zahraniční hory

Weissespitze(2-5.9.2016)

17. září 2016 v 0:08 | jonáš71
Zas po roce do alp.Je to smutné ale v posledních letech se tyhle výlety ,čím dál tím víc zkracují:-(nevím proč to mí kumpáni takhle chtějí ale je tomu tak.Letos to bylo na čtyři dny i s cestou,takže fakt jen letem světem.Přesto fajn!
Pár ilustračních fotek...
...původně jsme chtěli jít na Weisskugel ale na chatě nám to vymluvili:-(Špatné podmínky,samý led.Nic pro turisty!Takže jsme šli na mastňáckou Weissespitz.
...na Weisskugel jsme jen smutně koukali(to je ten macek uprostřed)
...ale nám s líbilo:-)otztálky jsou krásné!Pro každého:-)

...aby ne!Tady koukáme na Ortler a říkáme si....(cenzura:-)
...ten kopec je sice placatý ale výhledy jsou skvělé!Zde třeba Similaun...
...Langtauferer Spitz...
...a obří pláně Gepatschferneru...
...inu Otztálie.Tyrolský horský ráj!
...zde pyramida Weisskugelu.SNAD PŘÍŠTĚ:-)
...sestupovka ,pohodovka...
...hořící nebe.Večer slavíme a nic neřešíme:-)

...ráno jdem ještě s Hudymanem na vrchol Schmied 3100.Pěkná vyhlídka a další trojka do sbírky:-)
...ráno a v protisvětle zpátky na chatu...
...no a pak už jen dolů k Rechen see.Do kempu a tam večůrek:-)Poušta zaváhal!Hoře zdar!Více a barevně na youtube:-)
mějte se fanfárově:-)))

Apuseni(29.7-6.8.2016)

21. srpna 2016 v 22:55 | jonáš71
Po třech letech jsme zase jeli do Rumunska.Tahle oblast sice není zrovna moc vysoká ale přes svou profláklost je stejně pěkná.Šimon si pocvičil rumunštinu,Poušta zavzpomínál a já si popil:-)
...cesta byla poměrně dlouhá ale veselá:-)
...svítání v Aradu kde jsme čekali tři hodiny na vlak do Ciucea.Pak jsme jeli 4 hoďky kodrcákem a v Ciucea marně sháněli taxi.Nakonec to dopadlo dobře:-)
...konečně jdem do kopce a jak říká Bambán "nad to není":-)
...nedělní ráno a my vyrážíme do stopy...
...cabana Vladeasa.Tady jsme chtěli být už v sobotu.Jenže je to dál než jsme mysleli.Tak dva piváky a do véršku!
...vrchol Vladeasa 1836m,výš jsme se tentokrát nedostali...
...munti Apuseni,kopce nevelké ale pěkné...
...
....ohlédnutí za vf.Vladeasa.Pondělní etapa byla dlouhá...
...kilometry jsem nepočítal ale bouřky byly tři:-)
...na Padis jsme došli až večer a celý úterek nám propršel.Rest day a důvod si dát do nosu...
...ve středu ráno už je zase fajn tak bouráme stan a opuštíme Padis.Na Glavoi je to cca hodinka.Stavíme stan a jdem do ponorných hradů...
...Šimon na jedné z vyhlídek na Cetatile Ponorului.Je to větší než jsem čekal!
...ovšem dole je to ještě šílenější.Bohužel bez stativu to jaksi nejde:-(
...na tábořišti Pouštík krotí koně:-)
...druhý výlet nás zavedl k "ledové"jeskyňi Focul Viu.Z ledového plamene zůstal jen vajgl:-(
...ovšem soutěska žluté Galbeny byla nádherná!Fotky opět v prezentaci.Písnička od Oldřicha Janoty.Původně jsem chtěl rumunskou,páč rumuni na Glavoi fakt hezky pěli ale to asi až příště!

