Prosinec 2014

Smrk,první zimní výlet(27.12.2014)

28. prosince 2014 v 18:54 | jonáš71
Po svátcích se citelně ochladilo a tak se jelo na chatu nasolit hajzlík.Já toho využil a přivstal si.Cíl byl jednoznačný.Smrk sice nic nového ale zklamat nemůže.Počasí velmi slušné,výhledy solidní.Na západě až k jeseníkům.Na východě zapařeno ale dobrý.Vzal jsem to křížem krážem abych posbíral co nejvíc vrcholů.Mapka zde
jediným mínusem byl chlad který vyštavil mou baterku.Musel jsem ji nosit v kapse a tůdiž jsem fotil méně než jsem zvyklý.Nakonec asi ku prospěchu věci.
...kolem deváté,pod hotelem Beltine.Autobus byl plný tak jsem nešel po červené abych se vyhnul davům...Z Holubčanky jsem to střihnul zkratkou a od prvního stepu jsem šel po červené do sedla a na Malý Smrk:Zkontroloval jsem bedýnku a poklábosil s klukama co tam bivakovali.Statečníci!Na Lysé hlásili -16:-)
...varovná cedule kousek nad sedlem.Zadek se mi stahuje strachem že to tady brzo zavřou jako na Kněhyni:-(
...jedna černobílá.Cvak a baterku rychle do kapsy:-)
...bylo fakt hezky!
...vlevo dole Kopřivnice,vpravo nahoře Praděd
...podbeskydí.
...lysá
...brána větru na Smrku
...polom na Smrku
...zadní hory z polomu na Smrku.Pak jsem to střihnul barabskou cestou...
...a výšvihem dolů na Holubčanku.Střihnul jsem to ještě přes Smrček a tím masakroidním srázem dolů k Hovjakovi.Kousek od hospody volala Sylva kde jsem ,tak jsem utřel hubu a šel na chatu.Takový byl poslední letošní výšlap.Jo jo na silvestra budem smrdět v nějaké dědině u Vídně:-(Škoda ale byl to pěkný rok.V tom novém bude na co navazovat.Letos mám v beskydech vyšlápnuto 170 kopců nad osmset metrů,z toho 87 tisícovek.Slavit to budu v vídeňském lese:-)
Z podzimních špacíru jsem slepil prezentaci.nasypáno nechronologicky.Prostě beskydský podzim.

Závěrečná(12-13.12.2014)

25. prosince 2014 v 23:42 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Tradiční ukončení sezony.Tentokrát na Lysé hoře.Přesněji 6 dvanáctek u Veličků a pak noční výšlap na Lysou.Následoval širáček a ranní focení ale nepředbíhejme!
,,,Pouštík na startu u Veličky.dalo mně to fůru práce ho přemluvit k výšlapu.Lákal jsem ho na výhledy.Jistotu jsem neměl ale doufal jsem.Po strastiplné(pro někoho) cestě jsme si ustlali přímo u Šantánu...
...a ráno to vypadalo fakt slibně!!!Pro detailisty ,zima nebyla a ta becherovka byla skoro plná:-)
...jinak krásně!
...rodící se den nad Chočem a Rozsutcem...
...tatránie,tak daleko tak blízko!
...selfies...
...krivaňská malá fatra,krajina mého srdce...
...ty voooole!
...lúčanská fatra.Tam jsme v létě vandrovali s wapitama...
...Pouštík v akci!
...a už je tam!
...Travný s pozadím...
...Klak v Malé Fatře
...Clasica...
....stín hory...
...Pouštík,horal,kamarád,souputník a poutník!
...fotek bylo víc ale co s nima ,že!

Vánoční Čankišou v Havířově(14.12.2014)

24. prosince 2014 v 23:24 | jonáš71 |  fotky z koncertů
V Havířově se s tím neserou.Na vánoční jarmark si nepozvali Heidi,Tanju nebo mladého Mišíka.Jak se říká "neserou v siňi" a tak vsadili na jiné koně.Čankišou jsou už patnáct let špičkou na české scéně world music.Vyražejí se svou muzikou i za hranice naší malé zemičky.Ostatně proč né,písně které hrají a zpívají jazykem lidu Čankí,jsou srozumitelné všude.Palec hore organizátorům!Neumím si představit že by v Ostravě na vánočních trzích hrála taková muzika.Fajné to bylo!

