Květen 2014

Travný(8.5.2014)

12. května 2014 v 21:49 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Další výlet.Známý kopec,novou cestou a vodopád k tomu.Z busu vystupuju u Lesní správy na Krásné odkud obvykle chodí po žluté na Lysou horu.Já volím jiný směr a jdu cca půl kilometru po silnici směr Visaláje abych si prohlídl jeden z nemnoha beskydských vodopádů...
...to je on nevelký a momentálně i málo tekoucí Tošanovský vodopád...
...no víc z toho nevyčaruju.Balím fidlátka a šlapu přímo vzhůru,směr Kozlanka 924m,v mé mapě se tváří jako vedlejší vrchol Travného.Devítistovka do sbírky se hodí:-)
...jeden z mála výhledů .Hřeben devítistovek,z leva Kykulka-Muroňka-Kyčera v masívu Lysé hory,který jsme před nedávnem prošli s Poušťou.Po zdárném dosažení Kozlanky zjištuji že o vrchol v žádném případě nejde:-(To se potvrdilo i srovnáním na Mapy.CZ :-(Inu dobrá mapa je základ.Na vrchol Travného vystupuji modrou značkou.Fotky už tady jsou víc krát tak se nebudu opakovat.Svačinka na píku a dolů volím alternativní trasu,slibuji si od ní nějaký výhled...
...sestupuji západním směrem abych se dostal na lesní cestu která obchází celý vrchol...
...vyhlídka z cesty na Lysou horu je celkem slušná...
...a nejen na Lysou ale i na Zadní hory.Pokračuji cestou a napojuju se na zelenou značku která vede na Visaláje...
...po značce docházím na rozcestí plato zde po cca půl kilometru opouštím zelenou značku a pokračuji lesní cestou na vrchol Velký Rykalí 911m.To už devítistovka je ale výhled tady nenajdete.Za tím musíte jít dolů směrem na visaláje.Tady se nachází osada Vyšní Ježoňky.Ryzí karpaty...
...a lehký zoom
....Kozí hřbet a Malý Polom od Vyšních Ježoňek.Klubový kopec ,tisícovka Nad Kršlí z tohoto úhlu poněkud zaniká ale kdo zná ten ví:-)Dál už pokračuju téměř po značce...
...na osadu Zemřelov odkud si vychutnávám pohled na masív Smrkoviny ,který jsem před týdnem přešel s Jonáškem...
...a taky Smrk z Lysou horou.Jak by řekl Bambán "karpaty vole,karpaty":-)+ mapka na závěr...

Merta s Hrubým a Fenclem v Parníku(7.5.2014)

12. května 2014 v 21:19 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Vladimír Merta má v poslední době mimořádně plodné období.Mimo reedice starých nahrávek v posledních letech nahrál několik alb s různými formacemi.Nejčerstvějším je výborné album "Domilováno".Do Ostravy přijel v rámci turné v triu s Janem Hrubým a Ondřejem Fenclem.Zahráli průřez Mertovo tvorbou,best of serie.Já byl spokojen,chvílemi nadšen.Dobrý koncert!

jesenická divočina(4.5.2014)

