fotoprůvodce jesenickem

na Medvědí vrch(3.10.2015)

13. října 2015 v 19:15 | jonáš71
Po dlouhé době jsem zas poznal nové místo v jeseníkách.S Pouštou a Dejvem jsme si vyšlápli na vrcholy Loupežník 1020 a Medvědí vrch 1216m.Původně jsme chtěli dojít až na Orlík ale spěchali jsme na bigbít do Opavy a tak jsme si ho nechali na jindy.Mapka trečíku zde...

...startujem opět na Bílém Potoce.Neobejde se to bez piva:-)Společnost je zde vskutku vybraná!
...posilnění se vydáváme vzhůru ,cestou ne cestou...
...Poušta ve skalách Psí hlavy...
...vrcholové partie tisícovky Loupežník.V mojí papírové mapě byla ještě zmíněna tisícovka Pytlák.Inteligentní telefony Poušti a Dejva o ní nic nevěděly.Musíme se sem vrátit!
...na skalce koty 1060m...
...tamtéž,v pozadí už je vidět Medvědí vrch...
...kluci na vyhlídkové skále jv vrcholu Medvědího kamene...
...vyhlídka ze skalky je velmi slušná!
....placatý a odlesněný vrchol hory Medvědí vrch 1216m.Tenhle kopec ostatně dal jméno celé této (dle mnohých nejkrásnější) části jeseníků Medvědská hornatina...
...sestup z Medvědího vrchu směrem k heřmanovické chatě a Orlíku...
....ohlédnutí za Medvědím vrchem.Zhruba v těchto místech jsme se rozhodli že Orlík tentokrát vynecháme...
...u Heřmanovické chaty zleva Medvědí vrch a nevýrazná Medvědí loučka,za ní Černý vrch a Jelení loučky ,ůplně vzadu pak Praděd...
...zoom...
...dolů jsme šli po zelené značce(asfalt) nuda s jediným spestřením.Vyhlídka z Rabenštejna...
...už loni jsme si říkali že tahle oblast má silně-vandroidní charakter!Teď jsme si to jen potvrdili:-)

podzimní jeseníky(17-19.10.2014)

5. listopadu 2014 v 22:30 | jonáš71
Podzimní prodloužený víkend v Karlově pod Pradědem.S chotí v lůně jesenických hor.Nenáročné výcházky do krásných míst s pohodlí hotýlku.No jo stárnem:-(První výlet byl kratičký,lehce upršený ale fajny!
...z sedla mezi Karlovou Studánkou a osadou Vidly vyrážíme na osmikilometrový okruh přes tisícovky Lyra 1092 a Žárový vrch 1094m...
...v mracích se skrývá Praděd 1492m,foceno z vedlejšího vrcholu Lyry 1086m...
...Žárový vrch z vrcholového skaliska Lyry...
...Medvědská hornatina.Foceno v sestupu z Lyry ,cestou na Žárový vrch(vpravo)...
...panorama z vrcholu Žárový vrch 1094m...
...vrcholové skalisko Žárového vrchu.Pak jsme docapali k autu a jeli se ubytovat.Před večeří ještě krátká vycházka na kapličkový vrch...
...značka tam nevede tak někde mezy ploty:-)
...to bylo na rozdejchání:-)Sobotní program jsme těžce zvažovali.Já chtěl ilegály,Sylva chtěla Praděd kde už dlouho nebyla.Moudřejší ustoupil a spokojeni jsme byli všichni:-)Šli jsme tou nejprofláklejší cetsou...
...údolím Bílé Opavy...
...díky nejistému počasí tady není až tak brutálně přelidněno.Ovšem klid zde nehledéjte!
...snad jen u vodopádu.Taky jsem tady dlouho nebyl a koukám že trasu odklonili.Dál už to je klasika kolem Barborky ...
...asfaltkou na Praděd...
...výhled z vrcholu lehce zamračený.Vlevo dole kopec jež mně už dlouho láká.Skalnatý Sokol 1187m,vpravo pak Lyra a Žárový vrch kde jsme byli v pátek.
...vrcholové pivko a pak to střihnem kolem Tabulových skal na Švýcárnu.Sylva tady byla kdysi na lyžákú a tak si jde zavzpomínat:-)Návrat asfaltem a kolem potoka dolů.Nedělní výlet má být opět krátký a tak z nezpočtu variant vybírám Sokol je to krátké a jak už ted vím,hodně pěkné!
....z Videl jdem po modré značce kolem Střední Opavy...
...pak to střihnem lesáckou silnici směrem k vrcholovému hřebeni a tím vzhůru...
...jak stoupáme začínají výhledy.Medvědská hornatina,to nejlepší z jesenicka!
...vrchol se blíží,napětí stoupá.Počasí je ideální,nikde nikdo inu divočina:-)
...neskutečný kontrast.Praděd s vysílačem a davy turistů...
...a Sokolí skály pod ním...
...poslední kopec jsme si užili.Už ted se těším na další výlet do těchto mně tak neznámých hor!Fotek bylo celkem dost.Chtěl jsem udělat prezentaci ale čas je proti mně:-(nestíhám:-(((

