Duben 2014

cesta vody(19.4.2014)

21. dubna 2014 v 20:36 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Předpověd na sobotu byla mizerná.Ostatně na celý prodloužený víkend:-(Nakonec to sice bylo jinak to jsme ale v sobotu,na kterou padla volba nemohli tušit.Vzhledem k nepříznivému počasí zvolil jsem alternativu nevrcholovou.Los padl na Lysou horu v jejímž masívu se nachází několik vodopádů.Doposud jsem znal jen ten Satinský a minulý měsíc k němu přibily vodopády Zimného potoka.Teď jsme si s Pouštou posvítily na vodopády na Mazáku.
Na startu v Muchovicích to vypadalo na prd.Mlha jak byk.Viditelnost ani né sto metrů:-(Aspoň nás neuvidí ochranáři.
Potok Mazák je poměrně bystrý.Vody sice nebylo moc ale tekl!
...Já troubela jsem svůj polámaný stativ sice zdrátoval ale destička do rychloupínáku zůstala doma:-(Naštěstí Poušta má svůj nástroj v pořádku a tak si ho půjčujem.Z toho důvodu jsou fotky jednou mázlé jindy ne.
...fakt hezký potůček.Karpaty jak víno:-)Vše ještě umocňuje mlha.
...jak nabíráme výšku začíná se cestička zvedat:-)
...romantická cesta akorát vlhko...
...to už se blížíme k soutoku zdrojnic potoka Mazák.
...Divočinka!
...
...Poušta na soutoku zdrojnic.Odbočujem do leva,kde se nachází levý ,menší vodopád.
...není moc velký cca3-4metry ale místo je to hezké!Zacházka se vyplatí.Svačinka a vracíme se na soutok.
...a zase do kopce.Pravý vodopád by měl být větší.
...když stojíme pod vodopádem,nevěřícně krotíme hlavama:-)Todle nám bylo léta utajeno!
...naplno si jeho velikost uvědomujeme až když vystoupím kousek do svahu.Jinak by se mi nevlezl do záběru!
Fešák jen ta svinská mlha:-(
Zas cigárko a pivo z batůžku.Horu je třeba si užít!
...rozmazaný Poušta.Fakt ho to vzalo:-)Drmolí co si o božích karpatech a funí.Cesta od vodopádu na úbočí Kobylanky je dost do kopce!
...potok je hezký i nad vodopádem ale my s Pouštou už toho máme dost.Vypouštíme variantu sestup z Kobylanky k vodopádům na potoku Velký Kobylík(vidina dalších grapoidních svahů ,v nejistém počasí nás příliš neláká).Jak říká Majkl,je důležité nechat si něco na jindy!Poušta navíc začíná koketovat s vidinou sobotního odjezdu do Olomouce.Volíme tedy variantu přes vrchol Čupel 943m,zpátky k autu na Mazák.Jak na sviňu se na Čupelu vylouplo slunko a my zas chvíli uvažovali že ještě vyběhnem na Lysou:-)))No ale to slunko svítilo jen chvíli.
...vrchol je zalesněný ale před pár lety zde jistě výhled byl.Já jsem si našel malou mýtinku cca 10 výškových metrů pod vrcholem.
...o kus níže pak okukujem Smrčinu 810m,kde jsme před 14 dny slavili Pouštovo narozky.Pro úplnost mapka.Celá vycházka je cca10kilometrů dlouhá a převýšení je do 800metrů.

