Únor 2014

"Zimní" výšlap na Rozsutce(23.2.2014)

27. února 2014 v 22:23 | jonáš71 |  slovenské kopce
Znouzecnost,štěstí v neštěstí...Říkejte tomu jak chcete.Původně jsem měl být v tom termínu v Krkonoších.Nakonec jsem účast odřekl,po těžkých vnitřních bojích a "vymluvil se " na finanční důvody.Kasa je prázdná a léto se blíží.Taky má te pocit že ten čas letí čím dál tím rychleji?No ,tak jsem si řekl že ušetřím a pojedu šlapat do beskyd.Nakonec se na mne štěstí usmálo a já v pátek večer při vínku na Fakeboku oslovil Pouštíka zda by nejel gazíkem(fabka na plyn) v neděli na Rozsutec.Byl to vyloženě hec a nevěřil jsem že se Poušta chytne.Když jsem mu ale poslal odkaz s nedělní předpovědí počasí bylo rozhodnuto:-)Nakonec to počasí nebylo až tak super ale akce se vydařila.Slunko svítilo ,výhledy byly zapařené,sněhu žalostně málo ale nakonec jsme si i mačky užili .Stálo to pár kaček,takže spokojenost.No a tady jsou obrázky...
...na stránkách horské služby psali že diery jsou schůdné pouze s zimní výstrojí:-)
...poslední žebřík a zárověn ,hranice věčného sněhu:-)
...Diery jsme opustili a už se šinem na Malý Rozsutec.Poušta na něm nebyl nikdy a já už dlouhých 7 let ...
...v zádech nám stojí hlavní cíl dnešního výletu...
...předtím ale ještě musíme poctít svou přítomností jeho menšího bráchu...
...Kriváňská Fatra z Malého Rozsutce.Škoda že je tak málo sněhu.Jsou zhruba stejné podmínky jako při mé poslední návštěvě v dubnu 2007.Koukám a říkám si že bude třeba chodit zde častěji:-)
...Poušta si užívá svou premiéru.No avšak všeho do času.Po cca půlhodince,svačince ,pivku a cígáru sestupujem a přes pláně sedla Medzirosutce se valíme hore kopcom na Velký Rozsutec...
...chvíli lesem a pak vycházíme na hřeben.Tohle místo vyloženě miluju:-)Hora na dosah.Zima mizerná ale tuším že železa netaháme zbytečně.
...chodník je krásně veden.Už jsem tady šel hodně krát ale ono je to pokaždé jiné...
..krátká zimní iluze...
...jak jsem psal.Pokaždé je to jiné.Tenhle výstup byl specifický nedostatkem sněhu.
...spěchat není kam a tak si užíváme každý krok...
..pod vrcholkem se necháme předejít neznámým chodcem.Fotit chcem oba a tak chlápek přichází jako na zavolanou...
...touhlé strání se před dvěma lety skutálel Spídyho foťák...
...je to krásný kopec.Po vrcholové siestě scházíme do sedla medziholie.Zde poslední cigárko v hoře a další padák dolů k parkovišti...
...cesta dolů a domů.Trošku mně zlobí kotník ale chodit se stím dá.Ohlížím se za kopcem a říkám si že to bylo fajn.
Díky Pouštíkovi za odvoz a společnost!Kdo by chtěl vidět víc ,může kouknout na Youtube.Hudba tradiční ,Živé Kvety !Dni ako komíny" to proto že bylo takové kouřmo:-)

Omar Hakim&Trio Of Oz(19.2.2014)

27. února 2014 v 18:32 | jonáš71 |  fotky z koncertů
První letošní koncert z serie Ostrava Jazz Night.Po čase se v Parníku ukázal Omar Hakim se svým triem.Jazzová legenda nezklamala.Jeho předělávky rockových pecek zafungovaly:-)

Zóna A v Barráku(14.2.2014)

27. února 2014 v 18:16 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Bratislavská punková legenda Zóna A zahrála v Ostravském Barráku 14.února.Klub byl příjemně zaplněn(na Ostravské poměry),atmosféra výborná.Zóna A na scéně působí už 30let,takže má z čeho vybírat.Zahráli Best Of a spokojeni byli asi všichni.Já tedy na tuty.Neviděl jsem je na živo 18 let a bylo to shledání příjemné:-)
Dobrý to bylo!