na sběru s Pouštou(28-29.6.2014)

6. července 2014 v 19:57 | jonáš71
Víkendový vandřík do sudet.Počasí nám vyšlo ale Lojzíka Nebela jsme nepotkali:-(Nejspíš vychází jen v mlze a dešti.Plaší vlkodlaky aby jsme my lufťáci neměli strach::-)Startujem z Petříkova(Chamonix -rychlebských hor)
Začínám mapkou neboť to bylo dost zašmodrchané.Dopředu jsme nic neplánovali,takže to nemohlo být dokonalé.
Jediná jistá věc byla ta že Poušta mně naloží do Gazíka v Olomoucí a tam něco vymyslíme.Poušta zatoužil po rychlebkách a já nebyl proti.Takže v Petříkově dáme 3pivka a vyrážíme směr Liščí hora 1007m.Modrou značku ztrácíme hned v dědině a tak jdem volně lesem,tak jak to máme rádi...
...v lese "objevujeme" část zařízení bývalého grafitového dolu...
...pak už jen vzhůru k vrcholu první tisícovky...

...nikde ,nikdo.Klid pohoda:-)Z Liščí hory sestupujem k rozcestí Císařská lovecká bouda,odkud si lehce zacházíme na vrchol Trnové hory 1060m.Tady si říkáme že času je fůra a i když španělské víno jež vláčím ve své mošně je vskutku lahodné:-)Tak pivo je pivo:-)Jo Pouštíku jsme ve formě a na Paprsek je to jen kousek!
...Pouštík s Vanty na červeně značkované cestě směr chata Paprsek.Za nimi vpravo vykukuje vrchol Trnové hory 1060m.Těsně před chatou se nalézá návrší Palaš 1027m.Pro jistotu odbočujem ze značky a jdem přes něj.Doma zjištuju na netu že se jedná o vedlejší vrchol Travné hory1125m.Teď to jen tušíme ale přesto pivkem oslavíme.Máme štěstí na chatu přicházíme s prvními kapkami deště.Dáme dva kousky a je po bouři.Vyrážíme zpět na hraniční hřeben...
...zase je krásně...
...a už jsme tady.Vrchol Trávné hory 1125m tvoří pár skalek v borůvčí.Bohužel jsme tady na borůvky příliš brzo.Tak aspoň to vínko a cigárko.Není kam spěchat.Teď už to je skoro po rovině...
...vrcholové pláně ,nejvyšších partii rychlebských hor.Vzadu vpravo nejvyšší kopec Smrk 1127m a před ním bystrozrací zahlédnou vrchol Brousek 1115m(krtinec uprostřed snímku).
...blížíme se k Brousku.Nad jeseníkama ještě prší,my si užíváme pohody...
...poslední kroky k vrcholu Brousek 1115m...
...z vrcholu Brousku pozorujem duhu...
...na západě vykukuje Kralický Sněžník 1424m.Užásné místo.Navíc máme štěstí že tady zrovna není ani noha.Dneska nejsme za sportovce:-)Hoďku tam vegetujem a fotíme...
...vrcholová skalka s Kraličákem v pozadí...
...duha zmizela ,jeseníky zůstaly.Keprnická hornatina z vrcholu Brousek 1115m.No nic zvedáme se a pokračujem dál,na blízký nejvyšší vrchol Ryhlebských hor ,Smrk 1127m...
...bouda Mrazík na rozcestí Smrk-Hraničník,na vrchol Smrk je to už jen kousek...
