Listopad 2014

Ewa Farná v ČR Ostrava(24.11.2014)

27. listopadu 2014 v 22:37 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Na tenhle koncert jsem šel bez očekávání a odcházel jsem spokojen!Žádná alternativa,normální písničky.Dobře zahrané,fajně zazpívané.Popík.Lidem se to líbí a mně to taky nevadilo.Takže vše OK!
....

Fakt podzimní fatra(15-17.11.2017)

27. listopadu 2014 v 21:37 | jonáš71 |  slovenské kopce
Po čase jsem se opět podíval na své oblíbené kopce pěkně zblízka.Podívaná to nebyla bůhvíjaká(slunko vysvitlo až v pondělí).Přesto fajn akce.Díky patří Ruťákovi jenž akci inicioval,Pouštíkovi který mně tam dovezl a všem ostatním že to se mnou vydrželi:-)Už na startu bylo jasné že to nebude jen tak...
...Rozsutec v mraku,nálada optimistická!

...jdem Dierami ale jen chvíli.Pak to střihnem hore kopcom na Malý Rozsutec(vím nesmí se ale tam kde horomilova nožka došlápne storoků tráva roste:-)...
...to už jsme na hřebeni kousek od zelené značky.Výhledy hovnozní,tak aspoň na Malém Rozsutci posvačíme a jde se dál...
...tedy dolů...
...spokojený Pouštík.teď znova do kopce a navíc do mraků...
...jak je vidět z vrcholu nebylo nic vidět.Příště to bude lepší!
...v sedle Medziholie budem spát.Je tady voda a navíc kousek vlevo kopec Osnice na který si s Pouštíkem večer vyšlápnem(příjemná dvouhodinovka s rumíkem,cigárky a výhledy na Dolný Kubín)...
...ráno to vypadalo slibně.Bohužel jen vypadalo.Pak už bylo hůř!Na Stohu jsme byli rádi že neprší.Vidět bylo prd!
...v Stohovém sedle.Při stoupání na Poludňový Grůň už začalo pršet.Foťák šel do báglu.Poslední nedělní fotka:-(pak se to trochu zvrhlo:-)Jak počasí tak průběh akce.My s Poušťou měli jasno!Jdem na pivo.Chatu pod Chlebom nemůžem vynechat.To by nám Bambán neodpustil.Zbytek party šel dál směr sedlo Bublen kde jsme se měli později setkat.Nakonec do chaty dorazili i Janet s Lucii.Takže večírek:-)Chata byla slušně zaplněná takže bylo veselo ale to ráno.To stálo za to!
...
...prostě paráda!Ovšem čas letí a vidina že by jsme ještě v rozumném čase stihli přejít Kraviarky se rozpouští v ranním pivu...
...na Kriváň ale musíme.Myslím že to nikomu nevadí.Je krásně!
...takhle jsem tady stál už xkrát.Stejně se to neokouká:-)
...ještě přejít Pekelník a pak už to půjde jen z kopce.Nad sedlem za Kraviarským se potkáváme s klukama a zbytek cesty absolvujem již společně...
...chvíli před setkáním.Nervozně jsem je vyhlížel a oni byli schovaní ve stínu.
...poslední obrázek.Fatranský král z sedla za Kraviarským.Fajně bylo!Víc obrázků v prezentaci.

Asian Dub Fundation sound system(31.10.2014)

20. listopadu 2014 v 21:43 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Nevím jestli to byl podvod.V žánru se neorientuji.Nechal jsem se zlákat chválou Bambánovo-Pouštikovou.To co znělo z reprosoustav nebylo špatné ale já mám radši živou muziku.Pro mně osobně parta hopsalínů.Nejsvětlejší okamžiky byly ty když ten maník hrál na příčnou flétnu.Jestli na ní ale hrál popravdě fakt netuším.

Mlhou a pralesem(2.11.2014)