Bedna na Kršli(15.2.2014)

18. února 2014 v 17:11 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Další fáze Spídyho projektu začala v sobotu.Ten den jsme na vrchou Nad Kršlí 1002m,umístili skříňku na vrcholovou knihu.Bedničku vyrobil Spíďák,kniha je zatím jen provizorní sešitek ale nepředbíhejme.Začali jsme na Visalájích kde nás Poušta dovezl svým expedičním vozidlem...
...to jsou dnešní kopce z prava Polomka 983m,Malý Polom 1061m a Nad Krlší 1002m.Výhledy jsou,slunko zatím ne.
...hospody na Bílém Kříži jsou ještě zavřené.Tak jen ohlédnutí pro Majkla.
...Cvak a jdeme dál .Přes vrchol Sulov 943m směr Polomka
...vrchol se blíží.Chvíle na cigárko a slivovičku od Ježíška:-)
....zde kopce v "zásmrčí".Vlevo dominuje Vysoká 1024m,vpravo Trojačka 987m.No nic jdem z vesela dál směr Malý Polom...
...to už kráčíme výšvihem na Malý Polom.Ten Pouštovi chybí do sbírky tak nápadně zrychluje:-)Já se kochám minulý měsíc jsme tady s Bambánem viděli prd:-(
...lehce zoomuju.Do batohu pro telerůru nešáhnu,zas tak hezky není:-(Smrkovina 927m a Smrk 1276m.A jde se dál.
...Poušťa na Malém Polomu.Pojďte synci!
...chvíli hledáme výhled.Nenácházíme víc než tento průhled.Podle mně a mapy by to měl být Velký Polom 1067m
...zde Kozubová 981m.Skrz mrazový srub:-)
...s lehkým blouděním sestupujem do sedla pod Nad Kršlí.
...mírným stoupáním míříme k vrcholku tohoto krásného kopce.Krátká fotopauza...
...
...Kozubová 981m,Kozí hřbet 985m a za nimi slezské beskydy.
...Malý Polom 1061 m a vpravo nenápadná Uhorská 1028m ,už na Slovensku(tam jsem ještě nebyl!).
...to už jsme na vršku.Chvíle je slavnostní tak si dovolujeme zapálit "vatru":-)
...Spídy a jeho bedna.Vypadá spokojeně a bedýnka se mu povedla.Nicméně musíme pomalu zpátky dolů.Poušta jede slavit a my vlastně taky:-)
...ještě cvakám panoráma z vyhlídky pod vrcholem.Smrk-Lysá-Trávný...
...a nudloidní Slavíč 1054m.Podle mapy i pohledu z Polomky by se dalo jít pěkně lesem přes osady Kršle a Grape.Jenže jsme s časem na štíru,cestu neznáme a tak si tuhle variantu necháme na příště.Sestupujem po modré na Bebek.Odtud kousek po zelené směr Bukovina a posléze podél Ježoňského potoka,zpátky k autu na Visalaje.Závěrečný výstup sjezdovkou je za odměnu.Slibované slunce konečně vyšlo.Bohužel náš výlet končí.Tak aspoň ohlédnutí za přešlými vrcholky
...
...Smrkovina 923m,příjde na paškál příště.
.Takže jen plecháč na parkovišti a jede se dom.Štastnou shodou okolností,jsme museli jet kolem hřbitova na Borové(spadlý strom,neprůjezdná silnice).Takže jsem ještě něco cvakl.Soukromník Spídy tady chodí běhat a kamarádum nic neřekne.Luxusní vyhlídka!
...času bylo málo.Hoši si dali pulčíka a já v poklusu zacvakal.Tady se vrátím!
...
Takže to by jsme měli.Podle neověřených zpráv chystá Spídy další bednu.Teď jen kam s ní:-)

Please The Trees v Parníku(14.2.2014)

17. února 2014 v 21:15 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Krátce před odletem na další americké turné se Táborsko-Pražská kapela Please The Trees představila v Ostravském Parníku.Takhle v triu jsem je viděl poprvé a byl to fakt zážitek.Lepší než celý Valentýn.Takový hukot jsem v Parníku ještě nezažil!Chlapi to válí čím dál tím líp:-)

výprava na Skalku,33 tisícovka?(8.2.2014)

