toho 7 dvoutísicovek a nádavkem Sivý vrch hned dvakrát:-)Takže jak to vlastně bylo...
...jeli jsem tradičním nočním vlakem.Bohužel byl zrovna svátek.Takže jsem stáli v chodbičce na jedné noze a ještě né vlastní.Dlouhou chvíli jsme krátili popíjením s podobně postiženými:-)Přesto odvážně v 7 ráno vysedáme z busu v Jalovci a míříme do hory.Jde to ztěžka a tak se aspoň kocháme:-)Jako třeba tady.Naštěstí máme dost vína a se stříčkem to jde lépe.Berem to přes chatu pod Náružím,kde se občerstvujem pivem a zvažujem zda zde nezůstat.A jít dnes jen na Sivý vrch.Po třech kouscích se směle a pomalu vydáváme na další cestu...
...jen co se vyhoupnem na hřeben,naskytují se nám tydle parádní výhledy.Kdo by nebyl euforický:-)
...prvním kopcem který se nám postavil do cesty je Ostrá.Dříve než na ní vystoupíme ležíme asi hodinu v trávě.Dáváme si cigárka a vínko.No prostě pohoda,jakou se Spídym nezažiju:-)))
...koukáme na Choč a Kriváňskou Malou Fatru kde jsme se už něco nahlůpli:-)
...taky na Baranec který by měl být posledním kopcem našeho minitrečíku...
...a Nízké Tatry kde se možná ještě letos podíváme v rámci již tradiční "závěrečné"
...jdem pomalu jak se na zralé muže(tedy v mém případě) sluší.Takže pod Sivý vrch přicházíme v pozdním odpoledni.Takový byl ostatně náš plán.Spát jsem chtěli v sedle Pálenice.Sic bez karimatek,poněvadž jsme původně chtěli dojít na Zverovku.Nicméně absence spánku umocněná alkoholem nás přiměla trasu zkrátit...
...kousek pod vrcholem potkáváme třičlenou skupinu.Já je míjím bez povšimnutí poněvadž se věnuji focení.Bambán je identifikoval jako strážce národního parku.Na kopci si tedy vychutnáváme západ slunce,cigaretky a víno z našich bohatých zásob:-)))
...nakonec se rozhodnem pro ústup a vracíme se na chatu na pivo.Majkl by nám dal.Jenže tady není a tak se ho nebojíme:-)Na chatě jsme chvíli posedmé hodině a je beznadějně plná.No co ušetříme 5E a zbyde víc chechtáků na pivko.Uleháme na dřevěné terase,na teploměru jsou +2°C a nebe je plné hvězd.Nádhera.Ráno vstáváme v 6 poněvadž se posunuje čas a den bude o hodinu kratší...
...Ostrou traverzujem a na horách je zase krásně...
...Sivý si dáme podruhé a po cigár pauze pokračujeme tam co jsme chtěli původně spát:-)
...v sedle Pálenica připraví Bambán ,Pouštovo Gyokuro a jde se dál...
...Směr Brestová(1902m).Kopec kde jsem kdysi s Majklem poprvé uviděl tohle panorama a pochopil jsem že hory jsou pro mně to pravé ořechové...
...dál přes Salatín...
...zde jak vidno kurevsky fučí.Další čaj už vařit nebudem.Musíme to přežít na Rulandském šedém:-(
...před náma Skriniarky.Jedna z nejhezčích částí roháčské hřebenovky...

...přes vrchol Spálené docházíme na Pacholu a víme že dnes si zase užijem západ slunce v hoře.
...
...tady už se šine Bambán na předposlední nedělní kopec Baníkov...
...a to už je západ slunce z Príslopu(2141m).Tady jsem v tudle hodinu už potřetí.Poprvé to bylo předloni se Spídým,loni
s Pepem a letos s Bambánem.Asi se budu muset poohlídnout po jiném kopci.Nálada je veselá poněvadž teď už to půjde jen dolů.Na Žiarské chatě máme zamluvená 2 místa na povale a několik piv.Večírek je trošku posmutnělý neb u skromné večeře mně zastihuje Šimonova sms že zemřel Lou Reed.No o důvod víc dát si rumíka.
...ráno je tak nějak všelijak.Přesto jdem směr Žiarské sedlo.Už pod sedlem se náš cíl (Baranec) schovává do mraků
...z sedla jsou ještě solidní výhledy na Ostrý Roháč a východní část hřebene.Pokračujem přes vrchol Smrek(2071m) na Baranec(2184m) tam už je totální mlha a fukec.Takže jen vrcholové cigárko a důle
...na Holém vrchu piknikujem,dojídáme zbytky proviantu a dopíjíme víno.Nakonec se ukáže i ten Baranec...
...ještě jedna vyhlídka z lesa a už jen dolů do Žiaru na bus.Ještě jedno pivko v kolibě a jde se dom.Fajna akce!
Do prezentace jsem nacpal 90 fotek takže trvá 7 minut.Muziku jsem vybral Bambánovskou,arménský hráč na duduk Levon Minassian.Tak jsem zvědav na vaše reakce:-)