...a už jsme tam!Smrk 1127m.V těchto horách jsou výš jen ptáci:-).Teď už půjdem jen z kopce,do lesního baru.Tam oslavíme těch 6 tisícovek.
...kdo ví jak dlouho už tu stojí?Jen aby stál ten lesní bar!Pár desítek výškových metrů pod vrcholem,opouštíme podle plánu červeně značkovaný chodník a scházíme zkratkou k hornímu lesnímu baru(značky sprejem na stromech).Jsme napjatí a plní očekávání...
...u horního baru nacházíme jen prázdné korýtko:-(Jsem skeptický a loučím se s vidinou vychlazeného pivka.Nakonec to ale dobře dopadlo.V dolním baru už bylo vše jak má být.Pivka byla,i ty špekáčky ze špáru jsem si opekl.Jen ten Jes co mně doporučoval Kyle tam už nebyl:-(Chvíli po našem příchodu,nahoru vyjel provozovatel lesního baru na kontrolu a říkal že navečer lihoviny svážejí dolů.Příjemný večer u ohýnku a ještě lepší usínání u zurčícího potoka...
...ráno u lesního baru.Snídaně,balení a poslední pivko.No pivko.Holby jsme vypili večer ,tak si dáme citroňáka a vyrážíme zas do kopce.Zpátky k hornímu baru.Odtama pokračujem více méně traverzem...
...k vyhlídce panoramata.To je ona.Furt po silnici úbočím Lučního vrchu.Další výhled...
....pěkný a poslední pořádný výhled.Zleva Studený 1042m a Liščí hora 1040m,dále Studniční vrch 992m a pásmo Orlíka.
Pokračujem dále silnici na rozcestí Dlouhá dolina odkud poměrně prudce vystupujem na rozcestí Tři Studánky.Odsud podniknem zacházku na vrcholy Studený 1042 a Liščí hora 1040m...
...Pouštík na Liščí hoře.8 rychlebská tisícovka.Větší půlku už má v kapse:-)Já pro změnu vzpomínám na výšlap s kolegou Dudu před cca měsícem.Tehdá jsme tady měli pivko.Cigár pauza a jdem zpátky na Tři studánky.Odtud pokračujem po žluté kolem "útulny" Mates...
...no útulna je silné slovo ale v dešti toto přístřeší jistě potěší.Další cesta vrcholovými partiemi Smrku je pohodová,skoro rovina.Z rozcestí Smrk-Hraničník,podniknem ještě malou zacházku k vrcholu Gora Smrek.Domníváme se že by mohlo jít o vedlejší vrchol Smrku.Pouštův mobil je vybitý a můj mně na internet nepustí.Tak prostě jdem...
...to je to návrší uprostřed snímku.V mapách cz,se jmenuje gora Smrek...
...poláci mu říkaji Smrek trojkrajny 1117m.To je o deset metrů výš než na českých mapách.No nevím.
Tisícovky .cz o něm mlčí takže asi neexistuje.Netruchlíme.Cigárko,návrat na Hraničník a pak už jen sestup dolinou Černého potoka do Petříkova.Pěkná bystřina!Krásné zakončení našeho minišpacíru.
...
...jo,jo Lojzíku,hezký to tu máte!Brzy se vrátíme:-)

rekondička v Jeseníku(13-20.5.2014)

