Březen 2014

Pipes and Pints(22.3.2014)

28. března 2014 v 23:05 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Fotky flashové.Vím nedobré ale koncert byl výborný!
...tudle kapelu jsem"objevil" zcela náhodouna festivalu Dokořán 2010 v Karviné.Loni jsem je viděl na Colorsech a hraje jim to furt skvěle!
...
...prostě paráda!Kdo by chtěl víc anarchie ať zajde do parlamentu.

Výprava na Vysokou holi(22.3.2014)

28. března 2014 v 22:29 | jonáš71 |  fotoprůvodce jesenickem
Po dvou letech zase v těch kopcech Jesenických,Bambánovských.Výlet s Pouštou.Gazíkem na Malou Morávku ,pak okruh Kopřivná 1019m-Temná 1263m-Vysoká hole 1464m-Velký Máj 1386m-Malý Máj,dva vrcholy 1182-1170m.6 oficiálních tisícovek.Na Kopřivné je ještě jeden vrchol pofiderní a jeden regulerní(Skály pod Kopřivnou).
...Cestou.Před Bruntálem je taková pěkná vyhlídka.Jezdím do těch končin zřídka ,autem ještě řídčeji:-)Tady prostě Poušta musel zastavit.Ale jen na chvíli.
...tady už jsme v hoře.Vrcholovka z Kopřivné je taková nemastná,neslaná.Poušta sice pozuje pěkně ale vzhledem k tomu že to je v lese.No nic moc.Kopřivnou jsme odbyli douškem piva a pulčíkem.Pak se nám ale do cesty postavili Skály pod Kopřivnou.Regulérní a nezpochybnitelná tisícovka.To jsou ony.Dáme čaj?
.Čaj bude!minulou neděli nebyl ale dneska tady je Poušta a to místo se přímo nabízí...
...Poušta se svým minimalistickým čajovým setem.Gyoukuro je od Ruťáka.Díky panáčku:-)Krásná pauzička!
...a jdeme dál.Před námi Temná.Cesta je jasná.Furt rovně!
...vrcholovka Temná.Výhled tu není ale když svítí slunko a Guru má v báglu pivo.Je i zde krásně:-)
...to už je Temná pod náma...
...a pak už vidíme Praděd 1492m.Nejvyšší moravský kopec ale tam dnes nejdem.
...kurnik Bambáne.Má to něco do sebe:-)
...Pouštík kráčí na Vysoku holi...
...sníh není,což každý slušný chodec ocenní:-)
...jesenické pláně.Jak jsou vzdálené beskydským vrchům.
...a jde se dál !Směr Velký Máj!
...Praděd a Vysoká hole z Velkého Máje.
...opuštíme hřeben a vedeni mapou a instinktem traverzujem Vysokou holi.
...Poušta co by znalec místních hor mě vede.
Na sněhu prostém místě Poušta kuchtí čaj.Koukám!
...Po čaji následuje nepříjemný sestup mokrým sněhem.Až pod Malý Máj.
...to je on vyšší vrchol Malého Máje 1082m.Cesta přes skálu.První schody(nevyfoceno)
...Temná z hřebene Malého Máje
...otočka!Tam jsme byli Malý Máj a Vysoká hole...
...vrchol Malý Máj 1070m.Stará stezka,bůhví proč už se dnes tudy nechodí?
...o kus níž.Kousek nad prvními Karlovskými chalupami.Staré schodiště.Dech dějin:-)Poté už jen pochod po asfaltu.Krajina znetvořená pro ukojení potřeb lyžníků.Naštěstí letos si neškrtli:-)))

Jeff Lorber Fusion(17.3.2014)

26. března 2014 v 18:20 | jonáš71
Americký pianista Jeff Lorber se svou kapelou nadchnul posluchače v klubu Parník:Kapela ve složení Eric Marienthal saxofony,Jimmy Haslip basa a Sonny Emory bicí.Zahrála svižný jazzrock.Hudebníci zjevně nejsou žádná ořezávátka a kapelník se oně může opřít.Zážitek!

....

..-

Condurango v Parníku(15.3.2014)

21. března 2014 v 22:26 | jonáš71 |  fotky z koncertů
V rámci festivalu pro Tibet záhrála v Parníku kapela Barbory Hrzánové Condurango .
Že je Bára Hrzánová skvělá herečka jsem věděl už dávno.Že je i dobrá zpěvačka se skvělým projevem jsem zjistil až v Parníku.Fajn koncert.Tuhle kapelu jsem znal už hodně dlouho jen podle jména.Teď už vím a doporučuji!

