B 32-poslední čtyři vrcholy(29.1 a 1.2.2014)

4. února 2014 v 19:05 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Finále patřilo Spídymu.Jemu chyběl Trávný a mně Trávný,Javorový,Šindelná a Smrk J.Jak je vidět měl jsem to hodně rozhozené.Nakonec Spídy zakončil Trávným v pátek a já o den později Smrkem J.Nepředbíhejme ale.Jen krátce k Trávnému.
Na ten jsem vyšlápl ve středu po šichtě s Pavlem.
...na focení nebylo počasí ani čas.teda čas by byl.Šli jsme hooodně pomalu ale světlo nebylo.
...před setměním se to trochu vyčistilo.
...na vrcholu jsme byli těsně před půl šestou.Takže jen cigárko,zápis do vrcholovky a zpátky na Krásnou k autu.TolikTrávný.Byla to jen krátká vycházka.Do zakončení mně chyběly ty tři výše zmíněné vrcholy.Původně jsem Pavla lákal na Smrk.Kde jsem sice byl před silvestrem.Jenže tehdy jsem ještě netušil že ten brdek nad polomem se nazývá Smrk J a že je jedním z 32 vrcholů.Takže jsem těch cca 500 metrů na něj nešel a teď se musím vrátit.No co Smrk je pěkný kopec a výšvih na něj je ideálním tréningem na vyšší kopce.Jak to skloubit abych to stihl vše za jeden den,auto nemaje?
Nakonec to nebylo vůbec těžké.Jen jsem si musel přivstat.V 4:20 vyjíždím košičanem do Třince.Vystupuju z vlaku za tmy a chvíli marně hledám autobusák.Nakonec se doptám trafikanta a kýžené nádraží nalézám.V bufáči si ještě dám jedno pívko se starým koksařem který mně pobaví svou svéráznou mluvou a udělí mi pár cenných rad:-)V 6:25 vyjíždím busem do Řeky.V autobuse jsem sám.Teda krom řidiče pochopitelně:-)Trochu mám lufta poněvadž meteorologové strašili orkánem o rychlosti 140km/h.Vystoupím v u hospody v Řece a za ranního šera vyrážím "dobívat" poslední vrcholy
...vypadá to všelijak.Tady dole ale vítr nepúsobí nijak děsivě.Nezdržuju se focením,neb dnešní cesta je dlouhá.
...za pochodu identifikuju okolní kopce.Je fakt že jsem tady delší dobu nebyl ale mapu mám v hlavě.Todle je Godula.
...tady Ropice 1082m,Velký Lipový 999m a Príslop 945m
...cesta na Gutské sedlo stoupá mírně a tak kráčím svižně.Dá se jít zkratkama,já ale šetřím síly .Moc si nevěřím a nerad bych přepálil start:-)
...Na Javorovém jsem za nějakých 70 minut.To mně uspokojuje.začínám věřit tomu že to stihnu.Bohužel fouká jak prase.Takže žádné cigárko a ani výhled:-(Za těch pár let co jsem tady nebyl stromy povyrostly a z vrcholu nní vidět vůbec nic:-(
...Stejný výhled je i z Šindelné 1001m.Tady navíc ani nenajdu vrcholové značení.Takže pokračuju dál směr Morávka.
...původně jsem měl v úmyslu Ropici a V.Lipový vynechat neb v tabulce už je mám a chtěl jsem tak ušetřit síly.Když jsem ale kopec uviděl z traverzové silnice,zatočil jsem prudce doleva:-)Inu touha.
...za chvíli jsem na hřebeni a kochám se.Beskydy jsou boží.Zkrátka karpaty.Javorový a Šindelná...
...kopce a zase kopce...
...boty mně jak se říká tlačí:-)Ohlédnutí za Ostrým,kousek pod vrcholem Ropice...
...Perun na Ropici.32 vrchol a furt mně jeden chybi:-(V.Lipový "přeběhnu a v sedle pod Lipovým si dávám první regulérní pauzu.
...oblíbená vyhlídka ,místo pro pauzičku jako stvořené.Dolů na Morávku jdu z vesela.Vím že pokud mně medvěd nesežere,projekt dnes dokončím.Trošku mně štve že jsem si nezjistil dřívější spoj.Nicméně věřím že něco pojede.
Dole na Morávce jsem krátce po desáte z Řeky jsem to stihnul za něco málo přes tři hoďky.To je slušné,myslím že jsem neudělal Majklovi ostudu:-)Navíc autobus do Frýdku jede za 10 minut.Jsem euforický.-)Z busu volám Spídymu který mně zjištuje spoj na Ostravici.Budu tam o hodinu dřív než jsem očekával.Takže mám oraz.V Frýdku si dám jednoho plecháče a cigárko před nádražím.Podivná zima která připomíná jaro mně vyhovuje.V 12:01 vystupuju na Ostravici
...Smrk se svým posledním vrcholkem.Odtud není vidět ,přesto hora působí jako magnet.Původně jsem chtěl jít nahoru po značce.Je to přece jen pohodovější.Nakonec ale valím cestou necestou.Jako vždycky.Když finále tak finále:-)Je fakt že už na Holubčance cítím jake síly ubývají:Možná kdybych se dopoval těma gelama co baští Spídy bylo by to snažší.Moc se tím ale nezatěžuji.Těším se na vrcholové cigárko.
Jde to už vidím Lysou.Poslední stupeň.Vrchol se blíží!
Kněhyně a další vrcholky .Tam teď bloudí Poušťa s Bambánem:-)
...ještě jednou Kněhyně s Radhoštěm.Zoomováno.
...a to už je ten poslední 32 vrchol Smrk J.Je chvíli před 14 hodinou a mám to v kapse.Svačinka cigárko a ještě pár obrázků....
...vrchol Smrk J je ploché návrší,navíc zcela zalesněné.Asi 100metrů od Kříže je polom s výhledem.Že Spídy:-)
...Takže takhle to bylo.32 beskydských tisícovek za 35 dní.No vlastně 34,bo Smrk a Ropice dvakrát:-)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.