6. června 2014 v 23:09 | jonáš71
Letos jsme si zase po letech dopřáli týden lázeňské pohody.Nebylo špatně.Počasí sice naprd ale urval jsem co se dalo:-)Z 7dnů ,3 prochcali,2 dny pršelo jen půl den:-)))Takže jen tři výlety,stejný počet plnotučných večírků a nějaké ty procedůry.Inu lázně.Tady jsou nějaké ty obrázky.
...příjezd byl mnohoslibný.Jesenický hřeben působil lákavě a já se těšil až si dám do těla.Nakonec první vycházka ,odpolední špacír skončil v hospodě u Dvou Štíru.Pršelo a tak jsem na Chlum nedošel.Nakonec za mnou došel i Spídy a večeři jsme stihli jen tak ,tak...
...první a poslední fotka Spídyho:-(Pak jsme se potkávali už jen v lázeńských občerstvovnách:-)))
...první skutečný výlet.Ve středu jsme s kolegou Dudu podnikli výšlap z Žulové(viz známý kostel na fotce) k Nýznerovskému vodopádu...
...to je on.Zde si pohrajem s fotoaparáty a pokračujem dál dohory...
...z rozcestí Tři studánky vystoupíme na vrchol Studený 1042m odkud vidíme Smrk 1127m,nejvyšší kopec Rychlebských hor(viz foto)o kousek dál se nachází druhý kopec Lví hora 1040m.Tam si dáme svačinku(pivo:-) a jde se dál...
...kus pod kopcem se ukážou hory.Keprnická hornatina z úbočí Lví hory...
...dolů scházíme loukami do Horní Lipové.Máme štěstí neb bus nám jede za 15 minut,takže stihnem cigárko a nakonec i večeři.Čtvrtek propršelo jen dopoledne,takže jsme s Dudu vyšlápli aspoň na Studniční vrch.Další výlet byl až v neděli:-(
...v mlze vystupuju z busu na Rejvízu.Odtud pokračuju směr Koberštejn,s malou odbočkou k Lurdské jeskyňi(viz foto)...
...vyhlídka z Koberštejna je uzamčena,zapáskována.Je hmlisto tak tam nejdu.Prý tam hnízdí vzácní ptáci?
Přes Zámecký vrch pokračuju po zelené značce do sedla Jelení cesta.Odtud zprvu krásnou cestičkou,v závěru blouděním v mlze dosahuju vrchol hory Orlík 1204m
...to je on:-)Tady mně spadl kámen ze srdce.Pokud mapa nelže nejsem ztracen.-)Dopadlo to dobře .Mapa a kompas v mé hlavě nelhali.Nakonec jsem do doliny Šumného potoka došel...
...
...parádní bystřina,akorát fotky se nepovedly.Déšt je silný nepřítel:-(
...loukami u Adolfovic scházím na bus.Ten jede až za dvě hodiny a tak jdu ještě ty tři kiláky do Jesu.Večeři jsem opět stihl,takže spokojenost.
...poslední výlet začal na Videlském sedle(zde jsem se vyvezl s Dudu a Tondou).Odtud jsem vystoupil na vrchol Velký Děd(viz foto) a...
...Praděd.Takovou samotu jsem tady ještě nezažil.V restauraci na vysílači kromně servírek a mé maličkosti jen jeden starší pár.Jesenická idyla...
...na Švýcarně ještě jedno pivko a pak dolů na Vysoký vodopád...
...vody bylo dost,času málo.Mohl jsem fotit anebo stihnout večeři?Umění šlo stranou:-)))Pak už bylo jen hezky jenže jsme už jeli domů:-(
...Zlatý Chlum od lázní...
...
...Takhle nějak to bylo.Ambice byly veliké,bohužel počasí nepřálo:-(Podstatné jsem stihnul.Hory byly,vody byly.Pivo u Štíru i na Povodí a nakonec i "tanečky" v Hradní vinárně:-)Takže fajn!Víc v prezentaci s písničkou od Morphine.

jesenická divočina(4.5.2014)