Bambánovo finále(16.3.2014)

19. března 2014 v 18:37 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Na neděli si Bambán s Pouštou naplánovali společné dokončení projektu B32.Nakonec bylo všechno jinak.Hlavně že to dobře dopadlo!S Bambánem jsme vyrazili ranním busem na Mezivodí.Zde zahajujem lov vrcholů.Počasí hovnozní,případné výhledy nejsou:-(V dešti procházíme mýtinou na vrchol prvního kopce Lučovec -908m.n.m
...první vrchol a první pocit vlhkosti.Bohužel to nejsou slzy radosti ani selhání svěrače:-)Chčije z nebe a vidět není nic.-(
Další vrchol je zatím bezejmená kota 927.Pěkná cesta.
...tady zhasne GPS.Uklidnuju Bambána že na Trojačku už trefím a dál se uvidí.Scházíme do sedla pod Trojačkou.
Míjíme žlutou značku kterou jsme posledně přehlédlí a valíme hore kopcom.Joj Trojačka to je vršisko.Bohužel si to moc neužívá Bambán:-(
Promočený a zkřehlý.Mládí ho nezahřeje a já tím tuplem né.Nezbývá než jít dál.Utěšujem se tím že si dáme pivko na Hotelu Srdce Beskyd ,při čemž se trochu osušíme.Naládujem GPS náhradníma baterkama a jdem krásně rovnou dolů kolem skalky na Trojačce,přes levý vrchol do sedla pod vrchol "Samorostlý" 924 m.n.m.Cesta je krásně vedená jen to počasí stojí za prd.Naštestí polevuje déšt.Za to fotka z Samorostlého se nevyvedla.O důvod víc se vrátit.Pokračujem dál podle Garmina a kousek před Podolánkama se nám do cesty staví další kopec.Bezejmená kota(Bambán jí nezměřil),pracovně nazvaná Tea Hill...
...Bambán přidává kámen a volá mně na vyhlídku...
...moc toho nevidíme ale tušíme že pohled na Smrk odtud musí být senzační!Jdem na pivo!Volá Poušta kdy budem na hoře ,tak mu říkám že nejdřív ve dvě...
...smutný pohled.Hotel je zavřený,pivo nebude:-(Zas si sáme víc čaje.Na Smrku je totiž čajmistr Ruťák a očekává nás se svým Puerem.
...Daličanskou Ráztokou vystupujem prudkým svahem na Velkou Polaň.Zde se nachází pomníček...
...dál hore kopcom,přes polom nad Hubertkou(tady volám Spídymu,který nese vrcholovou bedýnku,říká že je pod Holubčankou.Fajn to tam bude tak akorát.) až k kříži na vrcholu Smrk J
...Bambán už je zas vlhký tak se utěšujem vidinou vrcholového čajování.
..avšak co to?Na vrcholu nejen že není Ruťák s čajem ale ani Poušta s cigárama:-)Chvíli čekáme ,napájím Bambán svým pigáčem s termosky(moc mu nejede ale hřeje:-).Pokouším se dovolat Spídymu,scházím kousek dolů kde sice je signál ale v té slotě se nedovoláme.Tady čekat nemůžem,to by Bambán omarodil:-(Pomaličku scházíme do sedla.Potkáváme Pouštu s turisťákama.Krátká debata a dělíme se s tím že se třeba setkáme na Malém Smrku.Další čekání na Spídyho v sedle a pak znova na Malém Smrku.Něco nehraje ,Spídy je nějak moc pomalý a Bambán valem chladne...Ještě jednou se kousek vracím směr sedlo z vrcholu M.Smrku a mezy stromy zahlédnu Miu.Takovou radost mně pes ještě neudělal.
Jak je vidět kluci mají radost.Spídy z nové bedny , Bambán z dokončení projektu a z toho že to asi přežije:-)Na Pouštu nečekáme.Vlhnu i já a tak jdem dolů podle Garmina.Krásný Offroad.Bohužel fotit už se mi v tom dešti nechtělo.Takže až příště!

