Červenec 2014

devítistovky v slezských beskydech(26.7.2014)

30. července 2014 v 16:19 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
V sobotu jsme se vydali po delší době do slezských beskyd.Letos vlastně poprvé.Vím je to ostuda ale není času:-(Celá léta jsme chodili na Čantoryji.Tentokrát jsme zamířili poněkud východněji.Trasu jsem vymyslel tak aby sní neměl problém ani Jonášek,který jinak není zrovna vášnivým chodcem:-)Oranžový okruh má cca 7km.Já si ho prodloužil o dalších 6km(zacházky na vrcholy Cieslar 918m,Krkavice 976m a Kyčera 989m).Hraniční hřeben jsem prošel v minulosti jen párkrát a tak pro mně byl Velký Stožek milým překvapenim.Pěkný kopec.Pravda na kráse mu trochu ubírá chata pod vrcholem(né že by byla ošklivá) ale hlavně lanovka která končí kousek pod ní.Takže je tady celkem živo.Přesto jak jsem již psal je to hezké místo a za návštěvu jistě stojí.Tady je mapka pro případné následovníky.
...jazzíka Sylva parkuje na konečné autobusů pod chatou Kolibiska.Z Nýdku je to tady asi 5 kilometrů dolinou potoka Hluchová.Úzká ale pěkná asfaltka.Teď už jen do kopce.Na výhledy si musíme počkat...
...kousek pod Malým Stožkem konečně vidíme jeho většího jmenovce...
...a taky louky na Filipce s beskydama v pozadí...
...v popředí Konihlava 776m a Čupel 757m za nimi hraniční hřeben od Velkého k Malému Polomu a vpravo pak Kozubová 981m ,na které jsem už taky dlouho nebyl:-(...
...na Malém Stožku dávám rodince rauchpauzu a svižně se vydávám na cca kilometr vzdálený vrchol Cieslar 918m...
...vrcholový "patník" tady mají luxusní...
...a výhled taky solidní!Znalci jistě vědí že podstatná část slezských beskyd leží v Polsku.To jsou ty kopce na obrázku...
...moc se nezdržuju neb mně čeká family a taky ten krasavec vpravo...
...je to sice dost do kopce ale není to daleko.Vrcholovka Velký Stožek 978m...
...kousek pod vrcholem je již zmiňovaná chata.Takže Žiwiec,cigárko,pokochání se luxusními výhledy...
...Skrzyczne 1257m,nejvyšší hora slezských beskyd...
...místní K2,Barania Gora 1220m.No a já zase na chvíli opouštím family abych si "odběhl" na dva kilometry vzdálenou Kyčeru 989m...
...je to skoro po rovince tak jsem tam za chvíli:-)Defilé devítistovek Velký Stožek,Cieslar a Velká Čantoryje z vrcholu Kyčery ...
...
...skalka na hřebeni Kyčery...
...tohle je asi vrchol devítistovky Krkavice 976m...
...Cieslar a Velká Čantoryje ze Stožku...
...nad údolím Hluchové...
...a dvakrát Stožek...
...tahle část cesty by byla moc pěkná.Šli jsme offroadem v rázsoše vrcholu Konihlava,jenže po chvíli začalo valit a posléze i kroupit:-)))Inu Karpaty!

dvakrát v zásmrčí(18-19.7.2014)

25. července 2014 v 21:21 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Na Coloursy jsem letos nešel aby mně to v Ostravě neštvalo ,utekli jsme do hor.Z zázemí chaty na Ostravici jsem podnikl dva výlety:Páteční krátkou vycházku s rodinkou na Rožnovský vrch 902m,poslední devítistovku v téhle části beskyd na které jsem ještě nebyl:Jazzíkem jedem až na Červík,viz mapa...
...jak je vidět je to jen kousek.Přesto to rodinka pro blížící se bouři na vrchol nestihla:-)
...family se krmí borůvkami a já dělám první fota,osada Červík s Lysou v pozadí...

