reportky z výletů

konec roku v austríí

8. ledna 2017 v 17:39 | jonáš71
Rodinná dovolenka u Bodamského jezera.Moc jsem nenafotil neb mě společně s Šimonem dostala chřipajzna:-(Takže jen krátce....
...první výlet.Family jede lanovkou,my s Šimonem šetříme a jdeme pěšky:-)Vyhlídka z vrcholku Karren nad Dorbinem...
...vyhlídka u lanovky...
...protější kopec Santis 2502m je už ve švýcarsku...
....ve stínu jede lanovka a na horizontu Bodamské jezero...
...výlet druhý,Lindau u Bodamského jezera,Německo...
....děda fotí racky...
...přístav v Lindau...
...
...ještě jedna z kostelního náměstí v Lindau...
...a přesun do Friedrichshavenu...
...jedna z rozhledny...
...soumrak u jezera...
...no a pak jsem dva dny ležel:-(takže už jen novoroční výjezd na kopec Pfander...
....
...no a z druhé strany zamrzlé Bodensee:-)
...a to je všetko!

sraz na Jelence(13-15.2.2015)

24. února 2015 v 19:33 | jonáš71
Letos jsem poprvé sebral odvahu a vyjel do nejvyších českých hor.Majkl tady už asi pět let pořádá zimní sraz "krajanů",letos koněčně i s účastí mé kulatosti:-)Moc jsme toho nenašlapali ale hlavní smysl akce "setkání na vrcholech" se naplnil.Pilo se kouřilo a hlavně klábosilo.Bylo o čem a bylo s kým.
,,,sobotní snídaně na Jelence.Pivko na kuráž bo Sněžka je Sněžka....
...po pátečním večírku vyrážíme z chaty kolem 10 hodiny,což se posléze ukázalo chybou.Než jsme došli na kopec byla hora zahalena mraky.Tady to ještě vypadalo slibně a fotogenicky.Ostravaci stoupají rázným chacharským krokem k vrcholu Svorové hory 1411metrů...
...krkonošský novic Brygo v posvátné úctě sleduje obří hřeben s jeho nejvyším bodem vrcholem Sněžky...

...máto ku..a atmošku:-)
...křesťané mají Cyrila a Metoděje,já mám Ričiho s Majklem:-)Tohle je Riči karpatista tělem i duší!
...vrchol se blíží,napětí stoupá!
...ještě se ohlídnu za klukama a beru to vrškem(kluci jdou traverzem a sejdem se na slezské chatě)...
...potřetí na Sněžce.Na tomhle kopci mám smůlu.Teď je ještě jakž takž.Cvak ,cvak a dolů za klukama.Původně jsme chtěli pokračovat na luční boudu ale v nastále mlze a povichru jsme to vzdali.Posílíme se tím co má kdo rád(já pivem) a jdem znovu na Sněžku....
...takže jsem na Sněžce už počtvrté:-)tentokrát s Myšákem,nejstarším parťákem...
...zpátky jdem zeleným traverzem.Běžky pěšky a Sněžka v zádech.Stále v mracích ,však v srdci jas...
...jak by né když v zádech mám Ričího.Traverz je pohodový ,nikam se neženu a navzdory počasí si to užívám.Na chatě další večírek:-)Co taky jiného čekat od lidí jako jsme my:-)))Ráno zmuchlané ksichty zformujem do lidských forem za pomoci piva a jiných pochutin(mimo řidiče) a vyrážíme na poslední vycházku...
...hřebenem na Soví sedlo a nad ním stojící vrchol Skalní stůl 1282m...
...stoupání na Skalní stůl,Mačin se ohlíží za Svorovou horou...
...na vrcholu Skalní stůl,Svorová hora za ní se cudně schovává v mracích Sněžka...
...z Skalného stolu přes vrchol Czolo 1269m na Pomezní boudy trajdáme volně terénem na sněžnicích...
...
...krátké,fajné a příjemné!Příště jedu zas!Z fotek mých,Mačinových a Brygových spatlána prezentace...

