Únor 2015

Pendl-ostravská klubová noc(6.2.2015)

24. února 2015 v 20:31 | jonáš71 |  fotky z koncertů
První ročník klubového festivalu se vyvedl.Ten páteční večer na 6 scénách zahrálo 30 kapel.Všechno jsem nestihnul,mnohé ani stihnout nechtěl.Něco mě překvapilo,znechucen jsem nebyl ničím.Takže úspěch.Už se těším na další ročník!
...první kaplu kterou jsem viděl byl ostravský Bandaband ve Staré Aréně.Tam jsem chtěl později zajít na brněnské duo IAN ale bylo tak narváno že jsem to vzdal.
...z Arény jsem se přesunul do klubu Dock kde už Pouštík fotil další ostravskou kapelu Line.Jsem zde a fotím taky:-)
...Line jsou fajn ale práce je práce:-(Přesunuju se o kousek výš do Barráku na Windy...
...taky ostraváci ale nebýt těch dechů tak pro mně nuda.nechávám fotit Pouštíka a jdu se kouknlůt do klubu La Cuchimba na jekéhosi Voxela...
...focení na hovno a muzika?No pro holky dobrý:-)
...vracím se do Docku kde hraje pražská psychobilly formace Sirotčinec.Něco pro Majkla a taky pro mně:-)
...jo šrumec jak to mám rád.Mé další kroky míří do Cooltouru...
...ten večer se všude točil ostravar(generální sponzor akce) a na scéně se chystala zajímavá popová kapela Come and Play z Opavy...
...
...jo dobrý.Pak jdem s pouštíkem společně do Plan B na slovenského punkového písničkáře Daša fon Flaša...
...Daša je živel a pro mě osobně byl největším objevem festivalu.Doporučuji hradeckému punkýši Majklovi:-)
...Daša hrál na kytaru a holky hrály fotbálek.Z Plan B jdu zpátky do Docku na mně neznáme Sylvos...
...taky dobrý instrumentální mjůzik....
...přesun do Cooltouru na Kapelu Ema(grupa kde hrají herci z ostravských divadel)
....
...po téhle estrádě jsem se zašel podívat do Barráku na legendární PSH.Chvíli jsem tam postál ,na podiu byl nějaký dýdžej nebo něco takového.Pak jsem zhodnotil situaci jako nezajímavou a nefotogenickou a šel radši na živou muziku...
...v Cooltouru akci zakončovali karvinští skapunkoví Sakumprásk.
Jak jsem psal na začátku.Vše se stihnout nedalo a vlastně o to ani nešlo.Byl to prostě večírek.

sraz na Jelence(13-15.2.2015)

24. února 2015 v 19:33 | jonáš71 |  reportky z výletů
Letos jsem poprvé sebral odvahu a vyjel do nejvyších českých hor.Majkl tady už asi pět let pořádá zimní sraz "krajanů",letos koněčně i s účastí mé kulatosti:-)Moc jsme toho nenašlapali ale hlavní smysl akce "setkání na vrcholech" se naplnil.Pilo se kouřilo a hlavně klábosilo.Bylo o čem a bylo s kým.
,,,sobotní snídaně na Jelence.Pivko na kuráž bo Sněžka je Sněžka....
...po pátečním večírku vyrážíme z chaty kolem 10 hodiny,což se posléze ukázalo chybou.Než jsme došli na kopec byla hora zahalena mraky.Tady to ještě vypadalo slibně a fotogenicky.Ostravaci stoupají rázným chacharským krokem k vrcholu Svorové hory 1411metrů...
...krkonošský novic Brygo v posvátné úctě sleduje obří hřeben s jeho nejvyším bodem vrcholem Sněžky...

...máto ku..a atmošku:-)
...křesťané mají Cyrila a Metoděje,já mám Ričiho s Majklem:-)Tohle je Riči karpatista tělem i duší!
...vrchol se blíží,napětí stoupá!
...ještě se ohlídnu za klukama a beru to vrškem(kluci jdou traverzem a sejdem se na slezské chatě)...
...potřetí na Sněžce.Na tomhle kopci mám smůlu.Teď je ještě jakž takž.Cvak ,cvak a dolů za klukama.Původně jsme chtěli pokračovat na luční boudu ale v nastále mlze a povichru jsme to vzdali.Posílíme se tím co má kdo rád(já pivem) a jdem znovu na Sněžku....
...takže jsem na Sněžce už počtvrté:-)tentokrát s Myšákem,nejstarším parťákem...
...zpátky jdem zeleným traverzem.Běžky pěšky a Sněžka v zádech.Stále v mracích ,však v srdci jas...
...jak by né když v zádech mám Ričího.Traverz je pohodový ,nikam se neženu a navzdory počasí si to užívám.Na chatě další večírek:-)Co taky jiného čekat od lidí jako jsme my:-)))Ráno zmuchlané ksichty zformujem do lidských forem za pomoci piva a jiných pochutin(mimo řidiče) a vyrážíme na poslední vycházku...
...hřebenem na Soví sedlo a nad ním stojící vrchol Skalní stůl 1282m...
...stoupání na Skalní stůl,Mačin se ohlíží za Svorovou horou...
...na vrcholu Skalní stůl,Svorová hora za ní se cudně schovává v mracích Sněžka...
...z Skalného stolu přes vrchol Czolo 1269m na Pomezní boudy trajdáme volně terénem na sněžnicích...
...
...krátké,fajné a příjemné!Příště jedu zas!Z fotek mých,Mačinových a Brygových spatlána prezentace...

