Leden 2014

10 kopců za víkend(25-26.1.2014)

26. ledna 2014 v 21:47 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Další díl serie B32:Původní plán byl přejít radhoštstký hřeben a bivakovat na Kněhyni.Kde jsme chtěli zapít mé narozky.Nakonec nemohl jet Bambán ani Spídy,takže jsme zbyli jen dva.Já a Poušta,část výšlapu s náma šel i Pouštův kámoš Martin ale do stanu se mu nechtělo.Dopadlo to tak že jsme nakonec vyměkli i my.Když jsme na Pustevnách zjistili že je -19,řekli jsme si že všecko mít nemusíme.Obvzlášt když jsem ty kopce kolem Kněhyně prošlápl o týden dřív.Hlavně mně ve snu nenapadlo že v neděli bude hezky a "teplo".Takže tady je pár obrázků z mlžného putování z Pinduli do Trojanovic.Cesta krátká,tisícovek 8 ,spokojenost.
...Poušta v Martinově zkratce...
...výhledy luxusní:-)
...-19°C,Ježíšek v bikinách.
...cígár pauza u Radegasta.Na nějaké velké posedávání to nebylo...
...Poušta na Tanečnici,vysmátý a růžolící...
...o pár minut později na Noříčí hoře...
...pod Noříčí horou Poušta marně bojoval s holemi.Pak už to šlo jen z kopce.Jak vidíte na focení to nebylo.
Přidávám mapku .
...večírek místo ve stanu,proběhl v Pouštovo oblíbeném lokále Mukade a v druhé půli u mně doma.Díky tomu že jsem nespal v hoře jsem se v neděli podíval do Beskyd ještě jednou.Vyšlápl jsem si Malchor a Lysou.Počasí bylo dobré akorát jsem se dostal navršek pozdě.takže to bylo bez výhledů.Tady jsou obrázky.
...výšvih nad Bezručem byl po tom večírku náročný:-)
...konečně to aspoň trochu vypadá jako v zimě..
...marně volám Spídymu.Ten Cyborg loví vrcholy kousek vedle.Jdu tedy rovnou za nosem...
...stojka na Malchor.Druhý "težký" úsek.Funím a zapadám sněhem.Naštěstí tady mně nikdo nevidí.
...Frýdlantský terminátor již brzy dokončí Projekt 32.Já už mu s předstihem nachystal nový projekt.Beskydské 3000!Inspiroval jsem se u skotských horalů kteří tento projekt mají taky.3000stop,nikoliv metrů:-)Takže v tomhle seriálu se budem pokoušet vyšlápnout všecky beskydské kopce vyšší než 914metrů.Na obrázků je Kikulka 996m z úbočí Malchoru .Takže tam půjdem někdy příště.
...tuhle fotku dělám na Spídyho popud.Když tady byl tak fotit nemohl,takže mně pověřil zvěčněním.
...vrcholovka Malchor.Stativ nemám,parťáka taky ne.Vyfotím tedy aspoň své hole.
...Trávný.Poslední tisícovka která Spídymu schází.
...povinná vrcholovka:-)Mraky přicházejí,výhledy končí.
...Malchor od křížku.
...závod na Lysé skončil,cedulky zůstaly.To jsou skuteční šílenci:-)
...Čupel jedna z těch "třítisícovek"
...a poslední ohlédnutí z Butořanky.Stav k 26.1.2014 je 28 vystoupených kopců,viz mapka.

Peter Lipa v Parníku(17.1.2014)

21. ledna 2014 v 18:49 | jonáš71 |  fotky z koncertů
První letošní koncert.Peter Lipa ,hudba výborná!Fotky nezvedené.Už se mně to nechtělo odbarvovat.
...prostě divočina.Tedy barevně.Jinak doporučuju Lipovo nové album "Návštěva po rokoch".Moc dobré!

Kněhyňské kolečko(18.1.2014)

21. ledna 2014 v 18:25 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Další díl seriálu B32.Tentokrát jdu sám a čeká mně 5 kopců...
...vyrážím časně.V 7 ráno už jsem v Kunčicích,slunce je ještě za horou ale tuším že svítit bude...
...u Leopoldky už zlatí vrcholek Skalky.Dneska to bude dobrý:-)
...vyhlídka z prvního kopce Malá Stolová 1009m.Moc se nezdržuju,jen cvak a valím na nejkrásnější beskydský kopec...
...na Kněhyni jsem coby dup.Výhledy jsou dnes úchvatné...
...
...pěkně vedle sebe Lysá hora a Skrzyczne(v Polsku)
...Rozsutec...
...užívám si to .Vím že z dalších kopců už takové výhledy nebudou:-(Sestupuju do sedla a ještě kousek níž na traverzovou silnici směr Magura...
...z traverzu je cosi vidět.Jen je třeba nastoupat kousek do svahu.Zde je Magura 1067 na břehu karpatského moře...
...Lysá a Smrk...
...za vodou Malá Fatra.Z Magury na Čertův Mlýn se jde lesem.Stejně tak i traverz Kněhyně je výhledově poslabší.Aspoń se nezdržuju focením...
...a vesele za tonů Dead Can Dance kráčím vstříc poslednímu vrcholu.Velká Stolová je již přede mnou...
...výhledy tady nejsou(todle není přímo pohled z vrcholu) v zádech mám Kněhyni a Čertův Mlýn.Slunko svítí a tak na vrcholku po obědvám i cigárko si dám a jdu dolů na pivo.Pro dnešek splněno.Ještě 14 kopců a je to.
Pro úplnost ještě mapka.
...tenhle výlet se vydařil a fotek bylo dost,tak jsem zas udělal prezentaci.Hudba po čase zas od Živých Kvetů.