11. května 2014 v 14:38 | jonáš71
Druhý letošní výlet do jesenických kopců tentokrát mířil do kopců Medvědské hornatiny.Gazík nás zavezl do Bílého Potoka(část obce Vrbno pod Pradědem) tady začíná náš okruh.Trasu jsem moc neplánoval ,chtěli jsme posbírat nějaké tisícovky a vidět neviděné:-)Obé se nám zadařilo:-)))Od auta jdeme chvíli po silnici,pak to ale stočíme prudce do prava a začnem nabírat výšku.Je na co koukat a tak se jde vesele.
...jak stoupáme rostou i skály.Zároveň s tím stoupá i Bambánova euforie:-)
...ze skal jsou pěkné výhledy...
...protější kopce,tisícovky Plošina 1015m,Žárový vrch 1094m,Lyra 1092m a Praděd 1491m...
...čajomilové na skále ohlížejí terén a hledají místo kde by si připravili oblíbený nápoj:-)
...místo našli a spokojeně usedli.Čajový obřad v polních podmínkách.
...skal je tady fůra a tak jdem pomalu neb Bambán musí každou zdolat:-)))
...Praděd za vrcholkem Zadní plošina 887m...
...Zámecká hora 854m ,nad Vrbnem pod Pradědem...
,..Poušta na cestě k vrcholu Karliných kamenů...
...Bambán je u vytržení:-)
...a tady už olomoučtí čajaři stoupají na vrchol Karlíny kameny 1079m...
...dalším kopcem na naší trase je Černý vrch 1200m.Před tím se ale ještě kocháme.Tenhle kopec je moc fajn.Díky tomu že zde nevede turistická značka jsme tady sami což je fajn...
...protější hřeben s vrcholy Orlík 1204m a Medvědí vrch 1216m...
...Černý vrch je zalesněný,na samém vršku však stojí mega posed-rozhledna...
...následující vrchol Jelení loučky 1204m.Foceno z toho mega posedu.
...Orlík,Medvědí vrch a Černý vrch z Jelení loučky...
....cesta z Jelení loučky pak jsme podle Gármína zamířili do buše:-)Tou jsme se prodrali na žlutou značku a po chvíli zdolali další tisícovku Děrná 1099m.Nezajímavý plochý vršek navíc v lese a bez výhledu.Návrat na žlutou značku kterou záhy opouštíme a dereme se hore kopcom na Lysý vrch 1128m.Na vršku je z východní strany mýtina tudíž jsou zas po čase výhledy...
...z Lysého vrchu Orlík,Jelení loučky a Černý vrch...
...Praděd 1491m a Malý Děd 1355m z Lysého vrchu.Další cesta nás vedla na zalesněný Osikový vrch 1078m.Opět bez výhledů,jedinou zajímavostí je malá skalka která je nejvyšším bodem hory.Ten musí náš climber zdolat:-)
...poté sestupujem dolů kolem potoka v Bažinách,který nás dovede na další krásné místo.Do doliny Skalního potoka...
...potok má pěkné kaskády a v lesích kolem něj je spousta skal...
...
...a o kousek níž je dokonce vodopád...
...pěkný místo,tady se vrátíme někdy na podzim.To bude fotosafari:-)Poslední atrakcí je pěkná skála,přímo u lesácké silnice...
...skály "U mrtvého muže" poetický název:-)To je vše už jen mapka pro případné následovníky.

Výprava na Vysokou holi(22.3.2014)

28. března 2014 v 22:29 | jonáš71
Po dvou letech zase v těch kopcech Jesenických,Bambánovských.Výlet s Pouštou.Gazíkem na Malou Morávku ,pak okruh Kopřivná 1019m-Temná 1263m-Vysoká hole 1464m-Velký Máj 1386m-Malý Máj,dva vrcholy 1182-1170m.6 oficiálních tisícovek.Na Kopřivné je ještě jeden vrchol pofiderní a jeden regulerní(Skály pod Kopřivnou).
...Cestou.Před Bruntálem je taková pěkná vyhlídka.Jezdím do těch končin zřídka ,autem ještě řídčeji:-)Tady prostě Poušta musel zastavit.Ale jen na chvíli.
...tady už jsme v hoře.Vrcholovka z Kopřivné je taková nemastná,neslaná.Poušta sice pozuje pěkně ale vzhledem k tomu že to je v lese.No nic moc.Kopřivnou jsme odbyli douškem piva a pulčíkem.Pak se nám ale do cesty postavili Skály pod Kopřivnou.Regulérní a nezpochybnitelná tisícovka.To jsou ony.Dáme čaj?
.Čaj bude!minulou neděli nebyl ale dneska tady je Poušta a to místo se přímo nabízí...
...Poušta se svým minimalistickým čajovým setem.Gyoukuro je od Ruťáka.Díky panáčku:-)Krásná pauzička!
...a jdeme dál.Před námi Temná.Cesta je jasná.Furt rovně!
...vrcholovka Temná.Výhled tu není ale když svítí slunko a Guru má v báglu pivo.Je i zde krásně:-)
...to už je Temná pod náma...
...a pak už vidíme Praděd 1492m.Nejvyšší moravský kopec ale tam dnes nejdem.
...kurnik Bambáne.Má to něco do sebe:-)
...Pouštík kráčí na Vysoku holi...
...sníh není,což každý slušný chodec ocenní:-)
...jesenické pláně.Jak jsou vzdálené beskydským vrchům.
...a jde se dál !Směr Velký Máj!
...Praděd a Vysoká hole z Velkého Máje.
...opuštíme hřeben a vedeni mapou a instinktem traverzujem Vysokou holi.
...Poušta co by znalec místních hor mě vede.
Na sněhu prostém místě Poušta kuchtí čaj.Koukám!
...Po čaji následuje nepříjemný sestup mokrým sněhem.Až pod Malý Máj.
...to je on vyšší vrchol Malého Máje 1082m.Cesta přes skálu.První schody(nevyfoceno)
...Temná z hřebene Malého Máje
...otočka!Tam jsme byli Malý Máj a Vysoká hole...
...vrchol Malý Máj 1070m.Stará stezka,bůhví proč už se dnes tudy nechodí?
...o kus níž.Kousek nad prvními Karlovskými chalupami.Staré schodiště.Dech dějin:-)Poté už jen pochod po asfaltu.Krajina znetvořená pro ukojení potřeb lyžníků.Naštěstí letos si neškrtli:-)))