Abraxas v Parníku(17.4.2014)

21. dubna 2014 v 18:59 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Tradičně dobrý koncert!Chlapi už to dělaj dlouho a já mám pocit že je to furt baví:-)Posluchači vypadali taky spokojeně a účast byla na Ostravské poměry slušná.Kapela chystá akustické turné takže došlo i na krátký akustický set.Bylo to fajne!
Hrajem dáááál:-)

cesta k Hoře(12.4.2014)

14. dubna 2014 v 20:32 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Původně plánované jeseníky se nekonaly.Šofér si dal do nosu a tak jsem jel sám do beskyd.Z vícero tras jež jsem měl v záloze jsem si vybral tu kterou jsem už léta nešel a to proto že se cestou nabízí vystoupit na několik devítistovkových vrcholů a ve finále si vyšlápnout na beskydskou horu Hor-Kněhyni.Své úputování zahajuju na Horní Bečvě.Přesněji u kaple na Hlavaté.Z autobusu vystupuju sám a sám budu celý den:-)Teda skoro.
...značená stezka za kaplí mizí v lese.Tudy jsem obvykle chodíval taky.Dneska jdu louku k vrcholu bezejméné muldy 792m.Ten vršek značka obchází.Výhled není z nejhorších.Louky na Hlavaté v pozadí Čarták s rozhlednou.
...z vršku scházím dolů okrajem lesa a po červené pokračuji přes další bezejmený vrch 892m k vrcholu stejně vysokého kopce Grapa...
...pod vrcholem Grapy z mýtiny zahlédnu hřeben vsetínských vrchů s nejvyšším vrcholem Vysoká 1024m...
...z vrcholu Grapy není nic vidět.Jen starý hraničním kámen.Za vyhlídkou musíte jít o kousek dál.Na první devítistovku Kladnatá 918m...
...na vršek je to jen krátké odbočení z červeně značeného chodníku.Jsem tady poprvé.Dřív býval kopec zalesněný.Dnes na něm zapracovali lesáci a vyhlídka stojí za to.Smrk,Samorostlý,Lysá hora a Trojačka.
...přímo na proti mně vrchol Malé Mečové 925m(pracovní název,kopec doposud bezejmený)Vidím mýtinu a tuším další výhlidku:-)za vrcholkem vykukují Čertův mlýn a Kněhyně.Odtud vypadají daleko ale je to jen zdání.Posílen pivkem a cigárkem scházím strání za dalším kopcem...
...vrcholová mýtinka na Malé Mečové 925m...
...Kladnatá 918m a Čarták 953m z Malé Mečové 925m
...samota Mečová z vrcholu Malé Mečové,zleva Čertův mlýn,Magura,Kněhyně,Ondřejník a Smrk...
...Trojačka a Malá Mečová od samoty Mečová...
...pohodlným chodníkem vycházím na Velkou Mečovou 929m(opět pracovní název)Kopec je zalesněný a bez výhledů.Trošku to prosvítalo v pravo ale nezkoumal jsem to.To čeká na Spídyho:-)Od vrcholové tyče je vidět Kněhyně a furt se nepřibližuje.
...z kopce nesestupuju přímo po hřebeni ale zabočuju do pravo,neboť je tam výhled...
...dále cesta pokračuje bez výhledu.No občas bylo vidět do údolí Bečvy ale za focení to nestálo.Až u Bařin(kousek od chaty na Martiňáku) zahlédnu Smrk.Cvak a jde se dál.Teď to půjde hodně do kopce:-)
...s malou odbočkou na návrší Blato 939m(zbytečné,bez výhledů a vrchol to není)Pokračuju lesem přes vrchol devítistovky Bukovina 995m zelenou značkou k vrcholu Čertova mlýnu.Jediné výhledy asi dvakrát směrem k Radhošti.Viz foto.
Čertův mlýn přecházím bezu zastavení.Oraz bude na posledním vrcholu.Na Kněhyni.
...beskydská kráska,bohyně Kněhyně:-) nezůstala nic dlužná své pověsti.Dnes navíc putuju v totálním osamění.Zatím jsem potkal jen 3 bikery kteří kolem mne proletěli u studánky pod Čertovým mlýnem.
...
...rauchplatz na Kněhyni.Z batůžku vytahuju Radíka a tabáček.Na světě je krásně!Hlavou se honí hříšná myšlenka přidat si ještě jeden kopec.Některou ze Stolových...
...los padl na Malou Stolovou.Mám tam už nějaký čas v plánu "novou" sestupovou variantu...
...zde už jsem na Kněhynské cestě.Z kapsy vylovím jabko a vesele si vykračuju z kopce.Na Malou Stolovou je to jen kousek.Na hoře jsem za chvíli.Zrovna je tam skupinka asi 10 lidí,rodinky s kočárkama.První lidi které jsem dnes potkal.Nepočítaje bikery a dřevorubce z kterého jsem vidě jen motorku.Pod vrcholkem si lehnu do trávy...
...cigárko a sestup do Kunčic.Z vrcholu pěknou cestou do leva.Kousek pod vrškem je kousek hezkého lesa.Poté dokonce průhled...
...pak se cesta trošku zhorší.Nic méně směr je jasný...
...a už vidím Skalku.Vím že jdu dobře a jsem tomu rád.No a to je všecko.Hospodu pod Stolovou jsem minul bez povšimnutí,neboť jsem chtěl stihnout vlak ve čtyři.Tuhle sobotu jsem si fakt užil!Mapka hír.