Silvestr ve Vídni

10. ledna 2015 v 21:53 | jonáš71
Na Silvestra jsme byli pozváni do Vídně.Mně to popravdě vůbec nelákalo.Říkal jsem si co tam,škoda peněz apd.Nakonec to bylo celkem fajn.Fotky jsou jen dokumentační.Město neumím tam to je Šimonův rajon.Do Kaltenu(dědinka u Vídně) jsme dorazili už v úterý vpodvečer.Mejdánek:-),ráno doplnění zásob v místní sámošce a pak do Vídňa!!!
...nejdřív do Schennbrunu(ty názvy sekám)v létě je to barevnější ale v té bílé to taky není špatné...
...pod námi Vídeň,tady na kopci už trochu záblo ale jinak ideální podmínky,lehce pod nulou...
...posledně tady byl smrtící žár:-)ale to pivo tam bylo pro ostraváka příliš drahé:-(teď to řeší svařák z termosky:-)
...
...no a pak do centra...
...vede nás Šimon tak se o nic nestarám.Jen balím cigárka a cucám ten svařák.Nějaký kostel...
...pomník Rudoarmějců.Celkem velkolepý.Ten jsem předtím taky neviděl...
...a to už jsme u Štefana.Oficiální silvestrovská šou začíná v 14 hodin.Tedy za chvíli...
...bylo to tam jak v Babyloně.Fotit bylo co ale já se furt koukal kde je Šimon nebo Sylva tak jsem moc nefotil...
...
...prostě se jen tak bunckáme:-)
...kolem parlamentu...
...se Šimon projede na kole.Mně se nechce ,já mám svařáka:-)
...u radnice je ještě relativně prázdno...
...pak nás Šimon dovedl k Nachtazylu.Tady jsem nikdy nebyl a hospůdku znám jen z vyprávění Karla Kryla na Svobodné Evropě.Máme smůlu otvírají až v 20:00 :-( takže až příště!
...z metra vystupujem zas u Štefana.Už se šeří modrá hodinka!
...v ulicích už to houstne.Celkem nával ale organizace vypadá dobře.No naštěstí islamisti neutočili...
...lidi se zdobí...
...a tančí:-)
...
...už je tma a tak se U6 přesunem na konečnou Silberstein(nebo tak nějak)kde nás na parkingu čeká jazzík.Jedem se ohřát a pojíst do Kaltnu.V podkrovním azylu povegetíme a pak už jen s Šimonem jedem do centra na půlnoc...
...stativ jsem přenechal Šimonovi.Fotím z ruky a zřídka.Spíš cucám svařené vínko a kouřím golden virgin.Koukám kolem sebe a říkám si že by mně nikdy nenapadlo že budu na silvestra v centru města a že se mi to bude líbit:-)
...bulvár mezi parlamentem a radnici je uzavřen.Pěší zona...
...místy taneční:-)
...ten hlavní ohňostroj byl u Prátru.Tam jsme nešli .Tady nám to stačilo.
....
...no jak jsem psal.Foceno z ruky,Iso vysoký ale atmosféra fajn.Symbolický přípitek,pidi šampánko 0,25 jsem koupil na poslední chvíli v metru v nějakém indickém obchodě.Chtělo ještě tak hoďku ponosit v batohu ale celkově spokojenost.Fajn zážitek!Pak šup na metro,Šimon šlápne na plyn a po jedné hodině ranní jsme v Kaltnu a já se konečně můžu opít v teple:-)