20. listopadu 2014 v 19:15 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Další výlet s Pouštíkem.Opět jsme se posunuli v tabulce a zase jsme viděli kousek nám dosud neznámých beskyd.Počasí bohužel nebylo zrovna ideální.Přesto výlet hodnotím kladně.Tady je mapka okruhu...
...za viaduktem Pouštík odstaví gazíka a šlapem z vesela směrem na Skalku 932m.Předtím jsme přešli dvouvrcholovou sedmistovku Mala Skalka, s velkou loukou toho dne bohužel bez výhledů:-(
...první a na delší dobu poslední "výhled".Pak se vnoříme do hvozdů kterými se přes vrchol Skalky proderem k stejnojmené chatě...
...cigárko a tekutiny(pivo) z vlastních zásob.Pak se přímo za chatou dáváme vzhůru svahem na další cestu.Vypadá to že Skalka 932m má vedlejší vrchol.Dle Mapy.CZ se jedná o kotu 926m až to Bambán přeměří Gárminem budem chytřejší:-)Dále mlhou pokračujem na devítistovku Kostelky 962m(na vrcholu se nachází chata Severka) a druhou devítistovku Čerchlaný Beskyd 945m na jejímž vrcholu je taky chata.Tady si dáme aspoň pivko...
...no a pak už jen na Velký Polom 1067m.Na jeho vrcholu opouštíme turistickou značku a začínáme další beskydské "dobrodružství"...
...v polomu pod jeho vrcholem chvíli čekáme na výhled.Né že bych nevěřil Pouštovo plácačce ale bez té techniky je to sportovnější:-)Určujem směr a jdeme směrem prales Mionší...
...ten se nachází v SZ rázsoše Velkého Polomu.Jdem hřebenem a nejdříve ještě musíme vyšlápnout devítistovku Úplaz 950m.Tady už Pouštík sestupuje z jejího vrcholu.Cesta dál směrem k Mionší je moc pěkná a určitě se tady vrátíme pořádně to "profotit":-)
...
...fakt pěkný les.Nezaznamenal jsem žádný výrazný rozdíl oproti pralesu Mionši.Ostatně i Úplaz je rezervace.Nakonec se kocháme na vrcholové louce Velké Polany 893m.Jediným pořádným výhledem tohoto výletu...
...východní panorama,z těch mračen jsme přišli.Vlevo Úplaz a vpravo v mracích Velký Polom...
...a na západě Trávný ,Slavíč,Ropice.Vrcholové cigárko a jde se dál.Den je krátký a nechceme zatmět....
...čas prevít tlačí...
...tady se vrátíme!

...
...a ještě jeden pohled.Tentokrát na Kozubovou,kde jsem byl před týdnem.Pak už za sílícího šera sestupujem lehce adrenalinově do údolí Lomné.Závěrečný brod byl za odměnu:-)

Z Kršle na Kozubovou(27.10.2014)

11. listopadu 2014 v 17:25 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Podzimní solo špacír z Morávky u Bebka přes vrcholy Nad Kršlí-Malý Polom-Kozí hřbet-Motyková-chata na Slavíči,na Kozubovou-Malou Kykulu a Malou Kyčeru.Pak do Bocanovic na vlak.Viz mapa...

...zBebku celkem rychle vyšlápnu na Kršli...
...první již klasický výhled z pod vrcholové pyramidy...
...otáčím se i na sever.Kozubová 981m se odsud jeví ještě poměrně vzdálená...
...skály na Kršli.Tady si na chvíli dáchnu a pak pokračuju na druhou tisícovku Malý Polom...
...tady už to mám prošláplé.Nahoře se nezdržuji,není proč a cesta přede mnou je ještě dlouhá...
...hora příliš výhledů neskýtá...
....jen tady nad studánkou .Zase vidím tatry ,stejně jako na jaře.Já ale nezastavuju,pivo jsem dneska nebral.Pouštík nejel a samotnému by mi nechutnalo:-)
...zastávku si dělám až na vrcholu Kozí hřbet,tahle vyhlídka je z rodu luxusních a cigárko si zaslouží...
...beskydy a zase beskydy.Pozorný sledovatel na obrázku pozná i Babí horu...
...ta je ale daleko a dneska na ní nedojdu.Já jdu na Kozubovou která se mně už trošku přiblížila:-)
....nad Horní Lomnou.Další cesta vede lesem s malým odskočením na osmistovku Motyková(taky zalesněno) a vyhledy jsou zase až u Kolářovy chaty...
...
...vyhlídka od chaty,Mionší a na obzoru Tatry...
...lesní cestou přicházím na Kamenitý.Vlevo v popředí Kozí hřbet,zaním Malý Polom a vpravo Nad Kršlí...
...z úbočí vedlejšího vrcholu Kozubové...
...vrcholová kniha na Kozubové...
...vyhlídka z terasy u chaty Kozubová.Slezské beskydy Cieslar a Velký Stožek,za nimi nejvyšší kopec pohoří Skryczne...
....z luk na Kozubové,za drátama poslední kopce trečíku Malá Kyčera a Malá Kykula,za nima již zminované kopce slezských beskyd...
...sedlo pod Malou Kykulou...
...slunko už zapadá a já si to užívám na vrcholku Malé Kykuly.Parádní výlet.

