Leden 2015

Mucha v Hudebním Bazaru(21.1.2015)

23. ledna 2015 v 22:30 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Mucha v Bazaru předvedla že se nejedná o žádný second hand nebo snad výprodej!Kapelu kolem Nikoly Muchy tvoří zkušení harcovníci a na jejím zvuku je to znát.Nové album Josefene je sice méně "sprosté" než debutova Slovácká Epopej i když spíš než vulgární bych Nikoliny texty nazval upřímně-syrovými.Aspoň tak na mně působí.Naživo je to fakt zážitek a nevím proč bývá Mucha nazývána Závišem v sukních.Nic proti Závišovi ale hudebně je Mucha někde úplně jinde.Nevím jestli je to femipunk nebo punk shlager?Každopádně to kapele šlape a Nikola byť není bůhvíjaká zpěvačka umí své písně skvělě podat a to je hlavní!Koncert v Hudebním Bazaru natáčela česká televize Ostrava takže ti kdo ve středu zaváhali můžou kouknout na bednu!Popřípadě si vystačí s mým fotoreportem.

Beata Bocek Trio+LES GARS D´EN BAS(15.1.2015)

19. ledna 2015 v 18:59 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Závěrečný koncert tradičního festiválku jazz tříkrálů se odehrál 15.1.2015 v Hudebním Bazaru.Zahrály dvě kapely, tou první bylo trio těšínské písničkářky Beaty Bocek,kterou toho večera na kytaru,basovou kytaru a trubku doprovázel Christoffer Strandh,na flétny a perkuse hrála Alice Krejčí.Hráli dobře,bohužel to né všichni ocenili!Tradiční bazarovský šum byl místy už zahranou a zaváněl arogancí.Inu já vyrůstal v době kdy se na koncert chodilo za hudbou.V druhé půli vystoupila česko-francouzská kapela LES GARS D´EN BAS,trio ve složení Grégoire: zpěv, kytara, kontrabas,
Matej: zpěv, klarinet a Vojta: akordeon, kontrabas, zpěv ,zahrálo strhující set!Jejich hudba má kořeny v šansonu s přesahy do jazzu nebo taky klezmeru.Tahle parta je hodně sehraná.Ti co byli na místě můžou dosvědčit že to byl mazec!

Kozubová(11.1.2015)

15. ledna 2015 v 18:57 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
Letošní první výlet s Pouštíkem.Krátká vycházka na Kozubovou...
...původně jsme chtěli jít ještě na Ostrý a Velkou Kykulu.Díky pozdnímu startu a pivní pauze na Kozubové jsme to nestihli.Přesto fajn vycházka!
...Ostrý z pod Kozubové.To jsme si ještě mysleli že ho dáme:-)
...slezské beskydy z luk pod Kozubovou...
...Velká Čantoryje z téhož místa...
...záverečný výšvih k kapli na Kozubové...
...Poušta ve výšvihu.Pak jsme si dali dvě pivka a lángoše na chatě...
...poté přes oba vrcholy Kozubové na Kamenitý...
...na Kamenitém.Kuřácká přestávka,Poušta zde byl poprvé a moc jsem ho k zastavení přemlouvat nemusel:-)
...i drsný jesenický horal zjihnul!
...Kozubová od Kamenitého.Další cesta už vedla lesem.Za Kalužným opouštíme značenou cestu a lesem kolem potoka scházíme na Košařiska...
...na úbočí Kyčery narážíme na malé skalky.Byla to taková pěkná tečka za nedělním výletem!
...poslední úsek cca 3km z Košařisk do Milíkova vede po asfaltu.Jezdí tam i autobus(nám to jelo asi za 70 minut ale hospůdka je otevřena asi jen v létě,tak jsme šli pěšky).

první výšlap(4.1.2015)