jesenický vandřík(5-7.7.2012)

18. července 2012 v 16:36 | jonáš71
Po delší době jsem se podíval do jeseníků.Společně s Šimonem a olomouckými čajomily jsme prošli část hřebene .Konkrétně úsek Skřítek-Červenohorské sedlo.Počasí bylo výborné!Přes den tropy ,v noci bouře:-)Tady je pár obrázků z cesty.

...více obrázků v tradiční HD prezentaci
Do jeseníků se chystám zase na podzim.Tentokrát budu poznávat krásy jesenických dolů:-)

Praděd ,předvánoční...(19.12.09)

20. prosince 2009 v 21:08 | jonáš71
Využili jsme předvánočního klidu a vyrazili na střechu moravy.Opět to stálo zato...
nad bílou opavou
...Ondra nasadil svinské tempo.Naštěstí to na ten Praděd není moc do kopce...
barborka
...takže jsme celkem rychle na Barborce,.Pauzička,svačinka a focení...
kochačka
...kochám se spolu s lyžníky.Tady by se Majkl vyřádil:-)
petrovy kameny
ovčárna od barborky
...no a jde se dál...
pod petrákama
pradědovka
jeeeeeď
praděd
vysílač na pradědu
...obejdu vysílač a něco nacvakám.Tady jsou nějaké ty těstoviny:-)))
...čajík z termosky ,chleba s torny a pivko z hospody ...No a jde se dolů do studánky rychle aby jsme nezatměli...
na cestě
varianta pluh
lyžníci
jesenická zima
...zima jak v pohádce,krásná procházka...
pod mrakem
...jo,jo všude dobře v hoře nejlíp a ani to nemusí být Beskydy:)))
Ahoj v hoře!!!

výšlap na Praděd(18.7.09)

19. srpna 2009 v 22:09 | jonáš71
Doug oslavoval narozky a nejkratší cesta do Domašova vede přes Praděd:-)))A tak jsem vyrazil vlakem na Malou Morávku...
na malé Morávce
...procházím vesnicí a v poslední hospůdce si dávám Šeráčka. Nejsem sám...
v hospodě
...tenhle divnej týpek tam jen tak seděl.Pivo si nedával.Možná na někoho čekal:-)))
moravice
...Moravice pod velkou kotlinou...
velká kotlina
...Velká kotlina.Ráj botaniků:-)...
potůček v kotlině
nad velkou kotlinou
...nad jesenickými kopci se stahují mračna...
nad ovčárnou
...ale je to furt lepší něž loni.To byla bílá tma...
pod pradědem
...cesta na střechu Moravy...
mraky
...mraky klesají...
pradědovka
...a výhledy ubívají...
pod pradědem
...to se ale nedá říct o turistech:-)další a další dobyvatelé vrcholů míří vzhůru.Já jdu opačným směrem.Přes Švýcárnu ...
u švýcarny
...kde už je úplně bílo a začíná pršet na vysoký vodopád.Ten jsem původně chtěl fotit:-(Déšť mně odradil...
potok Křemenáč
...pod vodopádem přestalo na chvíli pršet.Potok se mi zdál fotogenický a tak jsem postavil stativ.Bohužel jen na chvíli...
...párkrát jsem cvaknul a pak se rozpoutalo inferno.V dešti a blescích jsem sestupoval do údolí.Naštestí mně čekali kamarádi a sud piva:-)))

výlet na Kralický Sněžník(23-24.5.09)