Phil Shoenfelt&Southern Cross(10.4.2014)

13. dubna 2014 v 20:10 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Výborný koncert proběhl ve čtvrtek v ostravském Komorním klubu.Po dlouhých deseti letech jsme měli možnost užít si vystoupení britského písničkáře Phila Shoenfelta s jeho kapelou Southern Cross.Skupina vznikla v roce 1996,po té co se Phil Shoenfelt v roce 95 usadil v Praze.O rok dříve odehrál turné s Tichou Dohodou(vzpomínám si na jeho ostravské zastavení v Cihelně).Ostatně rytmika Tiché Dohody,tedy Pavel Krtouš-basa a Jarda Kvasnička-bicí je jádrem i stávající kapely Southern Cross.Před nedávnem kapelu opustil zakládající člen Pavel Cingl-housle.Na jeho místo nastoupil kytarista David Babka.Zdatná posila!Koncert se vydařil byť malý sálek nebyl zdaleka plný.Inu Ostrava:-(Doufám jen že na další koncert nebudu muset čekat dalších deset let.No a tady je pár obrázků.

Poušta fest(4-5.4.2014)

9. dubna 2014 v 20:23 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Minulý víkend jsem si pohorky moc neužil:-(Přesto jsme se do Beskyd podívali.V pátek po šichtě jsme vyjeli s Bambánem a Pouštou oslavit narozeniny našeho webmastera.Původně jsme chtěli jít na Smrk pak ale hoši loudili jestli neznám nějaké místo kde ještě nebyli.Takže změna plánu a jedem na Trafačku.Odtud offroadem šlapem k vrcholu kopce Smrčina...
...kousek pod vrcholem přecházíme cestu která obchází horu.Tudy jsem už párkrát šel,na samotný vrcholek jsem se nikdy nedrápal.Není odtud nic vidět.Dnes premiéra:-)
...vrchol se blíží.Nasazuju tempo a unikám mládencům...
...za chvíli mně docházejí.Jsou tady prvně stejně jako já.Vrchol je zarostlý,výhledu prostý.Kde je ta skála?Ptá se Bambán.Vysvětluju mu že pít se bude až na jiném místě:-)
...Hoši nedají jinak.Vrchol se musí oslavit,ať je jaký je:-)A tak Pouštík připraví čaj.Po pauzičce sestupujem na předvrchol se skalkou.Kde to už dobře znám.
...Kluci na skalce.Jsou nadšeni a vykřikují něco o jesenické divočině:-)Na má slova že ještě stále nejsme na bivak platzu se tvaří jako že oni už tam jsou:-)Takže aspoň cigárko a vínko...
...nakonec ale olomoučáky přemlouvám a jdem dál.Je to jen kousek,za rohem.Když tak se vrátíme!
...už tam budem...
...poslední vyhlídka než se setmí.Čajovci vypadají spokojeně a tak rozděláváme ohníček...
...Bambán dává povel k ukončení mé fotografické činnosti.Protože!
...Oslavěnec začal muzicírovat.Následná pitka zdokumentována není.Zůstala jen vzpomínka.Sedělo se dlouho a příjemně:-)Až do dna:-)Ráno nás navštívil Spídy.Původně jsem myslel že v sobotním dopoledni ještě podniknu průzkum vodopádu na Mazáku.To jsem ale netušil jaká to bude jízda:-)
...to je on a jeho pes>Psice Mia...
...snídani si vylepšujem Spídyho michlíkovicí...
...na závěr ještě jedno pivko u splavu
...a na závěr,jen pro zajímavost mapka vycházky.Hoši po skalkách v mapce ani vidu ani slechu.Tuším že takových míst ještě v beskydech pár objevíme:-)

