Září 2017

návrat na Kavkaz-Kazbek 5047m(29.8-11.9.2017)

29. září 2017 v 17:34 | jonáš71 |  zahraniční hory
Po dlouhých dvanácti letech jsem se opět podíval na kavkaz.Tentokrát jsme zamířili do Grúzie,místo vlaku zvolili letadlo a hlavním cílem byl vrchol druhé turisticky dostupné kavkazské pětitisícovky Kazbek 5047m.To se nám povedlo :-)Předtím a potom jsme turistikovali po okolí.Gruzie mě uchvátila a pevně věřím že se tady vrátím.Majkla už jsem informoval a vrchol Tetnuldi 4850m ve Svanetii se mu zamlouvá:-)Tak uvidíme co z toho bude!Tady jsou nějaké obrázky....
...z Tbilisi se taxíkem přesunujem do Kazbegi.Zde se ubytujem a necháváme nepotřebné věci v úschově.Nalehko vyrážíme na dvoudenní aklimatizační trečík z Juty...
...do sedla Chaukhi 3348m.Na snímku Důša těsně pod sedlem ve svých útočných střevících...
...sestup ze sedla Chaukhi.Spíme pod sedlem a druhý den se přes sousední sedlo Sadzeghelishe 3050m...
...vracíme do Juty...
....odtud se džípem přesunujem zpět do Kazbegi.Sprcha ,pivka a ráno z balkonku konečně spatřím náš kopec...
....dáváme si rest day a vrámci úspory energie ten den vynášíme jen ke kostelíku.Cca 450 vmetrů výškových a odpočíváme před další vynáškou do b.c.
...počasí je ukázkové tak nás jde víc.Hora láká a batoh ani necítím:-)))
...tady už se blížíme k bc ve výšce 3650m...
...kemp u Bethlemi hut s vrcholem Kazbek v pozadí.Je už dost hodin takže další aklimatizace odpadá.Navařit,nachystat cajky a natáhnout budíka na jednu ráno...
...po strastiplné cestě suťovým bludištěm nás cca ve výšce 4300 m.n.m zastihne den...
...v 9:20 jsme na vrcholu.Důša se raduje a my s ním:-)
...druhá pětitisícovka,stejný parťák:-)wapiťák!asi silný oddíl:-)
...jsme si celkem mákli.Teda já určitě.Tady pod vrcholovým výšvihem jsem odložil bágl.Čekal na mě:-)Dolů už jdem volně,kocháme se.Nespěcháme.Sejít až dolů do Kazbegi není v našich silách a v chatě si pivo nekoupíš takže žádný kvalt.
Po sestupu do Kazbegi a následném večírku si dávám odpolední vycházku do údolí Truso.Nakonec je to cca 18km a máme co dělat aby jsme stihli taxíka.Jinak údolí je moc pěkné.Minerální prameny,gejzír a další zajímavosti...
...Posledním zaznamenání hodným počinem byl krátký trečík do opuštěné doliny Arkthmo kde jsme si užili krásný biváček....
...nikde nikdo....

...Grúzie je úžasná!Těším se na příště!!!
...pár brodů a jsme v dolině Sno.Chytáme stopa ,vracíme se do Kazbegi.Taxíkem do Tbilisi ale to už je jiný příběh.Pívka,shawarma a šalalalala:-)Víc fotek v prezentaci.Dlouho jsem vybíral a promazával.Dopadlo to jak dopadlo.Hudba gruzínská lidová.Neoficiální hymna výpravy.Český text je "dám si bira dam,si bira dám,si bira dám dam...":-)