Přechod Lučanské Fatry(15-17.8.2014)

1. září 2014 v 19:03 | jonáš71 |  slovenské kopce
Další díl Majklova cyklu "setkání na vrcholech" se velmi vydařil.Tentokrát jsme si vybrali lučanskou fatru jejíž hřeben je k vandrování jako stvořený!Z Ostravy vyjíždíme v pátek,těsně před polednem.Cesta do Žiliny příjemně uběhne u pivka v jídelním voze.Bus z Žiliny chytáme taky v pohodě.Vyrážíme za dalším dobrodružstvím.Plni očekávání:-)
...vzpomínám jak jsme se kdysi o přechod pohoří pokoušeli s Pepem.Tenkrát jsme šli z Vrůtek a skončili jsme na Vríčanském sedle,kde budem spát dnes večer...
...čekání na pivko v Fačkovském sedle.Sporťák Majkl nás ženě z hospody a my se tomu smějem...
...po těch pivech to bylo sem na Reváň 1204m,hodně upocené.Ale vidíme hlavní cíl dnešního pochodu Klak 1352m a jsme veselí...
...milosrdný stín a hora nadohled...
...na Klaku se zdržíme trochu déle.Přece jen je to významný vrchol.Nevím jak kluci ale já o něm snil už hodně dlouho.Na konec ale přece jen musíme dolů...
...ohlížím se za horou a slibuju si že se sem někdy vrátím!Do Vričanského sedla je to ještě kousek cesty.Poslední úsek nad sedlem je navíc hodně blátivý.Pěkně jsem tam sebou seknul a zlomil jednu hůlku.Inu nadváha:-(Tady je mapka páteční etapy...
...Noc v sedle byla pohodová s ohněm a pálenkou.V družném hovoru posedíme do půl jedné kdy nás děštík zažene do stanů.V sobotu vyrážíme poměrně pozdě.S Aldou jdem o chvilku dřív.dlouze lesem na vrchol Skalky 1190m...
...na Skalce je krásná louka a taky výhled na Klak kde jsme byli včera.Alda hned pokračuje v pochodu. Já si dám cígo a čekám na kluky.Jsou tady coby dup a šlapem dál přes další a další kopce směrem k Hnilické Kyčeře,kde nás čeká Miguel...
....v sedle pod Kyčerou doplníme vodu a vyrážíme do prudkého tobogánu:-)Mé prošlapané střevíce nejsou schopny jít stezkou.Jdu cik cak lesem a Majkl mně mizí za obzorem.Na hoře nás čeká Miguel takže se vesele vítáme...
...výhled z vrcholu a kořalka od Miguela jsou sladkou odměnou...
...dál se jde zase hlavně lesem s občasnými výhledy.Úžasná krajina,skoro žádní lidi.Paradajs!
...na Hornéj Lúke 1299m se pasem na borůvkách zatímco Riči s Majklem jdou dobrat vodu k blízkému "hotelu" Partyzán.Pohled na Martinské hole dává tušit že tam už nám počasí přát nebude:-(
...taky že jo.Nejvyšší část hřebene jdem v dešti a mlze.Je to tady jako v jeseníkách.Pod Velkou Lúkou se naše výprava dělí na dvě skupiny.Větší část jde na pivo do chaty na Martinských holích.Riči s Majklem jdou hledat flek na spaní.Je už přece jen dost hodin.Po občerstvení se vydáváme zase do kopce(nutno uznat že těch 200 výškových metrů zpátky na hřeben bylo hodně pohodových),v mlze se trošku pomotáme a nakonec kolem jedenácté nacházíme kluky a opět u ohýnku posedíme do druhé.Ráno nespěcháme!Teda Majkl jo přece jen to je do Hradce dál než do Ostravy.Mapka sobotní etapy...
...V neděli nás čeká poslední větší kopec Minčol 1364m...
...už se blíží!Ještě se zapotíme:-)
...poslední kopec je třeba si užít!Jak se později ukázalo ještě jsme párkrát museli jít do kopce ale co dolů to bylo stejně horší:-(
...dělo pod Minčolem.Hydrouš sloužil u kanonýrů tak nám dělá školení:-)No a pak už jen nahorů .dolů,nahoru ,dolů až na Strečno.Mapka nedělní etapy...
....no sobotní a nedělní mapky jsou né zcela přesné.Já popravdě počítal s bivakem v okolí chaty na Martinkách.Jinak to byla výborná akce.Už teď se těším na nějaké to pokračování.Fotek bylo víc tak jsem udělal zas po čase prezentačku.Muziku jsem si půjčil od olomouckých kovbojů Nylon Jail.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.