dovolená na Broumovsku a v Krkonoších

21. září 2013 v 13:42 | jonáš71
Předposlední srpnový týden jsme si udělali oraz a vyjeli za turistikou do sudet.Počasí nám zprvu moc nepřálo.Nakonec to ale dopadlo dobře:-)Začali jsme na Ostaši.Tady jsme byli už dvakrát takže jsme věděli do čeho jdeme...
...tamní skalní městečko je takové komorní a mnohem méně navštěvované než blízké Teplické nebo Adršpašské skály...
...další výlet jsme podnikli do oblasti broumovských stěn.I tady už to známe.Nicméně v takovém počasí jsme tady ještě nebyli:-)
...prošli jsme si Kovářovu rokli...
...pak jsme se nemohli shodnout zda jet do ádru nebo do teplických skal.Nakonec zvítězil ádr.Zavzpomínáme a já se zasměju na lodičce...
...pak jsme si řekli že skal už bylo dost.A vyrazili směr Krkonoše.Jsou to koneckonců nejvyšší české kopce.Já tam byl jen jednou(v mlze a vánici) a Sylva nikdy.Vybrali jsme si jejich východní část.Přesněji okolí Sněžky....
...z Velké Úpy jsme s vyvezli lanovkou na Portášky odkud začíná asi nejlehčí trasa výstupu na Sněžku.Odtud už je pěkně vidět Černá hora s vysílačem.Sněžka je ještě schovaná.Na růžohorkách se občerstvíme a pokračujem ...
...jdeto lehce a kupodivu ani Jonášek neremcá.Ani se nenadějem a jsme nahoře.Lidi jak sraček.No nic moc zážitek.Jsem rád že mám splněno a můžem jít dolů.Chodník se opravuje a tak musíme jít po silnici.Masakr.Praděd je proti těmto místům skutečná divočina:-)))
...nutno přiznat že většina návštěvníků přichází z Polska.Takže sestup obřím dolem(jenž mně doporučil Majkl) je už příjemnou procházkou a těch lidí už je tak akorát...
...dál klasika pivo ,bobovka a pryč s dysneylandu:-)Otřeseni davy na Sněžce se další den vydáváme směr Rýchory.Tady mám doporučenu procházku z Žacléře k Vízovskému Kříži a dále k Rýchorské boudě.Tady už je to paráda.Téměř liduprázdno:-)
...kříž u boudy Hubertus.Obíd a dvě Holby na cestu.K Rýchorské boudě je to jen kousek ale zacházet až k ní není třeba.Nejlepší výhled je v cca polovině cesty...
...takhle zdálky vypadají fakt hezky.No a třetí a poslední výlet byl zase pohodový.Z Jánských lázní lanovkou na Černou horu .Tady se děsím neb vrchol je zalesněn a já mám strach že nebude žádný výhled.Naštěstí jsem se mýlil.Nejhezčí výhled byl z černohorského rašeliniště(Hubertova vyhlídka)
...odtud zcházíme do Velké Úpy ,odkud se svezem busem do Jánských lázní.Na závěr,jen dodám že v konkurenci mně bližších slovenských kopců nemají Krkonoše příliš šanci:-).Největší problém bude v té přelidněnosti a přeboudovanosti.Nicméně je fakt že jsem viděl jen část pohoří a navíc v asi nejméně vhodnou dobu letních dovolených.Takže to nevzdávám!To nejhezčí si nechávám na příště.Sněžné jámy,Pančavu apd.Nejlépe na jaře.K úplnosti ještě dodávám že cestou domů se zastavujem na Bišíku(Bishofsteinu) malé skalní oblasti v sousedství teplických skal.Kterou mně doporučil pro změnu Riči.
...Ostaš z Bišíku.To by bylo skoro všechno.Jiné obrázky jsou k vidění na youtube

vycházka k rozhledně(23.6.2013)

27. června 2013 v 21:23 | jonáš71
Pár obrázků z krátkého výletu do Chlebovic.Místo jsem dosud znal jen jako jméno z mapy:-)teď už tu vísku na západním konci beskyd znám i osobně.Předpověd byla špatná a tak jsme si udělali krátkou vycházku k Chlebovické rozhledně...
...cesta k rozhledně je žlutě značená a vede mírně do kopce.Ideální procházka...
...samotný výhled z rozhledny není nic extra ale dá se:-)
...no možná za lepší viditelnsti:-)
...a to je ona,rozhledna Panorama na svazích kopce Kabátice(601m) v pálkovických hůrkách...
...kousek pod rozhlednou stojí kříž...
...a malá lesní kaplička...
...dolů jdem zkratkou...
...ještě trochu diočiny a jede se dom.S motorem Sylva spouští i stěrače.Vyšlo nám to jen tak, tak.