Na peklech a Na Radhošti(26,28.10.2014)

9. listopadu 2014 v 20:03 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Dva rodinné výlety do beskyd.Nedělní poobědová vycházka na Pekla 602m.n.m.Vršek nad Lichnovem s parádním výhledem na beskydy.Byli jsem tam poprvé a jistě né naposled.
...cesta na Pekla.Tady už to family zabalila.Na vršek jsem šel sám.Přece jen už bylo slunko celkem nízko...
...to už je nahoře...
...a to je kousek z toho "slavného" panorámata:-)Tohle bylo v neděli.V úterý jsme si poněkud neštastně vyšlápli(vyjeli) na Radhošt.Mapka mého okruhu...
...family jede lanovkou já šlapu rázsochou Okrouhlého.Kdysi jsem tudy šel.V současnosti je poslední třetina cesty dost zasypaná popadanými kmeny.Jde se bez výhledu...
...jedinou vyjímkou je místo v kterém přecházím lesní cestu.Vidím svůj hlavní cíl Radhošt...předtím ale ještě musím vyšlápnout na Tanečnici.Tahle část cesty je příjemná v klidu bez lidí.Na Pustevnách už je dav a v tom budem pokračovat...
..."šlapej at nám neujede lanovka"...
...ale výhledy parádní!Tady rázsocha Okrouhlý s vrcholem Tanečnice a Pustevny...
...
...Lysá a Kněhyně z radhoštského hřebene.Na fotce je dobře patrná i stage na Pustevnách(vyhořelý Libušín)...
...Ondřejník a Noříčí hora...
....rodinný výlet:-)
...
...Velká Polana(Radhoštská),v pozadí Hostýnské vrchy...
...davy výletníku a fatranský horizont...
...valašské království...
...Noříčí hora.Cestou dolů k autu jsem si ještě "odběhl" k hornímu vodopádu na radhoštnickém potoce.Tohle místo jsem objevil letos v létě když jsem začal hlouběji poznávat beskydy.Stránky českých vodopádologů,se o něm nezminují takže to asi vodopád nebude.Podle mně to vodopád je:-)

podzimní jeseníky(17-19.10.2014)

5. listopadu 2014 v 22:30 | jonáš71 |  fotoprůvodce jesenickem
Podzimní prodloužený víkend v Karlově pod Pradědem.S chotí v lůně jesenických hor.Nenáročné výcházky do krásných míst s pohodlí hotýlku.No jo stárnem:-(První výlet byl kratičký,lehce upršený ale fajny!
...z sedla mezi Karlovou Studánkou a osadou Vidly vyrážíme na osmikilometrový okruh přes tisícovky Lyra 1092 a Žárový vrch 1094m...
...v mracích se skrývá Praděd 1492m,foceno z vedlejšího vrcholu Lyry 1086m...
...Žárový vrch z vrcholového skaliska Lyry...
...Medvědská hornatina.Foceno v sestupu z Lyry ,cestou na Žárový vrch(vpravo)...
...panorama z vrcholu Žárový vrch 1094m...
...vrcholové skalisko Žárového vrchu.Pak jsme docapali k autu a jeli se ubytovat.Před večeří ještě krátká vycházka na kapličkový vrch...
...značka tam nevede tak někde mezy ploty:-)
...to bylo na rozdejchání:-)Sobotní program jsme těžce zvažovali.Já chtěl ilegály,Sylva chtěla Praděd kde už dlouho nebyla.Moudřejší ustoupil a spokojeni jsme byli všichni:-)Šli jsme tou nejprofláklejší cetsou...
...údolím Bílé Opavy...
...díky nejistému počasí tady není až tak brutálně přelidněno.Ovšem klid zde nehledéjte!
...snad jen u vodopádu.Taky jsem tady dlouho nebyl a koukám že trasu odklonili.Dál už to je klasika kolem Barborky ...
...asfaltkou na Praděd...
...výhled z vrcholu lehce zamračený.Vlevo dole kopec jež mně už dlouho láká.Skalnatý Sokol 1187m,vpravo pak Lyra a Žárový vrch kde jsme byli v pátek.
...vrcholové pivko a pak to střihnem kolem Tabulových skal na Švýcárnu.Sylva tady byla kdysi na lyžákú a tak si jde zavzpomínat:-)Návrat asfaltem a kolem potoka dolů.Nedělní výlet má být opět krátký a tak z nezpočtu variant vybírám Sokol je to krátké a jak už ted vím,hodně pěkné!
....z Videl jdem po modré značce kolem Střední Opavy...
...pak to střihnem lesáckou silnici směrem k vrcholovému hřebeni a tím vzhůru...
...jak stoupáme začínají výhledy.Medvědská hornatina,to nejlepší z jesenicka!
...vrchol se blíží,napětí stoupá.Počasí je ideální,nikde nikdo inu divočina:-)
...neskutečný kontrast.Praděd s vysílačem a davy turistů...
...a Sokolí skály pod ním...
...poslední kopec jsme si užili.Už ted se těším na další výlet do těchto mně tak neznámých hor!Fotek bylo celkem dost.Chtěl jsem udělat prezentaci ale čas je proti mně:-(nestíhám:-(((

Kazachstán v Divadle loutek(21.10.2014)

3. listopadu 2014 v 21:14 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Kapela Kazachstán se snad jen dočasně loučila se svým zpěvákem Alanem Grezlem.