28. května 2009 v 12:38 | jonáš71
Obrázky z skupinového výšlapu na Kralický Sněžník(1423m),nejvyšší vrchol stejnojmeného pohoří...
v mrtvém lese
...vzhledem k tomu že jsme měli zabookované postýlky na chatě na Návrší byla trasa výstupu(i sestupu)jasná...
pohled na jeseníky
...cesta je to pohodová,jen mírně stoupající.Takže můžem vesele kecat a kochat se výhledy...
vrchol kralického sněžníku
...takže se ani nenadějem a za jednou zatáčkou na nás vykoukne vrchol.Cíl naší cesty:-)...
u slůněte
...a za chvíli už jsme u Slůněte.V místech kde stávala do začátku 70tých let turistická chata.Ta stejně jako rozhledna na vrcholu nepřežila budování lepších zítřků.Panorama jsem uložil zde
pohle k vrcholu od ruin chaty
...na vrchol je to odtud už jen pár kroků...
pramen moravy
...stezkou kolem pramene Moravy...
údolí Moravy
...tudy se jako tenká nitka plazí do údolí největší moravská řeka Morava...
vrchol kralického Sněžníku
...a tady už je část expedice Wapiti&Friends Kralický Sněžník 2009:-)na vrcholu.Přesněji v ruinách rozhledny...
cesta zpátky
...na hoře dost fučelo a tak jsme po cca 15 minutách zahájili sestup.
chata na Návrší
...na chatu Návrší, která nám poskytla azyl pro následnou oslavu úspešného výstupu:-)panorama od chaty NávršíNoc byla pohodová ale ráno to vypadalo všelijak...
ranní panorama
...panorama od chaty.Vypadalo to na déšť a tak se zvolila varianta výlet do Velkých Losin.To už ale bohužel bez nás:-(Prdnul nám brzdový váleček a tak jsem radši jeli domů:-(((
jeseníky od bruntálu
...a jak na sviňu se udělalo hezkyTohle jsem fotil na kopečku za Bruntálem.Bylo třeba dolít brzdovku a tak jsem si cvaknul:-)Panorama jsem umístil zde
No a to je všecko.Kytky jsem tentokrát nenafotil.Snad příště.

Přechod Jeseníků(9-10.8.2008)

26. srpna 2008 v 19:38 | jonáš71
Obrázky z putování hřebenem Hrubého Jeseníku,po trase Skřítek-Šerák-Jeseník.
u Jelení studánky
U Jelení studánky to stálo zaprd a dál bylo ještě hůř:-(((
praděd
Na Pradědu se jakoby zablýsklo na lepší časy....
cesta na červenohorské sedlo
Cestou na červenohorské sedlo se to zlepšilo ještě víc...
na hřebeni jeseníků
To už ale stáčím své kroky dolů do Domašova kde mám přislíbený azyl u kamaráda...
červenohorské sedlo
Ohlédnutí za sedlem,kde mně zítra autobus nevyveze:-(((
v Domašově
Louky u Domašova.Těmi rychle přecházím a těším se na Šeráčka v hospodě na Povodí.
skály na Točníku
V neděli se vydrápu přes Točník na hřeben je nádherně a pivní pot mně smáčí triko...
vřesová studánka
Na Vřesové studánce se pokochám výhledem a sunu se dál...
vrchol Keprník
Na Keprníku je nával,jak jinak když je tak hezky a navíc neděle...
Praděd z Keprníku
Ohlédnutí za Pradědem z vrcholu Keprníku a jede se dál...
Chata Jiřího na Šeráku
K Jiřího chatě na Šeráku odkud chvatně sestupuju na vlak do Jeseníku.