Garbanotas Bosistas v Hudebním Bazaru(4.2.2015)

18. února 2015 v 18:13 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Z litevského Vilniusu dorazili do Ostravy Garbanotas Bosistas.Kapelu založili v roce 2008 bratři Mantas Joneikis(solová kytara) a Šarūnas Joneikis(kytara,zpěv).V současnosti se o rytmiku starají Kipras Pugačiauskas (basa) a Jonas Narbutas (bicí).V bazaru nám ukázali jak se hraje v pobaltí a já můžu konstatovat že DOBŘE!Muzika kterou hrají by se dala nazvat melodickým indie rockem s psychadelickým nádechem:-).Já tam slyšel Beatles ,Led Zeppelin nebo třeba Pavlov Dogs.
To co dělá hudbu kapely specifickým je zpěv Šarūnase Joneikise ,fakt připomíná Roberta Planta!Koncert byl výborný!Hoši jsou skvěle sehraní a poslouchat je na živo byl zážitek. Škoda že s nima nezazpívala Gabriele Tamutytė,doprovodné vokály by to posunuly ještě o kousek výš .Asi v bazaru neměli dost mikrofonu:-)Zatím mají na svém kontě jen Ep Venera z roku 2012.Na debutovém albu se pracuje a mělo by vyjít letos.Takže se máme na co těšit.
...
Fakt Fajne!Přidávám odkaz na koncertní video aby jste si mohli udělat lepší představu jak to hoši válej:-)

Come and Play na Pendlu(6.2.2015)

10. února 2015 v 10:27 | jonáš71 |  fotky z koncertů
Tahle kapela mě na Pendlu mile překvapila!Nový objev z Opavy,takový nooo?písničky:-)ale fajn!Myslím že mají slušně našlápnuto.Ty skladby jsou zralé pro rádio.I když víte jak je to u nás s tím rádiem.Pěkně jim to zpívá do toho ty housličky.Jo u mně dobrý!

Lysá bez výhledů(1.2.2015)

3. února 2015 v 21:05 | jonáš71 |  fotoprůvodce beskydami
První letošní výšlap na Lysou.Bez výhledu za to v nových botkách.Původní plán jít od Bezruče padl už ve Frýdlantu,když autobusák řekl že jede jen k Rajské boudě.Tak jsem to vzal přes Veličku:-)Dvě pivka a přes Lukšinec vzhůru...
...kousek pod větrama.Hořce lituji téměř vybité baterky fotáku.Takhle nemůžu čekat na nejlepší světlo:-(
...sice žádné ažůro alo na focení to bylo!
...Malchor a hřeben Kykulka-Kyčera z větrů...
...pohled k vrcholu příliš optimismu nevzbuzuje ale znáte to "odvážnému štěstí přeje":-)
...
...na konec bylo vlastně krásně...
...pohled na Kobylanku a k Šancím od Bezručovy chaty...
...lidí jak much a skialphnilistů ještě víc:-)
...jeden z klasiků ve sjezdu...
...tu vybitou baterku jsem přechovával v náprsní kapse.Než jsem ji nabil do fotáku paní odjela:-(
...Smrk z Lysé.Tady jsem poseděl,posvačil zakuřil...
...a pak už jen dolů.Střevíce se tváří přivětivě,nic netlačí,nožka suchá.Snad jim to vydrží!Tento report je opět věnován mému horskému guruovi Majklovi se kterým se snad již brzy setkám v Krkonoších.

Gurufest na Klaku(24-25.1.2015)

3. února 2015 v 20:41 | jonáš71 |  slovenské kopce
Letošní Gurufest se poved a nepoved.Počasí nepřálo ale myslím že jinak jsme si to užili.Žádné velké chození ,prostě mejdan:-)
...startovní pivka v hospodě na fačkovském sedle.Není tu Majkl který by nás hnal tak si to užíváme:-)
...nicméně i my musíme vyrazit.Vrchol láká byť bez výhledů.Kluci tam ještě nebyli a tak jsou obvzlášt nadržení:-)
...Pouštík kousek pod Revánským sedlem.Tady už se šlo vesele i Bambánovi bez maček...
...cigárkovo -kořaleční pauza v sedle pod Reváňom...
...z sedla pod Reváňom k rozcestí pod Skalou(těsně pod vrcholem Klaku) vede cesta krásným bukovým lesem.V létě nebylo vidět přes listí a teď to nebylo lepší:-(
...Bambán rázným krokem míří k vrcholu...
...jenže já jsem rychlejší:-)
...na vrcholu a těsně pod ním jsme navzdory nepohodě strávili krásnou hodinku.Ještě teď mi v uších zní halasné "hepy bersdéj gůrů,hepy bersdej gůrů":-)))Díky kluci!
...to jsou oni Bystrovanský bizon Pouštík(vlevo) a čajový mystik Bambán(vpravo).Pak už jsem toho moc nenafotil.Boudu Javorinka jsme našli až za tmy.No našli.Moc jsme hledat nemuseli stopa byla prošláplá a bouda skoro plná.Večírek pokračoval:-)Já teda šel do hajan jako prvý ale vzhledem k věku na to mám nárok:-)
...ráno na povale búdy Javorinka.Chatka je fakt luxusní.Navíc celkem blízko k vrcholu Klaku.To je asi taky příčinou plné obsazenosti.
...to je búda Javorinka ,tady v těch místech jsme se večer kolébali s cigárkem a lahvinkou kvitu:-)Ted už jsme na odchodu ale jistě se vrátíme!
...už jen proto že z louky na které bouda stojí jsou prý super výhledy!