Závěr B 32 -rekapitulace

19. března 2014 v 16:37 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Někde u piva jsme se Spídym mudrovali o horách a nějak přišla řeč na téma Beskydských tisícovek.Spídy se ptal že když jsem takový guru tak jestli vím kolik jich je:-)Jasně že vím!32 hlásím a netuším že jsem se trefil.Kdysi jsem je sbíral ale tehdy jsem netušil že některé z těch vrcholů tisícovkami jsou a jiné ne.Teď už máme jasno.Spídy se hecnul a řekl že je posbírá během jedné zimy.Nápad se zalíbil i mně a přidalo se ještě pár lidí.Nakonec až do cíle došli čtyři.
Jako první v "rekordním" čase 26 dní ,završil serii Trávným Spídy 31.1.2014.Zatím nebyl nikdo rychlejší.Uvidíme za rok:-)
Já byl druhý,končil jsem o den později 1.2.2014.Trvalo mně to 33dní,hlavní příčinou byla špatná taktika.Na tom ale už pracuju Spíďáku:-)Abych si to druhé místo osladil,popravdě né zcela plánovaně .Vyšlápl jsem v průběhu této zimy na 52 tisícovek.Takže mám aspoň takové prvenství:-)Devítistovky spočítám až udělá Poušťa tabulku.
Další dva horochodci dokončili serii v neděli 16.3.2014.Jako první Bambán a o chvíli později Poušťa(ten byl ale rychlejší,neboť první kopce posbíral až 25.1.2014).Tolik fakta.Ostatně ty nejsou důležitá.To hlavní co nám akce dala byl stimul,chodit,hledat a poznávat nová místa ,tam kde jsme si naivně mysleli(teda aspoň já určitě) že už to známe.Chvílemi jsem si připadal jako Lysař(to když jsme sbírali v mlze,nebo po tmě s Pavlem na Trávném) ale zas takový vůl snad nejsem.Každá z těch cest byla něčím jiná.A spousta dalších na nás čeká!Viz již započatý sběr devítistovek!Putování za beskydskými vodopády či hledání nejhezčí vyhlídky!Ahoj v hoře!

tisícovky nad Tyrou(9.3.2014)

12. března 2014 v 20:28 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
"Zima" pomalu končí a s ní i zimní kolo projektu 32.Dva borci se pokoušejí ukončit serii:Olomoučtí horochodci Bambán a Poušťa.Už to vypadalo že Bambán s přehledem udrží bronzovou pozici.To by ale nebyl urpuťák Poušťa aby ho nedohnal:-)
V sobotu si dal dva vršky Slavíče a v neděli jel lovit kopce nad Tyrou.Bambánovi tam chyběla Šindelná a já jsem jel jen z lásky k horám.Mapka trečíku,start i cíl v Tyře.
...prvním kopcem je Javorový...
...nabíráme výšku.V zádech slunce a zapařený Ostrý.
...popravdě prvním vrcholem je vlastně Malý Javorový 945m,s chatou a vysílačem.Ten se počítá do sbírky beskydských devítistovek:-)Už aby udělal Poušta tu tabulku:-)Tak si dáme aspoň pivko.Poušta má slinu a šoféra musíme poslouchat.
Po pauze ještě fotka.Javorový z Malého Javorového.
Javorový a Šindelnou přecházíme svižně zas tolik času nemáme a fotit tam stejně není co.Foťák vytahuju až pod Ropicí.
Poušta s Bambánem stoupají k vrcholu Ropice.V zádech mají Javorový a Šindelnou.
Pořádek musí být.Zápis do vrcholové knihy.
...vyhlídka pod Ropicí.Svačina ,cígo a Kozlík z guruova baťůžku:-)
...v oparu si prohlížíme kus hor jež jsme prošli minulou neděli.Zde Velký Polom a Bůrkov vrch.
...tahle hora nás čeká teď ,nenápadná Smrčina 1015m...
a po ní Ostrý 1044m.Tak jdem!
Vrcholovka z Smrčiny.Kousek pod ním jsme potkali početné jelení stádo:Bambán ještě v úžasu:-)
Svačinka a nošovický ionťák na chatě pod Ostrým a olomoučáci už zase ve stopě:-)
...ještě se ohlédnu a valím za sprinterama...
...poslední vrchol již na dohled....
...to se musí Oslavit!Posilněni scházíme dolů do Tyry.Značky netřeba,vede nás instinkt a Bambánův Garmin...
...
...Ostrý na nás z vršku kouká...
...poslední chaloupka pod horou a pak už jen nasednout do gazíka.Ahoj hory!