11. května 2014 v 14:38 | jonáš71 |  fotoprůvodce jesenickem
Druhý letošní výlet do jesenických kopců tentokrát mířil do kopců Medvědské hornatiny.Gazík nás zavezl do Bílého Potoka(část obce Vrbno pod Pradědem) tady začíná náš okruh.Trasu jsem moc neplánoval ,chtěli jsme posbírat nějaké tisícovky a vidět neviděné:-)Obé se nám zadařilo:-)))Od auta jdeme chvíli po silnici,pak to ale stočíme prudce do prava a začnem nabírat výšku.Je na co koukat a tak se jde vesele.
...jak stoupáme rostou i skály.Zároveň s tím stoupá i Bambánova euforie:-)
...ze skal jsou pěkné výhledy...
...protější kopce,tisícovky Plošina 1015m,Žárový vrch 1094m,Lyra 1092m a Praděd 1491m...
...čajomilové na skále ohlížejí terén a hledají místo kde by si připravili oblíbený nápoj:-)
...místo našli a spokojeně usedli.Čajový obřad v polních podmínkách.
...skal je tady fůra a tak jdem pomalu neb Bambán musí každou zdolat:-)))
...Praděd za vrcholkem Zadní plošina 887m...
...Zámecká hora 854m ,nad Vrbnem pod Pradědem...
,..Poušta na cestě k vrcholu Karliných kamenů...
...Bambán je u vytržení:-)
...a tady už olomoučtí čajaři stoupají na vrchol Karlíny kameny 1079m...
...dalším kopcem na naší trase je Černý vrch 1200m.Před tím se ale ještě kocháme.Tenhle kopec je moc fajn.Díky tomu že zde nevede turistická značka jsme tady sami což je fajn...
...protější hřeben s vrcholy Orlík 1204m a Medvědí vrch 1216m...
...Černý vrch je zalesněný,na samém vršku však stojí mega posed-rozhledna...
...následující vrchol Jelení loučky 1204m.Foceno z toho mega posedu.
...Orlík,Medvědí vrch a Černý vrch z Jelení loučky...
....cesta z Jelení loučky pak jsme podle Gármína zamířili do buše:-)Tou jsme se prodrali na žlutou značku a po chvíli zdolali další tisícovku Děrná 1099m.Nezajímavý plochý vršek navíc v lese a bez výhledu.Návrat na žlutou značku kterou záhy opouštíme a dereme se hore kopcom na Lysý vrch 1128m.Na vršku je z východní strany mýtina tudíž jsou zas po čase výhledy...
...z Lysého vrchu Orlík,Jelení loučky a Černý vrch...
...Praděd 1491m a Malý Děd 1355m z Lysého vrchu.Další cesta nás vedla na zalesněný Osikový vrch 1078m.Opět bez výhledů,jedinou zajímavostí je malá skalka která je nejvyšším bodem hory.Ten musí náš climber zdolat:-)
...poté sestupujem dolů kolem potoka v Bažinách,který nás dovede na další krásné místo.Do doliny Skalního potoka...
...potok má pěkné kaskády a v lesích kolem něj je spousta skal...
...
...a o kousek níž je dokonce vodopád...
...pěkný místo,tady se vrátíme někdy na podzim.To bude fotosafari:-)Poslední atrakcí je pěkná skála,přímo u lesácké silnice...
...skály "U mrtvého muže" poetický název:-)To je vše už jen mapka pro případné následovníky.

Smrkovina s Jonáškem(1.5.2014)

10. května 2014 v 23:14 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Prvomájový výlet s Jonáškem se jak jinak vydařil.Počasí parádní a do sbírky devítistovek jsem si připsal 4 vrcholy(z toho 3 panenské:-)Myslím že i junior si to pochvaloval.Start i cíl byl na Visalájích a celé kolečko bylo dlouhé cca 11km.Ideální výlet s dětmi.
...Smrkovina 957m od parkoviště na Visalájích.Ukazuju kopec Jonáškovi a ten s úsměvem kráčí:-)
...je to do kopce ale to nám nevadí.Travný si vychutnáváme a slibujem si ho na příště...
...Smrk a Lysá hora z vrcholu Smrkoviny.Pěkný kopec který jsem slepě přehlížel.Po pravdě jsem si už před pár lety říkal že by tam nahoře nemuselo být špatně:-)Těd už vím!
...posvačíme a jde se dál.Nejdřív dolů a pak zas nahoru na západní vrchol Smrkoviny 924m.
...dál pokračujem stále mimo značky a sami na bezejmenou kotu 903m...
...vrcholek zatím nemá jméno ,výhled však ano.Pokocháme se a začíná konec srandy.Míříme značenou stezkou na Bílý Kříž...
...tady už o klidu a pohodě nelze mluvit.Oblast je populární a tudíž hojně navštěvovaná.Kromě turistů se zde hojně pohybují cyklisti.Fotit není co tak se soustředím na detaily:-)
...chatu na Bílém Kříži vynecháme.Lidí jak opic a svačinu mám v batohu.Jdem rovnou na vrchol Súlov 903m,jeho vrchol leží těsně za čárou.Takže nevím jestli ho počítat do tabulky beskysdkých devítistovek.Vzhledem k tomu že je sbírám sám tak ho počítám.Nicméně vrchol není hlavním cílem.Nejvíc mně zajímají skály pod vrcholem.
...mrazový srub je zde na beskydské poměry poměrně velký.Tohle jsou menší skalky blíž vrcholu.
...kousek vedle jsou skály ještě vetší.Dokonce vidíme i nějaké borháky.Tady se Bambán vyřádí!
...už ho vidím jak se "vzlíná" tím převisem:-)
....vyhlídka z Súlova od Vysoké k Trojačce...
...Jonášek na chodníku z Súlova...
...tady jsem ještě zkoušel nalákat Jonáška na vrchol Sulov 943m.Nemá zájem a já tam byl v únoru s Poušťou a Spídym.Takže jdem už jen dolů na bus.Parádní vycházka.Viz mapka.