...Trojačka 981m a bezejmená kota 927m od osady Němčoňka
...cesta na Rožnovský vrch,vrchol je vpravo.Vracím se pro family a přemlouvám je aby šli se mnou...
...chvíli je čekám na Němčonce.Postupujem vzhůru ale jen krátce.Začíná hřmít a tak k vrcholu mířím sám...
...tady jsem si myslel že jsem na vrcholu.I cígo jsem smotnul a zapálil.Pak jsem kouknul do mapy a s hořícím čvaňhákem ,za blížícího se hřmění směřoval k cíli:-)
...samotný vrchol je placatý ale je tam skalka(teda je jich víc , tahle je asi největší).Jako na mnoho jiných místech i zde zauřadovaly květnové vichry.Začíná pršet a tak se tady nezdržuju a vracím se zpět...
...za chvíli je po dešti a zas je krásně!
...nebýt aut a drátů el.vedení je tady na Němčoňce jako v pohádce...
...ještě jednou Němčoňka.Jsem stále fascinován :-)No a teď už sobotní trečík s Pouštíkem.Pomohl jsem mu vysbírat zbylé devítistovky v "zásmrčí".Já už je sice mám všechny ale opakování je matka moudrosti:-)
...startujem na Kociánce a již záhy opouštíme zeleně značenou asfaltku.Dolinkou potoka Mečové míříme k vyššímu ze dvou stejnojmených vrcholů(kopce jsou bezejmené,tak jsem je pojmenoval sám)...
...dnes volím jinou trasu než při "prvovýstupu".Ze sedla jdem přímo hřebenem.Odměnou je nám tenhle výhled na Smrk a Lysou...
...tady už to znám akorát posledně jsem tu byl sám.Krátká pauzička.Pouštovi kape znosu(alergie) a na cigáro nemá chuť.Po té co vylovím z batohu oroseného Šeráčka,mění názor:-)Další cestu už znám z jara.Dolů do sedla a pak zas nahoru na Mečová V 925m.Pak zas dolů a nahoru na vrchol Kladnatá 918m.Bezkonkurenčně nejlepší výhledy v této oblasti!
...to jsou ty panoramata Smrk,Malý Smrk,Samorostlý a Trojačka...
...panorama z Kladanté zleva Radhošt,Čertův mlýn,Kněhyně,Smrk,v popředí pak Mečová Z a V.Výhled na Slovensko nebyl nic moc.Fatra byla více méně jen tušit:-)Z Kladnaté sestupujem lesní cestou směr rozcestí Lhotská.GPS v hlavě mně vede téměř neomylně.Trefuju se na cca 50metrů.To je lepší než Majklova Sunta:-)))Odtud pokračujem po žluté směr Samčanka.Po chvíli odbočujem na bezejmenou kotu 927m(zde jsme byli 15.3 s Bambánem).Doufal jsem, že bude nějaký výhled neb vítr zapracoval i zde.Nebyl:-( Takže zpět do sedla a pak nahoru Trojačka...
...Poušta v ruinách lesa pod vrcholem Trojačky.Při mé poslední návštěvě 15.3.2014 se tady vinula úzká cestička:-(
...největší průser je že ,popadalo fůra stromů ale výhled tady stejně není.Tak aspoň Poušta pod vrcholovou skalkou.Dále pokračujem na vrchol Samorostlý 924m(rovněž bez výhledů a bzejména).Ten přejdem a po sléze se kocháme výhledem z Bambánovo Tee Hill...
...pak už jen dolů na Kociánku.Okruh má cca 14km a je to asi 1000 metrů výškových.Poušťa je spokojen a to je fajn.Završíme to koupelí na Skalce a pivkem.Zde potkávám Tonču s Kokosem a ti mně zvou na Pavlovo a Pepeho oslavu v Klokočově:-)Takže z toho nakonec byl krátký výlet na slováč.Bohužel bez foťáku ale sranda to byla!

Pipes and Pints(15.7.2014)

24. července 2014 v 15:46 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Pipes and Pints nás přijeli oblažit svou vysoce energetickou muzikou.Zas to byl šrumec.Ostatně jako vždy:-)Zahráli v rámci Festivalu v ulicích(ten se z ulic přesunul do akusticky neštastného trojhalí,snad se alespoň z části do ulic vrátí),který se letos konal před samotnými Colours of Ostrava,což značně ovlivnilo jeho program.Letos to bylo dost slabé ale vybrat se dalo:-)

návrat na Bučací potok(13.7.2014)