Pavel Žalman Lohonka(10.12.2014)

23. prosince 2014 v 23:58 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Sbližování se s pentaxem je čím dál tím příjemnější.Zde druhý pokus.Koncert Pavla Žalmana Lohonky na opavském vánočním jarmarku.Setkání po asi 15 letech.Na mně to funguje pořád!Ještě tam asi kousek toho kotlíka zbyl:-)

Zimný potok a Lysá(30.11.02014)

23. prosince 2014 v 23:28 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Jeden z podzimních výšlapů:nedlouhé solo z Řepčonky podél Zimného potoka na Lysou.Vyzbrojil jsem se stativem na focení vodopádů a ten jsem nakonec skoro nepoužil.Teleobjektiv jsem nechal doma a ony byly výhledy...
...jediné místo kde jsem použil stativ.Spodní kaskáda na Zimném potoce...
...tady to ještě jakž takž teklo ale stejně se mi nechtělo dupčit se stativem...
...prostřední vodopád už měl vody znatelně méně:-(
...horní stupeň byl už skoro suchý.Pár rampouchů a plačící skála.No snad příště!Dál se deru kopcem ,tady to jde celkem dobře ale zadarmo to není:-)
...kousek nad horním vodopádem se dostanu nad mrak a srdce starého horáka poskočí radostí:-)INVERZE.Bohužel bez stativu ale hlavně že jsem tady!
...fotím a myslím na Majkla.Tomu by se to jistě líbilo:-)
...karpatské chrbáty...
...malá fatra...
...Travný a vrcholky slezských beskyd...
...inu paráda!
...a poslední klasická vyhlídka z větrů.O pár desítek metrů níž nastala bílá tma.Ta chvíle nad mraky nebyla dlouhá ale krásné to bylo:-)

Szidi Tobias(16.12.2014)

18. prosince 2014 v 22:36 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Předvánoční koncert Szidi Tobias v KD Akord(ex kultůrák Nové Hutě).Příjemný večírek,pár nových písní,pár hitů a Szidi nad tím vším:-)pro mně osobně start vánoc!Nepotřebuju svíce na adventním věnci ani hořící stromy.Mně stačí Szidi!Děkuji!!!
Obrázky jsem odbarvil aby to bylo jiné než na ovečkách.

na halůzky(6.12.2014)

16. prosince 2014 v 17:41 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Sylva potřeboval pár větviček na adventní věnec.Jako milující manžel jsem se obětoval a vyrazil do mlžných hor.Bez přátel,bez navigace:-)Mapka trečíku...
...dole v Kunčicích bylo ještě solidně ale hory byly v mraku.Takže jsem do kopce kráčel se staženou prdelí:-)))přece jen jsem počítal s nějakým tím blouděním...
...mlha....
...mlha za mnou i přede mnou.Nakonec jsem měl štěstí,utrefil jsem to skoro na metr a navíc i nějaký ten výhled byl!
...kousek pod startem paraglaidu se vyloupnu z mračen...
...Pepeho vyhlídka,Ondřejník v moři par a zábradlí co by past na padáčkáře...
...pod vrcholem Velké Stolové...
...v lese na Velké Stolové.ideální chvíle na cigárko:-)
...v sedle mezi Velkou Stolovou a Folvarkem.Foto pauza,mraky na úbočí Čertova mlýna...
...Skalka 1032 a dvojvrcholová Tanečnice...
...za Zmrzlým vrchem vykukuje Radhošt...
...Velká Stolová z Folvarku...
...z traverzu Kněhyně(nahoru jsem nešel,stejně tam byl mrak) kousek od studánky se dá vykouknout na sedlo mezi V.Stolovou a Folvarkem,za ním se koupe Skalka:-)
...kousek pod vrcholem Čertova mlýna ,Pustevny a Radhošt...
...zátoka mezi Noříčí horou a Velkou Stolovou.Z vrcholu Skalky jdu rovnou dolů k "vodopádu"
...dnes jen tak čurká:-)Za zatáčkou se vnořím do bílé tmy...
...a pak už jsem nic neviděl.

finále devítistovek+Kněhyně(23.11.2014)