NEIL ZAZA BAND & GET ZAZA(1.4.2014)

9. dubna 2014 v 19:48 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Další z koncertů Ostrava Jazz Night.Tentokrát instrumentální rock v podání Neil Zaza Band.Trio ve složení Neil Zaza(kytara),T C Tolliver(bicí) a Walter Cerasani(basa) ukázalo že své nástroje skutečně ovládají.Pro mně po pravdě trochu nuda.

Tour The Lysá hora(30.3.2014)

1. dubna 2014 v 22:38 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Další výlet do beskyd.Tentokrát okruh z Krásné,dolinou Bystré na Kyčeru-Muroňku-Kykulku-Malchor-Lysou horu -Zimný a sestup k autu s hledáním vodopádů na Zimném potoce.
...první zajímavost.Bizarní chajda.Kdo tohle vymyslel?Kráčíme dál,je horko a zapařeno...
...Poušta na mýtině pod vrcholem Kyčery.Zapařený avšak mnohoslibný výhled.Tam půjdem!
...první dvě devítistovky Kyčera a Murońka jsou bez výhledové.Až pod vrcholem Kykulky 996m se nám ukážou další kopce našeho tour,Malchor a Lysá hora...
...kousek doprava a z kopce.Zoom.
...stoupáme na Malchor a ohlížíme se po prešlých vrcholcích...
...na Lysé nefotogenický dav.Svačinka a jde se dolů prozkoumat Zimný zda náhodou není vrcholem.
...ohlédnutí za Lysou.Obě staronové chaty jsou vidět.Radost z toho nemám ale co se dá dělat.
...Zimný se blíží a odtud to vypadá že by mohl být vedlejším vrcholem.
.....smutný Poušta na Zimném 1080m.Todle teda fakt vrchol není:-(
...z vrcholu-nevrcholu scházíme hledat vodopády na zimném potoce.Já trouba jsem si je do mapy nezakreslil.Spoléhal jsme na Pouštovo chytrý telefén s GPS.Ten ale troubela zapoměl doma!!!!Tady se aspoň trošku zorientujem a jdem po paměti.Té mé:-)Poušta se zas spoléhal na mně:-)Inu Bambáni!Nakonec jsme vodopády našli.Při tak nízkém průtoku to nebylo zrovna snadné.
...přítok po kterém jsme šli byl úplně vyschlý.Naštěstí jsme zaslechli "hřmění vod":-)a objevili tak spodní vodopád.
Asi 3 metry vysoký stupěn přelézáme s pocity dobyvatelů severního polu:-)
....střední úsek je tvořen serii malých kaskád...
....těmi se proderem až pod horní vodopád(asi 6metrová kaskáda).Moc hezké místo .Poušta bohužel dnes nemá ani Gyokuro:-(Dáme aspoň cigárko a jdem dolů.Každý výlet jednou končí.Ale jak říká Majkl "není malých kopců" a já dodávám není malých cest:-)
....to je on.Zimný potok od horního vodopádu.Vpravo mezy stromy vykukuje hora Travný.
....pod horou.Teď už jen traverz lesem k autu a jde se dom.Uvidíme kam nás příště Poušta vyveze-)