10. února 2014 v 20:04 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Tisícovky jsou posbírány.Původně jsem měl v plánu zahájit sběr devítristovek.Nakonec jsem ale z důvodu konání návštěvního festivalu musel být v Ostravě dřív než jsem potřeboval a tak jsem zvolil náhradní program.Pohodovou procházku na Kněhyni a Čertův mlýn+průzkum vrcholku Skalka 1037m,který sice v oficiálním seznamu tisícovek nefiguruje ale podle mapy tak vypadá.Jak to dopadlo uvidíte posléze.Počasí mně opět přálo,takže následuje pár klasických Kněhyňských pohlednic.
...vlna se valí na Radhošť...
...zde širokoůhle.Frenštátšťí nic netuší a vyspávají páteční mejdlo:-)
...královský pár.Stejně jako před tuším třemi týdny.Jen toho sněhu ubylo:-(
...Velký Javorník a Noříčí hora v průhledu z Kněhyně...
...Vysoká 1024m,v vsetínských vrších
...Čertův mlýn a Radhoštský másív z Kněhyně...
...Kněhyně z Čertova mlýnu.Průhled jsem chvíli hledal v lese a našel.Bohužel průhled na Skalku jsem nenašel.Zas tolik času jsem neměl.
...zašel jsem si aspoň k Čertovu stolu a hledal dál výhledy.Marně:-(Chce to motorovou pilu.Příště musím jít s Pavlem,ten ji má:-)
...jak jsem psal Skalku jsem bohužel nenafotil.Tak aspoň nový pohled na a palkovické hůrky s masívem Ondřejníku v pozadí Velké Stolové:No nevím jestli pozadí je správný termín ale je prostě za ní.Místo fotky Skalky dávám mapku.
...mapku jsem si udělal až doma po tůře.V terénu jsem to stoupání odhadl na cca 8m.Podrobná mapa udávala 12metrů což se mi zdálo moc.Podle výškového profilu trasy 6 metrů.Pravidla na tisícovkách.cz říkají že aby mohl být vrchol kvalifikován jako vedlejší,musí být minimálně 400metrů vzdálen od vrcholu hlavního a minimální převýšení od sedla je 5 metrů.Splněno je to tisícovka:-)Takhle to tam vypadá...
...:-)no prostě keře ,stromy.Bez výhledu.Prošel jsem tudy už xkrát ale nikdy jsem v té zatáčce nazatočil a neudělal těch pár kroků na vršek,ten totiž značená stezka těsně mijí.To by taky mohlo znamenat že to převýšení je fakt těch 8metrů,poněvadž ten výškový profil se počítá jen na turistických trasách:-)No nic dávám aspoň fotku z doliny.Je nahovno,protože v protisvětle ale...
...jako ilustrace postačí.Vlevo Čertův mlýn,návrší vpravo Skalka.Příště si posvítím na Zimný:-)Nebo Trojačku.

Vibrators v Barráku(21.1.2014)

4. února 2014 v 20:26 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Britští The Vibrators vznikli v roce 1976.Jsou tedy jedněmi z věrozvěstů punku.Kapela prodělala mnoho personálních změn.Zakladatel a frontman Ian 'Knox' Carnochan kapelu opustil v roce 2011.Dnes hrají jako trio a z původní sestavy zbyl jen bubeník John 'Eddie' Edwards.Nejsem znalec a tak jsem si koncert užil.Energická smršt v podání starých pánů.Punku není nikdy dost:-)
...

....to by zas bylo něco pro Majkla:-)aspoň Alda říkal že je teď velkéj pankáč:-)

B 32-poslední čtyři vrcholy(29.1 a 1.2.2014)