14. července 2014 v 22:15 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Jak tak procházím beskydy a hledám nová,mně dosud neznámá místa.Zjištuju že je spousta fleků které jsem po desetiletí zkušeně míjel:-)Jedním z nich je i Bučací potok na Smrku.Né že bych ho neznal.Párkrát jsem už u vodopádů byl a před cca 7lety,jsme si je na jaře i vyšlápli ale kompletní průstup mně zatím chyběl(popravdě jsem se v jednom místě musel odchýlit od pomyslné"direktky":-)Jinak ale parádní výlet!Na chatě jsme slavili tak jsem si v neděli přivstal a vyrazil za dalším beskydským dobrodružstvím...
...červenou značku opouštím v místech kde přetíná Bučací potok(brod).Je 6 hodin ráno a nikde ani noha:Off road může začít.Klasicky cik -cak,kudy mně potok pustí.Paráda,jen šumění vody a lesa...
...v těchto místech to ještě neznám.Vodopády tady sice nejsou ale potok je to pěkný...
...chybí mně jen Poušta s čajem a zapalovač...
...a to už jsou ony.Kaskády Bučacího potoka.Pohled z lesácké cesty.Dál už se nesmí ale nikdo tu není takže pokračuju:-)
...jde to ale kloužeto:-)Ovšem pohledy jsou to parádní(bohužel mně opět zradil foťák,zas ta zasraná samospoušt!musel jsem fotit z ruky takže to je takové nijaké)...
...doporučuji kvalitní obuv!Nejlépe gumáky s vibramem:-)Užívám si totálního klidu a mám pekelnou chuť na cigárko:-(
Tabáček mám ale zapalovač né.Bambán který umí rozdělat ohěn na sto způsobů je zavřený ve tmě takže mám smůlu.
...zatím to jde ale tuším že ten poslední skok nedám...
...
...tady jsem to vzdal.Ona ani ta obchůzka nebyla úplně zadarmo:-)
...levostraný přítok(možná hlavní zdrojnice?) Bučacího potoka .Nad vodopádem na předešlé fotce se stékají dva potoky.
Vypadá taky výživně ale zas tolik času nemám.Tam se podívám příště!
...nad posledním vodopádem už je to normální potok.Akorát fest do kopce:-)
...jak nabírám výšku,ztrácí potok na síle.Tady je jeho poslední(první) cca dvoumetrový skok.Úžasné místo!
Ještě chvíle úmorného stoupání a jsem v sedle Smrku...
...první výhled .Dnes to nebylo o výhledech a už vůbec né o výkonech:-)I když jsem se zapotil.Ještě krátká odbočka na Malý Smrk...
...Spídyho bedýnka tady ještě visí.V sešitku je cca 50 záznamů,takže služí svému účelu.Naostřím tužku,posnídám banán a jdu na Smrk...
...je ještě poměrně málo hodin tak jsem tady sám...
...do výšvihu nastupuji z lehkou obavou.Prý je těžce průchodný ,zaneřáděný pokácenými stromy.Naštěstí už to není pravda.Jen kosodřevina která vadila ochráncům přírody pěkně dobarvuje snímek...Na Holubčance jsem za chvíli a tak si přidám ještě Smrček(neb u Hovjáka mají ještě zavřeno:-)...
...vrchol Smrčku 859m.Výhled tady není.Zatím musíte jít buď na sever,kde jsem byl už xkrát anebo na jih kde jsem ještě nebyl.Takže je to jasné(pravda je že jsem o tom výhledu snil,jistotu jsem neměl)...
...tahle cedulka mně překvapila kousek od vrcholu...
...a o kousek dál vážně byla past(nikoliv foto:-).Tu jsem taky obešel a za chvíli se dočkal kýženého výhledu...
...
...a nakonec ohlédnutí za Smrkem...
...pak jen dvě pivka u Hovjaka a na oběd jsem s family na chatě.Perfektní dopoledne v beskydské "divočině".

Velký Javorník(5.7.2014)

7. července 2014 v 19:42 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Po půl roce jsme si zas vyšlápli na rozhlednu.Přesto že byla sobota a počasí bylo velmi slušné nebyl kopec brůtálně přelidněn jako obvykle.Takže vlastně fajn vycházka.Fotky tradiční.Až tady půjdu příště podívám se tady.Vypadáto zajímavě!
Tady je pár obrázků z sobotního výletu.
...
..."okno" z zvoničky na Horečkách...
...veřovické vrchy...
...beskydské panorama z rozhledny na Velkém Javorníku...
...návrší na Peklech(podle všeho je odtud ,parádní vyhlídka ale já jsem tam ještě nebyl)...
...párkrát zabouřilo,chvíli popršelo.Sobotní nebe nad beskydama.

na sběru s Pouštou(28-29.6.2014)