pár přátel

20. června 2013 v 21:44 | jonáš71
Pár nezařaditelných momentek z večírku na Smrku.Slavili jsme Pouštovo promoce je z něj inženýr!Samotný večírek jsem nefotil,bavil jsem se tlak netlak.Holt beskydský víceboj:-)Západ jsme málem nestihli a východ zaspali:-(Tady je pár momentek z mezidobí...
...nějak jsme prokoučovali start a pak ta zastávka u Hovjáka...
...ve výšvihu jsme potkali Bambána.Ideální chvíle na cigárko a doušek vína...
...posléze dosupí Spídy a čekáme ještě na Honyho
...společně dorážíme navrchol kde kluci z Čeladné mají bečku .Zvou nás na rum s kofolou a to slušný horák nemůže odmítnout:-)Po cca půl hodce se přesunem na náš bivak platz.Oheň a to ostatní co k tomu patří.Fotky nemám.
Svítání mně probudilo ale na focení to nebylo tak spím dál.Další obrázky jsou už z neděle...
...inženýr Poušta...
...Spídy obhlíží svůj rajon...
....čeladenští vstávají...
...v ruinách lesa 1...
....a 2
...Spídy a Mia na barabské cestě...
....a nejlepší nakonec půlostravák Hony....

svátky jara(velikonoce 2013)

5. dubna 2013 v 22:45 | jonáš71
Prodloužený,velikonoční víkend,nebyl jen koncertní.Byl i nějaký ten výlet.Z soboty na neděli jsme si zabivačili na Lysé hoře s Pouštou.Pár fotek z výletu...
...počasí nejisté,fotograf nadržený...
...s úsměvem a kocovinou:-),míří k hoře...
...co dáme cígo?
...hezky je vhoře.Byť slunce nesvítí.
...
...věřili jsme že bude líp...
...a v tudle chvíli jsme ještě doufali...
...čím dál tím míň ale kořalky máme dost!
....nakonec se to zvrhlo v párty v kameňáku...
...prostě večírek.V jedenáct vycházime do tmy a na vrcholu stavíme stan.Noc je tichá a ani zima není.ráno je hůř..
...fotka je Pouštova,stejně jako stan.V tom mimochodem ještě přebývám já:-)Sice to vypadá neobyvatelně ale ještě tam sedím a balím si bágl.Pak už jsem nefotil.Nebylo co.Další obrázky z pondělní ,pošmigrustové vycházky na haldu Ema...
...oblíbená vyhlídka z zakázaného kopce...
...rodiný sněhulák Qvído(známější pod uměleckým jménem Ostravák Ostravský)..
...balí kufry a odchází...
...červená hora,halda Ema.Umělý kopec jaký ani v Praze nemají...
...velikonoce 2013...
...co ty na to Jonášku?

jak jsem neviděl hory

19. února 2013 v 18:39 | jonáš71
Tenhle rok začíná divně,zatím jsem ještě neudělal žádnou kloudnoů zimní fotku:-(Prostě nebylo kde:-(((Posuďte sami.
Takhle to vypadalo pod Lysou 9.2. Jonášek zkoušel lyžovat a já pokukoval po Lysé.Říkal jsem si co kdyby....
...možná odpoledne se to vyčistí:-)))
...nevyčistilo:-(bílá tma jen Di Grine Kuzine v přehrávači zvesela vyhrávají...
...výhledy úžasné.Otočím se kolem sloupku a jdu dolů.Tak snad příště!Jak asi tušíte příště to nebylo lepší:-)))
Další sobotu,tj.16.2. jsem vyrazil na Kněhyni.Původně měl jet i Spídy a možná i Poušta.Nakonec jsem jel sám a do tohohle jsem vystoupil v Kunčicích...
...jsem optimista a tak nezoufám.Nahoře bude jistě hezky...
...nebylo a optimismus mně přešel.Přesto postupuju "dvouvaječňákem" ke křížku...
...pomalu ale jistě...
...na vrcholovém plato mám vyhráno,sníh je slušně sedlý a bořím se jen místy...
...u křížku stojí rozbité iglů a já...
...svačinka,vyfocení vrcholové tabulky od valcířů z donbasu a dolů,dodom.Snad příště,do třetice,spatřím více!