4. února 2014 v 19:05 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Finále patřilo Spídymu.Jemu chyběl Trávný a mně Trávný,Javorový,Šindelná a Smrk J.Jak je vidět měl jsem to hodně rozhozené.Nakonec Spídy zakončil Trávným v pátek a já o den později Smrkem J.Nepředbíhejme ale.Jen krátce k Trávnému.
Na ten jsem vyšlápl ve středu po šichtě s Pavlem.
...na focení nebylo počasí ani čas.teda čas by byl.Šli jsme hooodně pomalu ale světlo nebylo.
...před setměním se to trochu vyčistilo.
...na vrcholu jsme byli těsně před půl šestou.Takže jen cigárko,zápis do vrcholovky a zpátky na Krásnou k autu.TolikTrávný.Byla to jen krátká vycházka.Do zakončení mně chyběly ty tři výše zmíněné vrcholy.Původně jsem Pavla lákal na Smrk.Kde jsem sice byl před silvestrem.Jenže tehdy jsem ještě netušil že ten brdek nad polomem se nazývá Smrk J a že je jedním z 32 vrcholů.Takže jsem těch cca 500 metrů na něj nešel a teď se musím vrátit.No co Smrk je pěkný kopec a výšvih na něj je ideálním tréningem na vyšší kopce.Jak to skloubit abych to stihl vše za jeden den,auto nemaje?
Nakonec to nebylo vůbec těžké.Jen jsem si musel přivstat.V 4:20 vyjíždím košičanem do Třince.Vystupuju z vlaku za tmy a chvíli marně hledám autobusák.Nakonec se doptám trafikanta a kýžené nádraží nalézám.V bufáči si ještě dám jedno pívko se starým koksařem který mně pobaví svou svéráznou mluvou a udělí mi pár cenných rad:-)V 6:25 vyjíždím busem do Řeky.V autobuse jsem sám.Teda krom řidiče pochopitelně:-)Trochu mám lufta poněvadž meteorologové strašili orkánem o rychlosti 140km/h.Vystoupím v u hospody v Řece a za ranního šera vyrážím "dobívat" poslední vrcholy
...vypadá to všelijak.Tady dole ale vítr nepúsobí nijak děsivě.Nezdržuju se focením,neb dnešní cesta je dlouhá.
...za pochodu identifikuju okolní kopce.Je fakt že jsem tady delší dobu nebyl ale mapu mám v hlavě.Todle je Godula.
...tady Ropice 1082m,Velký Lipový 999m a Príslop 945m
...cesta na Gutské sedlo stoupá mírně a tak kráčím svižně.Dá se jít zkratkama,já ale šetřím síly .Moc si nevěřím a nerad bych přepálil start:-)
...Na Javorovém jsem za nějakých 70 minut.To mně uspokojuje.začínám věřit tomu že to stihnu.Bohužel fouká jak prase.Takže žádné cigárko a ani výhled:-(Za těch pár let co jsem tady nebyl stromy povyrostly a z vrcholu nní vidět vůbec nic:-(
...Stejný výhled je i z Šindelné 1001m.Tady navíc ani nenajdu vrcholové značení.Takže pokračuju dál směr Morávka.
...původně jsem měl v úmyslu Ropici a V.Lipový vynechat neb v tabulce už je mám a chtěl jsem tak ušetřit síly.Když jsem ale kopec uviděl z traverzové silnice,zatočil jsem prudce doleva:-)Inu touha.
...za chvíli jsem na hřebeni a kochám se.Beskydy jsou boží.Zkrátka karpaty.Javorový a Šindelná...
...kopce a zase kopce...
...boty mně jak se říká tlačí:-)Ohlédnutí za Ostrým,kousek pod vrcholem Ropice...
...Perun na Ropici.32 vrchol a furt mně jeden chybi:-(V.Lipový "přeběhnu a v sedle pod Lipovým si dávám první regulérní pauzu.
...oblíbená vyhlídka ,místo pro pauzičku jako stvořené.Dolů na Morávku jdu z vesela.Vím že pokud mně medvěd nesežere,projekt dnes dokončím.Trošku mně štve že jsem si nezjistil dřívější spoj.Nicméně věřím že něco pojede.
Dole na Morávce jsem krátce po desáte z Řeky jsem to stihnul za něco málo přes tři hoďky.To je slušné,myslím že jsem neudělal Majklovi ostudu:-)Navíc autobus do Frýdku jede za 10 minut.Jsem euforický.-)Z busu volám Spídymu který mně zjištuje spoj na Ostravici.Budu tam o hodinu dřív než jsem očekával.Takže mám oraz.V Frýdku si dám jednoho plecháče a cigárko před nádražím.Podivná zima která připomíná jaro mně vyhovuje.V 12:01 vystupuju na Ostravici
...Smrk se svým posledním vrcholkem.Odtud není vidět ,přesto hora působí jako magnet.Původně jsem chtěl jít nahoru po značce.Je to přece jen pohodovější.Nakonec ale valím cestou necestou.Jako vždycky.Když finále tak finále:-)Je fakt že už na Holubčance cítím jake síly ubývají:Možná kdybych se dopoval těma gelama co baští Spídy bylo by to snažší.Moc se tím ale nezatěžuji.Těším se na vrcholové cigárko.
Jde to už vidím Lysou.Poslední stupeň.Vrchol se blíží!
Kněhyně a další vrcholky .Tam teď bloudí Poušťa s Bambánem:-)
...ještě jednou Kněhyně s Radhoštěm.Zoomováno.
...a to už je ten poslední 32 vrchol Smrk J.Je chvíli před 14 hodinou a mám to v kapse.Svačinka cigárko a ještě pár obrázků....
...vrchol Smrk J je ploché návrší,navíc zcela zalesněné.Asi 100metrů od Kříže je polom s výhledem.Že Spídy:-)
...Takže takhle to bylo.32 beskydských tisícovek za 35 dní.No vlastně 34,bo Smrk a Ropice dvakrát:-)