tisícovky nad Morávkou(12.1.2014)

14. ledna 2014 v 20:07 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Další putování s Bambánem.Opět jedem busem na Morávku.Tentokrát vystupujem pod Slavíčem a hned se derem do kopce...
...poslední chaloupky,poslední štěkající čokl a už jen hora...
...kousek pod vrcholem Bambánovi doslouží hůly.Nu co je mladý poradí si i bez nich...
...vrcholovka Slavíč 1055m.Cestou na pivko ještě přejdeme jihovýchodní vrchol Slavíče 1011m...
...to už jsme u chaty.Naproti určujem vrcholy v hřebeni kde jsme se loudali před týdnem...
...Velký Polom 1067m...
...masív Kozubové 987m se do našeho projektu nevešel ale do budoucna se s ním počítá:-)
...další cesta je trošku zacházka ale co se dá dělat když je tam Ostrý.U chaty se nezastavujem a míříme rovnou do vršku...
...vrcholovka Ostrý 1044m,cigárko,občerstvení z vlastních zásob a jde se dál..
...nejdřív zpátky kolem chaty na hřeben.Pak furt lesem bez výhledu.S odbočkou ze značky na vrchol Smrčiny 1015m.Tenhle vrchol je vlastně jen křižovatkou lesních cest:-(navíc mám pocit že od mé poslední návštěvy nějaká ta cestička přibyla.No hlavně že nebloudíme jako posledně.Čas kvapí a tak jdem jako stroje:-)
Foťáky příjdou ke slovu zas až pod vrcholem Ropice 1082m.Ostatně před tím ani žádné výhledy nebyly:-(
...panorama doliny Řeky a vrcholů Šindelná 1001m Javorový 1032m které už dnes nestihnem...
,,,vrcholovka na Ropici.Pak už jen kolem Peruna dolů a ještě jednou krátce do kopce na Velký Lipový 999m ,kterému do vybrané společnosti schází jeden metr:(Třeba ještě vyroste:-)
pod sedlem se nám ukáže tohle.Cvakáme a kocháme se.Dnes to bylo výhledově slabší.
...ještě jedna cesta...
...a další cíl,vlastně dva...
...Trávný 1203m a Malý Trávný 1099m.To ale až někdy příště.Pro dnešek pět vrcholů stačilo.
Na Morávku docházíme za šera.Ještě se kouknem na první kopec dnešního trečíku Slavíč 1055m a v hospodě čekáme u pivka na autobus.Joj v hoře je dobře!Na závěr ještě mapka pro následovníky.A upozornění že zacházka na Ostrý má cca 8km.

6 tisícovek v zadních horách(4.1.2014)

5. ledna 2014 v 21:03 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
První letošní výšlap jsem podnikl s Bambánem a za cíl jsme si zvolili tisícovky v zadních horách.Startovali jsme na Bebku...
...
...údolím Lůčky stoupáme modrou turistickou značkou na Okrouhlici...
...na Okroulici opouštíme značný chodník a lesní cestou míříme k vrcholu první hory.Vrcholu Nad Kršlí 1002m...
...to je on !Poslední z 32 beskydských tisícovek na kterém jsem dosud nestál.Poněvadž jsem o něm ještě den předtím nevěděl:-)
...vrchol je zalesněný ale těsně pod vrcholovou pyramidou je mýtinka s výhledem na Trávný a Slavíč.Bohužel nám počasí moc nepřeje:-(
...Bambán fotí a vykřikuje cosi o nádherných beskydech:-)
...vrchol se blíží a napětí stoupá...
...vrchol je tvořen mrazovým srubem...
...skalky na vrcholu Nad Kršlí...
...radostná chvíle na vrcholu hory.Sic bez výhledu za to s cigárkem.Pokračujeme směrem na Malý Polom 1061m...
...v mlze kráčíme horou...
...dalším vrcholem bez výhledů je Čuboňov 1011m...
...pod Čuboňovem.Za Čuboňovem poprvé zabloudíme.Mlha houstne a nefotíme.Nakonec zdárně docházíme na rozcestí Čuboňov a pokračujeme hraničním hřebenem přes vrchol Burkův vrch Z 1021m na Burkův vrch 1032m.Tam posvačíme a podruhé ztrácíme cestu:-)Jojo Gps by se hodilo ale s dobrou fyzičkou se dá chodit i bez ní.Vracíme se a dáváme si Burkův vrch ještě jednou:-)

....
...nakonec zdárně pokračujem červenou značkou kolem kaple na Muřinkovém směr Velký Polom 1067m.Šestá a poslední tisícovka dnešního putování.Jak se říká nejlepší nakonec!Kousek pod vrcholem se mraky roztrhají a my ustrneme v úžasu:-)
...z mračen se vynořil hřeben Lúčanské Fatry
...Rozsutec se Stohom...
...Velký Choč...
....a ještě zbytek hřbene Kriváňské Fatry...
...přitažená Lysá...
..ještě panorama dalších tisícovek .Slavíč,Ropice a další na nás čekají:-)Dolů celkem pospícháme...
...takže pivko na Skalce si dáme až příště:-(Jinak zdařilá akce!Po včerejšku mám z Spídyho projektu 32 absolvováno již 8 vrcholů.Začínám to vidět optimisticky:-)Na závěr mapka pro případné následovníky.