Raduň(21.10.2012)

29. října 2012 v 19:32 | jonáš71
Tak venku už je sice sníh ale já mám v kompu krásný barevný podzim:-)Pár obrázků z výletu do Raduně.Rybník byl jak na sviňu vypuštěný ale zato sme nasbírali nějaké hřiby.

víkend v Vídňu:-)(3-5.8.2012)

9. srpna 2012 v 12:43 | jonáš71
Tahle akce původně měla být v jiném termínu.Pak to vypadalo že nebude vůbec a nakonec byla.Pochodili jsme po městě,zajezdili na kolech ,smočili nožku v Dunaji a nakonec i zaplavali v jeho vedlejším kanále:-)Taky se fotilo.Teda já moc né.Architektura není mojí silnou stránkou.Vyřádili se hlavně tchán s Šimonem.Tady je úkazka toho co jsme viděli...
...letní kino před vídeńskou radnicí...
...Schonbrunn...
...Belvedere...
...Gasometr city...
...chrám Svatého Štěpána...
...rakouský parlament....
...a Donau City.Samozřejmně toho bylo víc a tak jsem slepil prezentačku s písničkou od australského písničkáře Hugo Race.

cesta na jih(17-21.8.2011)

4. září 2011 v 11:23 | jonáš71
Konec srpna byl slunný, a tak jsme provětrali Jurka:-)Původně jsem chtěl dokopců v okolí Velkých Karlovic.Nakonec mně ale napadla Pálava a přilehlé okolí.X krát jsem projížděl kolem,ale nikdy jsem tam nebyl.Tak jsme vyrazili a bylo fajně:-)Vínko lahodné,krajinka krásná jen ta voda v přehradě nebyla ke koupání:-(Tady je pár obrázků,na ukázku.Více v prezentaci ,zde

Židovský hřbitov v Polském Těšíně(8.5.2011)

10. května 2011 v 17:37 | jonáš71
V neděli nás děda vyvezl do Polského Těšína.Mimo již známých míst jsme navštívili i židovské hřbitovy v Polském Těšíně.Jsou dva Starý a Nový a jsou hned vedle sebe.Nový nic moc,zajímavě púsobí snad jen kombinace hřbitova a paneláků.Starý hřbitov,je už mnohem fotogeničtější,větší a celkově má větší atmosféru.Zub času a lidský faktor udělal své...

Kousek vedle se nachází starý židovský hřbitov na kterém nacisti 24.4.1945 zastřelili skauty ze slezska.Na zdi je pamětní deska.

A za zdí je ztracený svět...

Tady se určitě vrátím.Třeba na podzim ,se stativem.Od hřbitova je pěkně vidět na beskydy.Bez hor to nejde:-)

na kopec a do muzea(12.2.2011)

13. února 2011 v 21:17 | jonáš71
V sobotu jsme si s Jonáškem vyrazili.Musím makat,Spídy je Cyborg a jestli chci vidět aspoň jeho záda musím mít formu nadlidskou:-).No ale těch cca 450 výškových metrů mně nevytrhne.
A kde že jsme to vlastně byli?Inu Jonášovská klasika,Pískovna+Červený kámen obohacená o návštěvu tatrováckého muzea.Tady je pár obrázků.
Bílá hora z Pískovny
Kopřivnice a štramberk z pískovny
beskydy z pískovny
...Beskydy sněhuprosté,inu únor.Na Pískovně jsem se nezdržoval.Jonášek mně na hřbetě usnul a tak jsem šel dál.Přesněji dolů do Janíkova sedla a pak nahoru na Červený kámen.Kousek pod vrcholem se junior probudil a nebyla s ním řeč:-(Takže zase žádné zdržování,jen cvak,lok z termosky a zpátky dolů do hospody.V teple se vzpamatoval a bylo fajn.Pak jsem zašli do muzea .
red stounovská vyhlídka
z muzea
Jonášek za volantem
...něterá auta se už neblýskala:-)