androšská noc v Barráku(24.4.2014)

3. května 2014 v 21:06 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Půlnoc jela poslední turné a zastavila se i u nás v Ově.Legendární kapela se v roce 2011 dala dohromady aby zahrála na uctění památky Mejly Hlavsy,který byl jejím zakladatelem .Od té doby kapela příležitostně vystupuje.Já jsem tu čest poslechnout si je naživo měl až teď.Tedy pokud nepočítám koncerty z devadesátých let.Půlnoc si vybrala skvělou předkapelu,duo Andrej Polanský(housle) a Emul Langman (bicí) hraje coververze písní Lou Reeda.Jejich podání je hodně syrové a jako naladění publika to fungovalo skvěle.Teda aspoň já měl ten pocit.Pravda moc nás v klubu nebylo a ještě začátek setu Půlnoci byl poznamenán prázdným placem pod podiem.Pak se to ale rozjelo a dokonce i nějaké tanečky proběhly:-)Parádní večírek,zbývá jen doufat že si to Půlnoc s tím posledním turné rozmyslí!

vrcholy v hřebeni Ropice(28.4.2014)

3. května 2014 v 20:36 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Další výlet.Tentokrát jsme s Bambánem a Ruťákem zamířili do kopců v hřebeni mezy Morávkou a Olší.Začali jsme v Pražmu
...od řeky Morávky stoupáme bukovým lesem PR Kršle.
...Lysá z PR Kršle.Vedeni Ruťákem míříme k Vysutému potoku
...u Vysutého potoka.Vody je málo přesto nás žene touha:-)
...dolní vodopád je kousek od silnice.Tady jsem ještě mohl použít stativ,neb samospoušt ještě byla funkční:-(
...potok se místy zcela ztrácí v listí.Tuším že s focení nic moc nebude.
...Ruťák pod "vodopádem"Jsem optimista a stavím stativ.Dám tam půlminuty a bude to:-)Nebude foták se bouří a samospoušt nefunguje.Takže z ruky.
Je jasné že se musím vrátit až bude víc vody.Tohle místo si to zaslouží.Průstup kolem vodopádu směrem k vrcholu Čupel je fakt za odměnu.Hooodně dokopce!Nakonec ho zdárně dosáhnem a míříme dál...
...sestupujem z Čupelu a před námi se rýsuje Lipí 902m první tabulkový kopec dnešního výletu
...pod jejím vrcholem stojí chata na Kotaři.jediná možnost dát si pivo.Odoláváme a jdeme dál přes Lipí 902 na Ropičku 918 a 915m
...Godula737m,těch výhledů z hřebene moc není.
...Gutský vršek747,Javorový1031 a Šindelná 1000m
...na Príslop 925m už jdem sami.Ruťák se rozloučil a šel na nedělní oběd.
...panorama z úbočí Príslopu.Z sedla pod V.Lipovým pokračujem žlutým traverzem směr Ropice.
...vyhlídka z traverzu Ropice
...mýtina pod vrcholem Ropice
...Bambán na Ropici 1082m,nejvyšší vrchol v hřebeni mezy Morávkou a Olší.Letos jsem tady už počtvrté zu toho potřetí s Bambánem:-)Po svačině už víceméně klesáme přes Velký Lipový 999m a jeho rázsochou na vrcholek Kyčera u Morávky 833m k autobusu na Morávku.