Návrat na neviditelnou horu(8-11.9.2015)

18. září 2015 v 16:16 | jonáš71
Člověk míní a pak je to všechno jinak:-)Původně jsme měli jet na Monte Rosu,pak se to zkrátilo a zredukovalo na Silvrettu.Nakonec se v původním termínu nejelo vůbec(špatné počasí)Nahradní program byl jasný.Grossvenediger 3666metrů vysoká hora,druhý nejvyšší Vysokých taur.Technicky bezproblémové a přitom relativně hodnotné:-)Tady už byli skoro všichni jen já ne!
...takhle jsem kopec poprvé spatřil z Sonnblicku,11.5.2012.Věděl jsem že tam musím:-)První pokus v září 2013 nám nevyšel.viz blog
Takže výběr byl jednoduchý.Z původní sestavy jsem zůstal já a Alda.Třetí člen,náš šofér Hudyman už na Venedigeru byl.Obětoval se a jel znova.Díky!
Akce to byla blesková.V šest ráno vyrážíme od špáru a v 17:00 nasedáme do Venediger taxi.O půl šesté vysedáme u Johanishutte kde jsme posledně končili.Tehdy jsme horu ani nezahlédli
...dnes je vše jinak.Kopec je tady!Zleva Grossvenediger 3666m,Hoher Adler 3506 a nevystoupený Rainerhorn 3560m...
...Alda v tradiční brutální vynášce.Jeho batoh je jako vždy dechberoucí -hřbetolam:-)))ASPOŇ JE ČAS NA CIGÁRKO!
Nakonec kolem půl deváté dorážíme na chatu Defreggerhaus (2962m).Rychle stelem postýlky,vaříme čaj na ráno a jdem spát.Zítra je den D!
...ráno je plné příslibů,Hudyman srší optimismem a Aldovi se nechce vstávat.Klasika:-)
...Hudyman s Aldou na nástupu...
...počasí je skvělé,jen trošku frišno...
...jen jeden problém tady je.Jsme tři a všichni fotíme:-(Předbíhají nás všichni.Majkl by šílel:-)Naštěstí je hezky a tak mi to ani nevadí.Akorát jsme kvůli tomu nestihli Rainerhorn.
...jedna věc mě zaujala!Místní horští vůdcové místo cepínu používají dřevěné hole.Asi to má něco společného s názvem hory.Přece jen je to Velký Benátčan a oni s těmi klacky skutečně připomínali gondoliery:-)
...z sedla Rainertorl vidíme další z hor snů GrosesWeisbachorn 3564m...
...a to už nám chybí jen pár kroků k vrcholu...
...štastná chvíle,ani to moc nebolelo:-)
...fůra kopců na nás ještě čeká:-)
...klasická fotka od křížku.Nebeští tuláci s Glocknerem v zádech...
...sestup do sedla s krátkou odbočkou na vrchol Hoher Adler 3506m...
...Alda na Hoher Adleru...
...jedna sestupová.nespěchalo se ,nebylo kam.Pivo nám neuteklo:-)Ve čtvrtek jsme se s Hudymanem ještě prošli po ledovci a vzdali to na plato pod Kristalwandem.Tou cestou se normálně nechodí takže se ani nestydíme:-)Obrázky jsou v prezentaci,společně s Krimmelskými vodopády které jsme navštívili při zpáteční cestě.Jo taky jsme stihli večírek v kempu v Hinterbichlu.Takže celkem užitý čtyři dny:-)Tady je ta prezentace,tentokrát věnovaná Pouštíkovi který s náma nejel a půjčil mi své prďácké mačky:-)Díky Pouštíku!Jo a Ježíšku až budeš nakupovat vzpomeň si na mě!Ty moje 15 let staré jsou už fakt pro ostudu:-)))
Jo a písnička je od Woven Hand.