...něco z víkendu(29-30.1.2011)

1. února 2011 v 17:13 | jonáš71
Poslední lednový víkend musel být na horách famozní.Já se bohužel na hory neurval.Naštěstí jsem nemusel sedět furt doma.Děda nás vytáhl na dvě procházky.Za jiného počasí to mohlo být príma a navíc s výhledama.Takhle jsme se prošli ale moc toho neviděli.Tady to je.V sobotu jsme jeli na Štramberk a Bílou horu.Rozhledna je v zimě zavřená,ale ta by nás stejně nezachránila:-)
beskydy z lomu
pohled z bílé hory
pohled na Trúbu od skály Rudé
Jak je patrné,výhledy se nekonaly.V neděli jsme vyrazili na haldu Ema.Na Dubině to vypadalo že to s tím smogem přehánějí.Letmý pohled z nejvvššího ostravského "kopce",nás vyvedl z omylu.
Město rodné,milované...
ostrava z emy
mittal ostrava
černobílá
...no nic moc hezkého.
vrchol haldy ema
Na závěr fotografický pozdrav Majklovi ,rybaříkovi:-)Zamrzlý Heřmaňák.
hěřmanický rybník

u moře a tak...

3. září 2010 v 23:28 | jonáš71
Serie ,nesourodých obrázků z rodinné dovolené v chorvatsku.Vyprahlé hory a přeplněné pláže.Blbinec zvaný rekreace.Nemůžu doporučit ale zase nechci strašit.Posuďte sami...
u mysu
...první den vypadal slibně.teplo avšak slunce zamraky.Ideální pro jedince kteří nemají rádi horko(jako já).Bohužel to trvalo jen den.Potom začalo nukleární peklo,umocněné davy koupačů...
romantika na chorvatské pláži
...todle je foceno vpodvečer,kdy už na pláži nebyl takový nával:-)...
rybaříci
...nejlepší to byl k večeru ,nebo po ránu.Jednak nebylo příšerné vedro a taky byl lepší přístup k vodě...
soumrak na pláži
soumračná
...a taky bylo vidět moře...
viter z kopce plane
...kdo chtěl klid mohl ho najít v blízkých kopcích.Tam moc lidí nepotkáte:-)
město duchů
stará podaca
...stará Podaca,město duchů pod horou Viter.Ani né 800metrů vysoký kopec kde jsem málem vypustil duši.Jo to horko,v kombinaci s mým dovolenkovým pitným režimem(pivo,káva a víno)udělalo své:-)
jadran ze svahů viteru
bambán v hoře
...blížíme se k okraji vrcholových planin.K místům kde hoří vzduch a kromně hadů tam nic živého nepáchne:-)
panorama z viteru
...sladká odměna ,hluboko pod námi moře ...
pod námi zaostrog
vrcholovka
...no a to nejhorší přišlo až pak:-)
dolů z viteru
slunce nad mořem
...jo mnělo to něco do sebe.Jen na takovou dovolenou musí jet člověk psychicky vyronaný:-)
noc pod horou
noční pláž
...jen takový jedinec se dokáže povznést nad řev opilců a dunění diskoték...
drvenická zátoka
...udělali jsme si malý výlet lodí(trajektem) z Drveniku na Hvar.Dětem se loď líbila ,jinak na ostrově bylo ještě větší vedro než v Zaostrogu a to se zas nelíbilo mně:-(
z trajektu
sučurajský maják
lovkyně slunečních paprsků
plachetnice
...tak takhle nějak to vypadalo v tom chorvatsku.Nebylo to zas tak strašné.Asi jako všude jinde.Už vím proč dělají ty all inclusive zájezdy.Aby se člověk neukousal nudou tak se ožere:-)Jo je to marné.Moře je pro děti a důchodce.Dospěláci jedou do hor!!!
Přidávám pár panoramatek,které mně včera nešli zavěsit.