na sběru s Pouštou(28-29.6.2014)

6. července 2014 v 19:57 | jonáš71 |  fotoprůvodce jesenickem
Víkendový vandřík do sudet.Počasí nám vyšlo ale Lojzíka Nebela jsme nepotkali:-(Nejspíš vychází jen v mlze a dešti.Plaší vlkodlaky aby jsme my lufťáci neměli strach::-)Startujem z Petříkova(Chamonix -rychlebských hor)
Začínám mapkou neboť to bylo dost zašmodrchané.Dopředu jsme nic neplánovali,takže to nemohlo být dokonalé.
Jediná jistá věc byla ta že Poušta mně naloží do Gazíka v Olomoucí a tam něco vymyslíme.Poušta zatoužil po rychlebkách a já nebyl proti.Takže v Petříkově dáme 3pivka a vyrážíme směr Liščí hora 1007m.Modrou značku ztrácíme hned v dědině a tak jdem volně lesem,tak jak to máme rádi...
...v lese "objevujeme" část zařízení bývalého grafitového dolu...
...pak už jen vzhůru k vrcholu první tisícovky...

...nikde ,nikdo.Klid pohoda:-)Z Liščí hory sestupujem k rozcestí Císařská lovecká bouda,odkud si lehce zacházíme na vrchol Trnové hory 1060m.Tady si říkáme že času je fůra a i když španělské víno jež vláčím ve své mošně je vskutku lahodné:-)Tak pivo je pivo:-)Jo Pouštíku jsme ve formě a na Paprsek je to jen kousek!
...Pouštík s Vanty na červeně značkované cestě směr chata Paprsek.Za nimi vpravo vykukuje vrchol Trnové hory 1060m.Těsně před chatou se nalézá návrší Palaš 1027m.Pro jistotu odbočujem ze značky a jdem přes něj.Doma zjištuju na netu že se jedná o vedlejší vrchol Travné hory1125m.Teď to jen tušíme ale přesto pivkem oslavíme.Máme štěstí na chatu přicházíme s prvními kapkami deště.Dáme dva kousky a je po bouři.Vyrážíme zpět na hraniční hřeben...
...zase je krásně...
...a už jsme tady.Vrchol Trávné hory 1125m tvoří pár skalek v borůvčí.Bohužel jsme tady na borůvky příliš brzo.Tak aspoň to vínko a cigárko.Není kam spěchat.Teď už to je skoro po rovině...
...vrcholové pláně ,nejvyšších partii rychlebských hor.Vzadu vpravo nejvyšší kopec Smrk 1127m a před ním bystrozrací zahlédnou vrchol Brousek 1115m(krtinec uprostřed snímku).
...blížíme se k Brousku.Nad jeseníkama ještě prší,my si užíváme pohody...
...poslední kroky k vrcholu Brousek 1115m...
...z vrcholu Brousku pozorujem duhu...
...na západě vykukuje Kralický Sněžník 1424m.Užásné místo.Navíc máme štěstí že tady zrovna není ani noha.Dneska nejsme za sportovce:-)Hoďku tam vegetujem a fotíme...
...vrcholová skalka s Kraličákem v pozadí...
...duha zmizela ,jeseníky zůstaly.Keprnická hornatina z vrcholu Brousek 1115m.No nic zvedáme se a pokračujem dál,na blízký nejvyšší vrchol Ryhlebských hor ,Smrk 1127m...
...bouda Mrazík na rozcestí Smrk-Hraničník,na vrchol Smrk je to už jen kousek...
...a už jsme tam!Smrk 1127m.V těchto horách jsou výš jen ptáci:-).Teď už půjdem jen z kopce,do lesního baru.Tam oslavíme těch 6 tisícovek.
...kdo ví jak dlouho už tu stojí?Jen aby stál ten lesní bar!Pár desítek výškových metrů pod vrcholem,opouštíme podle plánu červeně značkovaný chodník a scházíme zkratkou k hornímu lesnímu baru(značky sprejem na stromech).Jsme napjatí a plní očekávání...
...u horního baru nacházíme jen prázdné korýtko:-(Jsem skeptický a loučím se s vidinou vychlazeného pivka.Nakonec to ale dobře dopadlo.V dolním baru už bylo vše jak má být.Pivka byla,i ty špekáčky ze špáru jsem si opekl.Jen ten Jes co mně doporučoval Kyle tam už nebyl:-(Chvíli po našem příchodu,nahoru vyjel provozovatel lesního baru na kontrolu a říkal že navečer lihoviny svážejí dolů.Příjemný večer u ohýnku a ještě lepší usínání u zurčícího potoka...
...ráno u lesního baru.Snídaně,balení a poslední pivko.No pivko.Holby jsme vypili večer ,tak si dáme citroňáka a vyrážíme zas do kopce.Zpátky k hornímu baru.Odtama pokračujem více méně traverzem...
...k vyhlídce panoramata.To je ona.Furt po silnici úbočím Lučního vrchu.Další výhled...
....pěkný a poslední pořádný výhled.Zleva Studený 1042m a Liščí hora 1040m,dále Studniční vrch 992m a pásmo Orlíka.
Pokračujem dále silnici na rozcestí Dlouhá dolina odkud poměrně prudce vystupujem na rozcestí Tři Studánky.Odsud podniknem zacházku na vrcholy Studený 1042 a Liščí hora 1040m...
...Pouštík na Liščí hoře.8 rychlebská tisícovka.Větší půlku už má v kapse:-)Já pro změnu vzpomínám na výšlap s kolegou Dudu před cca měsícem.Tehdá jsme tady měli pivko.Cigár pauza a jdem zpátky na Tři studánky.Odtud pokračujem po žluté kolem "útulny" Mates...
...no útulna je silné slovo ale v dešti toto přístřeší jistě potěší.Další cesta vrcholovými partiemi Smrku je pohodová,skoro rovina.Z rozcestí Smrk-Hraničník,podniknem ještě malou zacházku k vrcholu Gora Smrek.Domníváme se že by mohlo jít o vedlejší vrchol Smrku.Pouštův mobil je vybitý a můj mně na internet nepustí.Tak prostě jdem...
...to je to návrší uprostřed snímku.V mapách cz,se jmenuje gora Smrek...
...poláci mu říkaji Smrek trojkrajny 1117m.To je o deset metrů výš než na českých mapách.No nevím.
Tisícovky .cz o něm mlčí takže asi neexistuje.Netruchlíme.Cigárko,návrat na Hraničník a pak už jen sestup dolinou Černého potoka do Petříkova.Pěkná bystřina!Krásné zakončení našeho minišpacíru.
...
...jo,jo Lojzíku,hezký to tu máte!Brzy se vrátíme:-)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.