Babí léto na Dachsteinu(18-21.9.2014)

28. září 2014 v 22:24 | jonáš71 |  zahraniční hory
Bylo ,nebylo...Mnělo to být jindy a jinde.Nakonec to bylo právě tam a bylo to fajn!Původně jsme chtěli do Stubajských alp.Předpověd počasí byla mizerná a jediný vyšší kopec s solidní prognozou byl právě Dachstein.Já tam sice byl před deseti lety,feratou od lanovky ale teď už vím že takový výstup se nepočítá:-)ale vážně!Průvodci nelžou.Výstup od Gossauských jezer je mnohem pěknější.Nejenže je poctivější ale hlavně je(minimálně v tomto ročním období) méně frekventovaný.Tedy aspoň já mám takovou zkušenost.Ve čtvrtek ráno nás Pouštík nabere u Špáru do gazíka a jedem.Pár cigár pauz a okolo třetí hodiny jsme na parkovišti u dolního Gosauského jezera.Rychlé přebalení ,svačina,cígo a pivko.Teď už se bude šlapat:-)
...už na startu mně opouští původní pesimismus.Tohle panorama je úžasné a každého chodce musí nakopnout.Po čtvrté hodině vyrážíme směr Adamek hutte.Sporťák Majkl to loni stihnul za necelé čtyři hodiny tak jsme trošku neklidní:-)Přesto si u horního jezera dopřejem s Pouštíkem cigár pauzu a myslivečka.Alda metodicky pokračuje bez pauzy:-)Přesto si ještě dopřejem luxus dalších dvou cigárek a panáčků...
...stmívání nás zastihne v hangu pod Adámkem.Naštěstí bylo jasno, hvězdy svítily takže ani čelovky nepřišly ke slovu.Na chatě jsem o půl deváté,Pouštík přichází za chvíli a poslézé se přikimácí i Alda:-)Jsme komplet!Ještě pivko a nakutě,bo Dachstein volá:-)

...Není to daleko takže vyrážíme kolem osmé.Nespěcháme,užíváme!
...stopa kterou jsme chytli nebyla úplně ideální ale zas jsme si užili nějaké ty trhliny-)Ovšem do sedla kde začíná feratka jsme došli(ostatně tady už je vidět vrchol Hoher Dachsteinu 2995m)...
...ferata je fakt pohodová.Akorát jsme si neměli sundat mačky.Celkem to klouzalo.Dolú jsme šli na mačkách a bylo to lepší...
...nakonec jsme se ve zdraví na vršek vyškrábali.Zrovna jak na sviňu přišel mrak a já si říkal"do řiti,to bude stejné jako posledně".Naštěstí zmizel dřív než skupinka s gajdem co přišla od lanovky.
Na vrcholu jsme poseděli cca hodinku.Ještě lepší než mysliveček bylo Ruťákovo Gyokuro!
...Pojali jsme to hodně pohodově.Po loňském infernu na Venedigeru jsme si museli to slunko užít.Alda v sedle Oberer Windlucke.Těsně po té co hodil šlupky od pomeranče do jížní stěny(s mým požehnáním).Za pár minut z tama vylezli dva lezci.Šlupky na přilbách neměli takže cajk!
...veselý sestup gosauským ledovcem na Adámka.Pivo je sice pro Ostraváky drahé ale kopec je třeba oslavit!
Takže večírek:-)Na sobotu jsem měl dvě varianty.Za a) přes Steinerscharte na Hallstatský ledovec a tím na Hoher Gjadstein ,nebo za b) přechod na Hofpgurgl hutte,kde by jsme po noclehu pokračovali úbočí Gosauského hřebene k jezeru.Alda zhatil mé plány!Potřebuje rest day,takže jdem na Hausskogel 2366m
...za Gossauským hřebenem vidím Glockner a vzpomínám na výšlap s Majklem:-)
....škrapová pole na Dachsteinu.Pěkný ale špatně se tam chodí.
...Pouštík pod Hausskogelem 2366m
...parádní vrcholové panorama.Žádné velké výšky ale nikde nikdo.Jen my a hory!Tady by Bambán chrochtal blahem:-)

Zpátky jsme šli stejnou cestou a na rychlo upečený plán sobotního sestupu k autu nevyšel.Alda byl někde fotit.Takže ještě jeden večírek:-)Nu co jsme tady a je krásně.Pravda v pozdním odpoledni už je mlha a nakone prší ale nedělní ráno už je zase cajk!
...hora už je sice okrajkovaná ale furt se dá.Z kopce už to jde skoro samo.Stejně nespěcháme:-)Důstojně se loučíme s horou.
....zpátky u jezera jsme kolem poledne.Dachstein se halí do oblaků.Pokuřujem na lavičce a v brašně zvoní telefon.Volá Majkl a ptá se jestli jsem někde v hoře:-)No a tady
je víc fotek v prezentaci na youtube
Kdyby se někdo ptal co to je za muziku.Vězte že vám hrají Woven Hand

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.