Lanugo v Parníku(8.3.2014)

11. března 2014 v 20:14 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Po delší době jsem měl možnost zajít si na koncert kapely Lanugo.Kapela kolem výborné zpěvačky Markéty Foukalové je tvořena neméně zdatnými hudebníky.Lanugo je živým důkazem toho že slovo Pop nemusí být urážka,jejich písně by směle mohly znít z éteru.Bohužel se tak neděje a kapela zůstává lahůdkou pro fajnšmekry(teda aspoň já mám takový pocit z 3 navštívených ostravských koncertů).Dámo a pánové ,ten koncert byl luxusní!

Koncert Pocta Karlu Krylovi(4.3.2014)

8. března 2014 v 12:55 | jonáš71 |  fotky z koncertů
V Ostravském rozhlase uspořádali koncert Pocta Karlu Krylovi.Je to už 20 let co slavný písničkář odešel do muzikantského nebe a tak se v místech kde Karel Kryl v šedesátých letech pořizoval první nahrávky svých písní,sešli tři písničkáři z legendárního sdružení Šafrán a mladší bratr Karla Kryla ,Jan Kryl.V barvách Šafránu zahajovala koncert jediná žena ,první dáma ,českého folku Dagmar Andrtová Voňková.
...naposledy v Ostravě hrála před cca 3lety na Setkání kytaristů.Ten koncert jsem tehdy prošvihl.Viděl jsem jen její workshop a tak jsem vědel že hraje akusticky a smyčec už nepoužívá:-(Přesto příjemný koncert.Prostě umí a bez elektriky se obejde:-)
...Po Dáše Voňkové ,vystoupil Vladimír Merta a zahrál fakt výborný set!Došlo i na takové perly jako Podzim ,dvacátý rok míru , Klaun Honza smutné postavy ,Vzdálené výstřely,Soukolí doby či svou verzi Krylových Jeřabin.
...
...nejen že skvěle zahrál ale taky pěkně zavzpomínal na Kryla a přidal pár veselých historek.
Výborný koncert!Už se těším na koncert v Parníku kde vystoupí v triu s Ondřejem Fenclem a Janem Hrubým.
Po jeho bloku zahrál další šafránista Petr Lutka.Toho jsem viděl naživo asi jen jednou .na Ludkovické vlečce folku v létě 89.Jeho křesťanské balady v sále příliš nezabraly.Tedy aspoň já jsem měl ten pocit.Ono taky hrát po Mertovi,chce odvahu.
...
...Závěr patřil Janu Krylovi.

Okolo Lomné cestička(2.3.2014)