6. července 2014 v 19:57 | jonáš71 |  fotoprůvodce jesenickem
Víkendový vandřík do sudet.Počasí nám vyšlo ale Lojzíka Nebela jsme nepotkali:-(Nejspíš vychází jen v mlze a dešti.Plaší vlkodlaky aby jsme my lufťáci neměli strach::-)Startujem z Petříkova(Chamonix -rychlebských hor)
Začínám mapkou neboť to bylo dost zašmodrchané.Dopředu jsme nic neplánovali,takže to nemohlo být dokonalé.
Jediná jistá věc byla ta že Poušta mně naloží do Gazíka v Olomoucí a tam něco vymyslíme.Poušta zatoužil po rychlebkách a já nebyl proti.Takže v Petříkově dáme 3pivka a vyrážíme směr Liščí hora 1007m.Modrou značku ztrácíme hned v dědině a tak jdem volně lesem,tak jak to máme rádi...
...v lese "objevujeme" část zařízení bývalého grafitového dolu...
...pak už jen vzhůru k vrcholu první tisícovky...

...nikde ,nikdo.Klid pohoda:-)Z Liščí hory sestupujem k rozcestí Císařská lovecká bouda,odkud si lehce zacházíme na vrchol Trnové hory 1060m.Tady si říkáme že času je fůra a i když španělské víno jež vláčím ve své mošně je vskutku lahodné:-)Tak pivo je pivo:-)Jo Pouštíku jsme ve formě a na Paprsek je to jen kousek!
...Pouštík s Vanty na červeně značkované cestě směr chata Paprsek.Za nimi vpravo vykukuje vrchol Trnové hory 1060m.Těsně před chatou se nalézá návrší Palaš 1027m.Pro jistotu odbočujem ze značky a jdem přes něj.Doma zjištuju na netu že se jedná o vedlejší vrchol Travné hory1125m.Teď to jen tušíme ale přesto pivkem oslavíme.Máme štěstí na chatu přicházíme s prvními kapkami deště.Dáme dva kousky a je po bouři.Vyrážíme zpět na hraniční hřeben...
...zase je krásně...
...a už jsme tady.Vrchol Trávné hory 1125m tvoří pár skalek v borůvčí.Bohužel jsme tady na borůvky příliš brzo.Tak aspoň to vínko a cigárko.Není kam spěchat.Teď už to je skoro po rovině...
...vrcholové pláně ,nejvyšších partii rychlebských hor.Vzadu vpravo nejvyšší kopec Smrk 1127m a před ním bystrozrací zahlédnou vrchol Brousek 1115m(krtinec uprostřed snímku).
...blížíme se k Brousku.Nad jeseníkama ještě prší,my si užíváme pohody...
...poslední kroky k vrcholu Brousek 1115m...
...z vrcholu Brousku pozorujem duhu...
...na západě vykukuje Kralický Sněžník 1424m.Užásné místo.Navíc máme štěstí že tady zrovna není ani noha.Dneska nejsme za sportovce:-)Hoďku tam vegetujem a fotíme...
...vrcholová skalka s Kraličákem v pozadí...
...duha zmizela ,jeseníky zůstaly.Keprnická hornatina z vrcholu Brousek 1115m.No nic zvedáme se a pokračujem dál,na blízký nejvyšší vrchol Ryhlebských hor ,Smrk 1127m...