10. ledna 2015 v 22:53 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
B 32 je už asi minulostí.Mně to nevadí!Letos to nebude taková honička jako loni .Udělám si to do klidu jako Bambán s Pouštou.Začal jsem v neděli dopoledne na Pinduli....
...počasí bylo poměrně slušné.Čekal jsem horší.Ostatně proto jsem vyrážel tak pozdě.Z busu vystupuju před desátou hodinou a tohle mně čeká...
...na Polanu to beru zkratkou.New Way a dobrá!
...krásný chodníček , i ten les je pěkný....
...
...z Polany vidím Radhošť a vypadá to že už toho moc neuvidím:-(
...pod vrcholem...
...svačinka a cigárko.První letošní tisícovku už mám ,vesele kráčím dál:-)
...lidí jak sraček.Ostatně jako vždycky.
...valašsko...
....Radhošt,profláklý,přelidněný přesto krásný.Možná jen pěkný,Zkrátka fajny!
...kopce co mně ještě čekají ,dvouvrcholová Tanečnice(pod ní Pustevny),Zmrzlý vrch a Noříčí hora...
...a pak ty co už dnes nestihnu.Čertův mlýn a Kněhyně...
...Radhoštský hřbet
...na Tanečnici.Tady už ten cirkus z Pusteven není cítit:-)Tuhle cestu znám a tak si ji užívám...
...pod Noříčí horou...
...výhled odtud sice není ale přesto to tady mám rád.
...dolů jdu směrem na Kunčice.Taky new way a taky fajn!Pravda ten závěrečný sešup není nic moc.Ten jsem kdysi absolvoval s Pouštíkem.Tehdá to bylo horší,v létě tráva po prsa.Teď pohoda...
...kochám se pohledem na zapovězenou horu...
...tady už jsem nad Bystrou,Vidím Skalku a hlavně dole pod sebou most přes potok.Nebudu muset brodit!
...na Bystré....
...teď už jen cupitám na vlak.Ohlédnutí za Stolovými horami.Tam půjdu příště!

Silvestr ve Vídni

10. ledna 2015 v 21:53 | jonáš71 |  reportky z výletů
Na Silvestra jsme byli pozváni do Vídně.Mně to popravdě vůbec nelákalo.Říkal jsem si co tam,škoda peněz apd.Nakonec to bylo celkem fajn.Fotky jsou jen dokumentační.Město neumím tam to je Šimonův rajon.Do Kaltenu(dědinka u Vídně) jsme dorazili už v úterý vpodvečer.Mejdánek:-),ráno doplnění zásob v místní sámošce a pak do Vídňa!!!
...nejdřív do Schennbrunu(ty názvy sekám)v létě je to barevnější ale v té bílé to taky není špatné...
...pod námi Vídeň,tady na kopci už trochu záblo ale jinak ideální podmínky,lehce pod nulou...
...posledně tady byl smrtící žár:-)ale to pivo tam bylo pro ostraváka příliš drahé:-(teď to řeší svařák z termosky:-)
...
...no a pak do centra...
...vede nás Šimon tak se o nic nestarám.Jen balím cigárka a cucám ten svařák.Nějaký kostel...
...pomník Rudoarmějců.Celkem velkolepý.Ten jsem předtím taky neviděl...
...a to už jsme u Štefana.Oficiální silvestrovská šou začíná v 14 hodin.Tedy za chvíli...
...bylo to tam jak v Babyloně.Fotit bylo co ale já se furt koukal kde je Šimon nebo Sylva tak jsem moc nefotil...
...
...prostě se jen tak bunckáme:-)
...kolem parlamentu...
...se Šimon projede na kole.Mně se nechce ,já mám svařáka:-)
...u radnice je ještě relativně prázdno...
...pak nás Šimon dovedl k Nachtazylu.Tady jsem nikdy nebyl a hospůdku znám jen z vyprávění Karla Kryla na Svobodné Evropě.Máme smůlu otvírají až v 20:00 :-( takže až příště!
...z metra vystupujem zas u Štefana.Už se šeří modrá hodinka!
...v ulicích už to houstne.Celkem nával ale organizace vypadá dobře.No naštěstí islamisti neutočili...
...lidi se zdobí...
...a tančí:-)
...
...už je tma a tak se U6 přesunem na konečnou Silberstein(nebo tak nějak)kde nás na parkingu čeká jazzík.Jedem se ohřát a pojíst do Kaltnu.V podkrovním azylu povegetíme a pak už jen s Šimonem jedem do centra na půlnoc...
...stativ jsem přenechal Šimonovi.Fotím z ruky a zřídka.Spíš cucám svařené vínko a kouřím golden virgin.Koukám kolem sebe a říkám si že by mně nikdy nenapadlo že budu na silvestra v centru města a že se mi to bude líbit:-)
...bulvár mezi parlamentem a radnici je uzavřen.Pěší zona...
...místy taneční:-)
...ten hlavní ohňostroj byl u Prátru.Tam jsme nešli .Tady nám to stačilo.
....
...no jak jsem psal.Foceno z ruky,Iso vysoký ale atmosféra fajn.Symbolický přípitek,pidi šampánko 0,25 jsem koupil na poslední chvíli v metru v nějakém indickém obchodě.Chtělo ještě tak hoďku ponosit v batohu ale celkově spokojenost.Fajn zážitek!Pak šup na metro,Šimon šlápne na plyn a po jedné hodině ranní jsme v Kaltnu a já se konečně můžu opít v teple:-)