5. března 2014 v 21:22 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Nedělní výlet do Beskyd.Pouštovo lov tisícovek:-)Tentokrát jedem do Horní Lomné,Pouštovi a Martinovi scházejí ve sbírce tisícovky v hřebenu mezy Malým a Velkým Polomem.Vyrážíme po modré směr Kyčmol a sedlo pod Malým Polomem.
...Kozí hřbety,tak se jmenuje vrchol v boční rázsoše Malého Polomu.Na jeho úbočí se otevírají první,mnohoslibné výhledy.Na mýtině ztrácíme značku a tak se vyhoupnem na hřeben Kozích hřbetů...
...panorama je parádní!Nad Kršlí-Smrk-Lysá hora-Trávný...
...chvilku uvažujem že si přidáme ještě vrchol Nad Kršlí.Zvědavost zda ještě bedýnka slouží je velká.Nakonec se ale držíme Majklova hesla že je důležité nechat si něco na příště.Pokračujem hřeben dál směr Malý Polom.Na rozcestí se pouštíme hore kopcom...
...zhruba v polovině stoupání zahlédnu Tatry a je z toho cigár pauza.Zlaťáky z Interspáru opouštějí naše batůžky:-)
...počasí je téměř dokonalé.Po cigárku pokračujem na vrchol Malého Polomu který přejdeme a pokračujem dál na Čuboňov....
...kousek za jeho vrcholem je mýtina s luxusním výhledem...
...z prava Bůrkovy vrchy,Velký Polom a v pozadí Slezské Beskydy...
...Kriváňská Malá Fatra...
...Skalná Alpa-Ploská-Borišov-Ostredok v Velké Fatře...
...a ještě jednou,trošku víc zazoomováno na Rozsutce kde jsme byli minulý týden.
...následuje tradiční blátivý sestup do sedla pod Bůrkov vrch
...bylo fakt teplo,jak vidíte Poušta jen v tričku vesele vyšlapuje:Kopec před ním ho přitahuje jako magnet.Přes Bůrkovy vrchy a Muřínkov vrch se lesy dostáváme ke kapli...
...kaple v sedle mezy Muřínkovým vrchem a Velkým Polomem...
...panorama z výšvihu na Velký Polom,hřeben který jsme přešli se rýsuje přímo na proti...
...pár fotek o něco víc kroků a jsme v lese na vrcholu Velkého Polomu.Poslední svačina ,cigárko a pívko z batohu.Času máme dost a tak si volíme sestupovou variantu zkratka a vyplatilo se:-)
...kousek pod vrcholem je mýtina , takže orientace je výrazně usnadněna.Dál už jdem lesem,bohužel jsme další rázsochu minuli a přišli tak o kýžené výhledy z mýtin.Nu co třeba příště:-)Nakonec ale ještě malá vyhlídka byla.Bezejmený vršek v jedné z bočních rázsoch.Dle Pouštovo GPS kóta 731,takže ještě jedna zastávka:-)
...naproti Louky na Přelači...
...zase louky a za nima Kozí hřbety.Parádní výlet,jen to teplo bylo až moc.Podle toho vypadají taky fotky:-(
Ještě mapka pro následovníky...
...a je to.Hoře Zdar a Beskydám zvláště!

Výšlap na Trojačku (1.3.2014)

4. března 2014 v 23:07 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
První březnový výlet.Sobotní zapařené beskydy,tentokrát na Podolánky a s tama na dosud nevystoupenou horu Trojačka 981m.Podle dostupných informací nejvyšší kopec z těch na kterých jsem ještě nebyl.Abych se neztratil jede se mnou Sylva a Jonášek.Vycházíme z parkoviště Kociánka směrem k vysněnému vrcholu...
...to je ona,fotka je archivní z dubna 2012,foceno od osady Lojkaščonka.
...ještě ohlédnutí za Kněhyňi a vycházka začíná.Jdem po zelené značce směr rozcestí Lhotská,po cca 2,5km zabočujem do lesa.Mapa v měřítku 1:60 000 není pro daný druh turistiky zrovna nejvhodnější ale jinou nemám.Takže musí stačit.Zprvu solidní chodník končí v mladé smrčině.První výhledy mně ujištují v tom že jdem na správný kopec:-)
...fotím a čekám na Sylvu s juniorem.Kněhyně,Čertův mlýn...
...ale hlavně další cíl!Dvě bezejmené devítistovky nad samotou Zadní Mečové.Po kratším průlezu Smrčinou se dostáváme na cestu která v mojí mapě sice není ale v reálu obchází vrchol Trojačky, po nějakých 700metrech končí i tato a dál se derem smrkovým lesem až na vrchol.Těsně pod vrcholem je malá ,postupně zarůstající mýtinka:Viz foto z vrcholu.
...zatím lze z těch míst zahlédnout Vysokou...
...nebo se otočit a koukat na Lysou horu.Obcházím vršek a marně hledám lepší výhledy.
...vrchol Trojačky.Kousek od ohniště,Poušta zde může příště uvařit čaj:-)
...vrchol z druhé strany.Příště spojím Trojačku se Samorostlým a příjdu odtud.
...ještě vrcholovka s Juniorem a jde se dál.
...v místech nad dolinou potoka Červík se otevře výhled(trochu)
...o kousek níž je mýtina s vyhlídkou a hezkou cestou.Která asi po půl kilometru končí v lese.Na stromech tam byly bílé šipky s červeným puntíkem.Nevěnovali jsme jim pozornost:-(Dle všecho by nás navedly na žlutou značku.Takhle jsme šli asi půl kilometru podél potoka,Sylvu málem pohltila bažina:-)ale na značku jsme narazili taky:-)Viz mapka.
...už teď se těším na další vrcholky v téhle oblasti.Výhledu je sice poskrovnu ale kdo hledá najde:-)