...bouda Mrazík na rozcestí Smrk-Hraničník,na vrchol Smrk je to už jen kousek...
...a už jsme tam!Smrk 1127m.V těchto horách jsou výš jen ptáci:-).Teď už půjdem jen z kopce,do lesního baru.Tam oslavíme těch 6 tisícovek.
...kdo ví jak dlouho už tu stojí?Jen aby stál ten lesní bar!Pár desítek výškových metrů pod vrcholem,opouštíme podle plánu červeně značkovaný chodník a scházíme zkratkou k hornímu lesnímu baru(značky sprejem na stromech).Jsme napjatí a plní očekávání...
...u horního baru nacházíme jen prázdné korýtko:-(Jsem skeptický a loučím se s vidinou vychlazeného pivka.Nakonec to ale dobře dopadlo.V dolním baru už bylo vše jak má být.Pivka byla,i ty špekáčky ze špáru jsem si opekl.Jen ten Jes co mně doporučoval Kyle tam už nebyl:-(Chvíli po našem příchodu,nahoru vyjel provozovatel lesního baru na kontrolu a říkal že navečer lihoviny svážejí dolů.Příjemný večer u ohýnku a ještě lepší usínání u zurčícího potoka...
...ráno u lesního baru.Snídaně,balení a poslední pivko.No pivko.Holby jsme vypili večer ,tak si dáme citroňáka a vyrážíme zas do kopce.Zpátky k hornímu baru.Odtama pokračujem více méně traverzem...
...k vyhlídce panoramata.To je ona.Furt po silnici úbočím Lučního vrchu.Další výhled...
....pěkný a poslední pořádný výhled.Zleva Studený 1042m a Liščí hora 1040m,dále Studniční vrch 992m a pásmo Orlíka.
Pokračujem dále silnici na rozcestí Dlouhá dolina odkud poměrně prudce vystupujem na rozcestí Tři Studánky.Odsud podniknem zacházku na vrcholy Studený 1042 a Liščí hora 1040m...
...Pouštík na Liščí hoře.8 rychlebská tisícovka.Větší půlku už má v kapse:-)Já pro změnu vzpomínám na výšlap s kolegou Dudu před cca měsícem.Tehdá jsme tady měli pivko.Cigár pauza a jdem zpátky na Tři studánky.Odtud pokračujem po žluté kolem "útulny" Mates...
...no útulna je silné slovo ale v dešti toto přístřeší jistě potěší.Další cesta vrcholovými partiemi Smrku je pohodová,skoro rovina.Z rozcestí Smrk-Hraničník,podniknem ještě malou zacházku k vrcholu Gora Smrek.Domníváme se že by mohlo jít o vedlejší vrchol Smrku.Pouštův mobil je vybitý a můj mně na internet nepustí.Tak prostě jdem...
...to je to návrší uprostřed snímku.V mapách cz,se jmenuje gora Smrek...
...poláci mu říkaji Smrek trojkrajny 1117m.To je o deset metrů výš než na českých mapách.No nevím.
Tisícovky .cz o něm mlčí takže asi neexistuje.Netruchlíme.Cigárko,návrat na Hraničník a pak už jen sestup dolinou Černého potoka do Petříkova.Pěkná bystřina!Krásné zakončení našeho minišpacíru.
...
...jo,jo Lojzíku,hezký to tu máte!Brzy se vrátíme:-)