9. prosince 2014 v 19:14 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Tak jsem oné neděle dokončil sběr beskydských devítistovek.Je jich 47 a tou poslední byla Skalka 964 v masívu Ondřejníku ale nepředbíhejme!Startoval jsem ve Frýdlantu nad Ostravicí,z autobusů jsem vystoupil u podchodu naproti vlakovému nádraží.Beru to rovnou a snažím se trefit na Kubalánky....
...podél vilek mírně do kopce ,to je Ondřejník 889m...
...nejsem si jistý zda jdu dobře ale jdu:-)Lysá v mracích mně utvrzuje v přesvědčení že přechod(procházka) masívu Ondřejníku byla dobrá volba.Kubalanky jsem utrefil s přesností na pár metrů.Pepe mněl pravdu když říkal ať si nekupuju GPS.s ní by to nebylo dobrodružství:-)
...vrcholovka Ondřejník,chvíle spočinutí.Čajík ,cigárko a jede se dál...
...vyhlídka na Velký Javorník a podbeskydí,kousek pod vrcholem bezejmené koty 900m,nad Ondřejnickým sedlem.Pracovně jsem vršek nazval Suchá...
...cetsa hřebenem vlevo Stanovec 899m a vpravo Skalka 964m,poslední beskydská devítistovka do sbírky:-)
...na Skalce,ten den to bylo vyloženě euforické.Nikde nikdo jen já a beskydy.Pokoušel jsem se o selfies z posledního kopce ale zas tak moc s tím fotošopem kamarád nejsem:-)Jak tak pokuřuju vidím že nad Kněhyní se z mraků dere slunce...
...tak jsem si řekl že takový výstup na oslavu dokončení serie by nebyl špatný!Jdu tedy rovnou dolů...
...
...strmými svahy Skalky.Opatrně!!!Pak už normálně kolem nádraží a kostelíku...
...asfaltem ke Kněhyni.V zádech mám Skalku,poslední devítistovku.V obchodě pod Stolovou kupuju dvě plechovky "radíka".Jednu pro sebe a druhou pro Bambána.Já se budu snad kochat výhledy a on tam zachraňuje beskydské jedle...
...času nemám zrovna moc tak jdu svižně.U Leopoldky už je pocukrováno,furt nikoho nepotkávám jen na rozcestí stojí auto s nápisem fotografie beskyd.To bude nastopro Bambán!Šlapu na zapovězenou horu a vyhlížím svého kumpána.
...výhledy nebudou:-(Kde je ten Bambán?Nakonec jsem potkal jen strážníka CHKO.Postrašil mne pětitisícovou pokutou.Už tady nesmím chodit.Nesmím škodit.Serou mně zpitomělí ochránci!Nemám na mysli toho hocha s Kněhyně ale celý systém.Chápu že jsem škodil když jsem tady tábořil,rozdělával ohěn.Pochopil bych kdyby to byla sezonní uzávěra.Nechápu co můžu poškodit když je na kopci metr sněhu?A už vůbec ,mně hlava nebere že se takový ochránce až pod vrchol vyveze autem!No nic budu muset být víc partyzánský:-)koupím si v army shopu maskáče:-)Ostatně v těch jsem po těchto kopcích chodil v dobách kdy tito hoši říkali hovnu papů:-)))Tak jsem se vyzvracel a pokračuju s fotkama.
...možná poslední fotka vrcholového křížku.Třeba ho zruší?
...zakázané výhledy...
...škoda!Smrk v mraku a z Lysé je vidět jen ten vysílač:-(
...Stolové a Ondřejník...
...je tady krásně ale kvůli tomu do exkluzivního spolku nevstoupím.Cestou dolů si odskočím na Malou Stolovou.To se ještě může!
...výhled se zlepšuje,mrak na duši zůstává.Děsivá představa stádní turistiky na zbylé povolené vrcholy anebo alternativa působení v ilegalitě:-)Já už si vybral!

Gogol Bordello v Krakowské Rotundě(2.12.2014)

8. prosince 2014 v 21:36 | jonáš71 |  fotky z koncertů
První focení s novým foťákem neprobíhalo zcela podle mých představ ale moc se nedivím.Vzhledem k tomu že jsem ho domů přinesl v pondělí a v úterý po práci se jelo do Krakova nemohl jsem asi očekávat zázraky.Aparát bude fajn.Jen tehdy a tam jsem ho ještě neuměl využít.Fotky jsou poznamenány pohybovou neostrostí(50-sátina na gogoly je příliš dlouhý čas) ale jako památka ze skvělého koncertu téhle internacionální partičky poslouží dobře.Mně se některé i líbí:-)Nebýt neštastného gazíka který v době odjezdu nebyl pojízdný ,možná by jsme stihli předkapelu a mně by se rozsvítilo:-)Takhle jsme před klub dorazili v osm,ani né 10 minut před avizovaným startem Bordellů.Fronta před klubem nevěstila nic dobrého:-)a taky že jo!Fotit jsem sice mohl ale probojovat se pod podium bylo umění.Z oněch tří povolených písniček jsem příliš nevytřískal tak jsem report doplnil cvaky z davu.Koncert trval i s přídavky dvě hodiny a byla to jak jinak neskutečná smršt!Dost keců ,tady jsou obrázky.Ještě k těm polákům.Koncert si umí užít,žádná vykecávačka jako v Ostravě:-)