Druhá Otztálská výprava(18-22.6.2014)

2. července 2014 v 18:37 | jonáš71 |  zahraniční hory
Plány na letošní léto byly původně úplně jiné.S Šimonem jsem chtěl jet do Bosny a se Spíďy brothers do Norska.Nakonec je vše jinak a vypadáto že místo jihu a severu evropy,navštívíme opakovaně alpy.První z serie "rychlovýpadů" proběhl ve dnech 18-22.6.2014.Vybrali jsme si Otztálské alpy které mně osobně před dvěmi lety učarovaly.Zázemím nám byl winteraum chaty Vernaghutte.Z Ventu je to na chatu 3:30 hod.Ten čas sedí!Vyráželi jsme kolem půl šesté a kolem deváté jsme byli na chatě.
...do Rofenu cesta mírně stoupá.Ještě za ním je to pohodička.Pak začne lopota:-)
...naštěstí je krásně a podvečerní čas nás láká k fotozastávkám:-)
...zhruba v těchto místech si dopřáváme luxus výstupové cigaretky:-)Pouštovi se zdá chata blízko mně s Hudymanem daleko.Pravda je někde uprostřed:-)Ukazuju klukům hlavní cíl naší výpravy Fluchtkogel 3497m(vlevo) a o něco vyšší a těžší Hochvernagspitze 3535m(vpravo).Chata se nachází uprostřed snímku pod štítem Hintergraslspitze 3325m.
Jak jsem psal ,k winterraumu přicházíme kolem deváte hodiny večerní.Zaklepu na dveře,sahám na kliku a sláva!Otevřeno a navíc to tady máme sami pro sebe.Rychle se zabydlujem,večeře ,zatopení v kamnech,navaření čaje na ráno a v 11 do hajan !Neb v 5ráno zvoní budík:-)
...ranní foto.Winteraum s trojvrcholovým Guslarspitze 3118-3147m,v pozadí(to jsou náhradní cíle pro případ nepřízně počasí).Nástup na Fluchtkogel vede morénou ledovce Guslarferner(to je ta hned za chatou)
...stále morénou,v závěru se zleva obchází skalní blok a jsme na ledovci Guslarferner...
...tak se ustrojíme jdem.Počasí zatím vypadá slibně ale mraků přibylo:-(
...blížíme se do sedla Oberer Guslarjoch a já už se bojím že to dneska bude bez výhledů.A taky že jo ze sedla už je vidět prd(skoro) a my přicházíme o vyhlášenou vyhlídku na rozlehlé pláně ledovce Gepatschferner a na štíty nad ním se vypínající:-(Těch 140 výškových metrů ke křížku bylo za trest(ostatně už do sedla se Hudyman natrápil).Teď se trápím já a Poušta za mnou:-)Ovšem vrchol je a to je hlavní!Po loňském fiasku v vysokých taurách alespoň malá satisfakce.
Poušta na své první třiapule...
...to je on a v brýlích je vidět vrcholový kříž zasypaný sněhem.Radostná chvilka ,cigárko a dolů do sedla
za Hudymanem...
...ze sedla jdem vesele na chatu.Je ještě hodně brzo a tak si po obědě udělám vycházku směr Hochvernagspitze.Jdu prozkoumat nástup.Ráno jsme se trochu motali a toho bych se pro příště rád ušetřil.Nástup začíná opět morénou(tentokrát ledovce GroserVernagtferner).Jdu morénou až na její závěr a zde si užívám horských panoramat.
...to je Hochvernagspitze.Podle informací z webu je trošku těžší než Fluchtkogel,tak jsem zvědav!
...teleobjektivem si přitáhnu Kreuzspitze 3454m.Z téhle strany vypadá impozantně.Před dvěmi lety jsme na ní byli v mlze a vánici.Dneska byl ten Fluchtkogel ještě zlatý:-)Na chatu dorazili dva rakušáci(potkali jsme je už cestou z Fluchtkogelu.My šli dolů oni nahoru)Od těch se dozvídáme že zítra má být ještě nicmoc ale v sobotu prý bude hezky.
Takže na pátek volíme náhradní Hinterer a Mittlerer Guslarspitze.
...ráno vyrážíme opět brzo.Včera se to hodně bořilo a dnes to nebude lepší.Tahle tůra je v létě vyloženě vycházkou,dnes ale né:-)
...nebylo to zadarmo ale jsme tam!Veselí Horáci na Hintere Guslarspitze 3147m.
...Hudyman pod Hinterer Guslarspitze,míří k spojovacímu hřebeni...
...ještě kousek a budem na druhé trojce.Krátký ale krásný úsek.
...Hudyman na Mittlere Guslarspitze 3128m.Tady vegetíme déle.Je tady víc místa než na vedlejším vyšším Hinterer Guslarspitze a hlavně chvíli svíti i sluníčko:-)sestupujem ve svých stopách.Třetí z Guslarů vypadá taky schůdně ale já s Pouštou jsme nechali hůlky pod sedlem.Zase bořička.Navíc už potkáváme nějaké lidi a bojíme se že v chajdě bude nával.
Nakonec to dobře dopadlo.Všichni scházejí dolů do údolí.Což v nás vzbuzuje obavu že předpověd od rakušáku neplatí.
Ráno ukáže!
...v pět zvoní budík a je krásně.Stejně jako předloni.Nejlepší nakonec:-)Cestu známe,nebloudíme...
...jde to relativně rychle.Jsme rozchození a počasí přeje.Poslední strmý výšvih a jsme na vrcholovém ledovém plato,cca 3500m...
...pod vrcholem Hochvernagspitze.Je to už jen kousek ale máme lufta.Podle průvodce je tohle klíčové místo.Doteď to byla "brnkačka".Výhledy jsou i odtud a strach je silnější.Navíc fučí.Tak aspoň fotíme a Poušta balí podvrcholovku...
...nespočet vrcholů.Na některých jsme už stáli.Co Majkle,vzpomínáš?
...třeba Wildspitze 3770m...
... Fluchtkogel 3497m,kde jsme byli předevčírem.Nebo vpravo Weiskugel 3738m,který nás teprve čeká.
Dolů už to jde samo...
...vrchol sice nebyl,přesto to byl pěkný výlet.Ještě nás čeká balení věcí a sestup do Ventu:-(
...naštěstí nemusíme spěchat.Tak jdem v klidu a pohodě.Z Ventu jen do kempu na závěrečný večírek.Večer když už Hudyman spal,mně u pivka Poušta řekl že se mu tady líbilo a že se těší na další výlet:-)Víc fotek s písničkou od Gogol Bordello,opět v HD na Youtube.