Babí hora-koruna beskyd(11.10.2014)

29. října 2014 v 20:29 | jonáš71
Babí hora je se svou nadmořskou výškou 1725m nejvyšším kopcem všech beskyd a dle wikipedie i nejvyšším kopcem vnějších západních karpat.Trošku jsem váhal do které rubriky report zařadit.Nakonec jsem ho dal do zahraničních kopců poněvadž jsme k vrcholu mířili ze severu tedy z Polska.Ze slovenské strany jsem nahoru šel dvakrát.Nutno podotknout že výstup ze severu je výživnější.Však taky poláci označují žlutý chodník,tzv.Perc Akademikov za nejtěžší beskydský "szlak":-)ale nebojte se žádná hrůza to není.Gazík neomylně veden Pouštovo noukijí nás dováží na místo startu Zawoja Policzna.Mapu nemáme.Jak se později ukázalo obešli jsme se i bez ní.Trasa je dobře značená.Celý okruh měl cca 18 km a nastoupali jsme tisíc metrů výškových.Tady je mapka.
...zprvu trasa vede lesem a tak jdem svižně...
...
...na Karczmarzově polaně konečně vidíme vrchol a je z toho kuřpauza:-)Lovím z batůžku pivko a je nám blaze.
...chata Markowe Sczaviny.Chvilku jsme uvažovali o pivku.Zlotowky jsem si vyměnil na parkovné a vstupné do Babiogorskego parku narodowego.Nakonec po nás nikdo nechtěl ani groš.Pak jsme si řekli že si dáme výš z vlastních zásob:-)Další pauzička je na konci lesa.Pak už to jde prudce vzhůru...
...zajištěný úsek je krátký.Vlastně jen tenhle traverz.Pak skalnatý žlab...
....
...ještě pár kramlí ...
...a už jen chodník k vrcholu.Na vršku je mračno lidí a velký vichr .Přesto Pouštík udělá gyokuro a já tasím pivo.
...výhledy jsme čekali lepší ale spokojeni jsme i s tím co je...
...Malá Babí hora 1515m z vrcholu Diablak-Babí hora 1725m...
...
...vrchol Babí hory,ohlédnutí.My jdem dolů hřebenem přes "vrcholy" Gowniak 1617m,Kepa 1521m a Sokolica 1367m...
...do sedla Krawiarske.Tady je znatelně větší provoz než na perci Akademikow.Tahle cesta je kratší a převýšení je menší.Ale pěknéj chodník to je to zas jo!
...tatry vidět nebyly:-(jen oravská přehrada...
...
...Babí hora a Malá Babí hora z vyhlídky na Sokolici.Za ní už chodník vede lesem.V sedle krawiarské by mělo být parkoviště.My jsme tam viděli jen prodejce sýrů.Je ale fakt že jsme se tam jen mihli:-)

Babí léto na Dachsteinu(18-21.9.2014)

28. září 2014 v 22:24 | jonáš71
Bylo ,nebylo...Mnělo to být jindy a jinde.Nakonec to bylo právě tam a bylo to fajn!Původně jsme chtěli do Stubajských alp.Předpověd počasí byla mizerná a jediný vyšší kopec s solidní prognozou byl právě Dachstein.Já tam sice byl před deseti lety,feratou od lanovky ale teď už vím že takový výstup se nepočítá:-)ale vážně!Průvodci nelžou.Výstup od Gossauských jezer je mnohem pěknější.Nejenže je poctivější ale hlavně je(minimálně v tomto ročním období) méně frekventovaný.Tedy aspoň já mám takovou zkušenost.Ve čtvrtek ráno nás Pouštík nabere u Špáru do gazíka a jedem.Pár cigár pauz a okolo třetí hodiny jsme na parkovišti u dolního Gosauského jezera.Rychlé přebalení ,svačina,cígo a pivko.Teď už se bude šlapat:-)
...už na startu mně opouští původní pesimismus.Tohle panorama je úžasné a každého chodce musí nakopnout.Po čtvrté hodině vyrážíme směr Adamek hutte.Sporťák Majkl to loni stihnul za necelé čtyři hodiny tak jsme trošku neklidní:-)Přesto si u horního jezera dopřejem s Pouštíkem cigár pauzu a myslivečka.Alda metodicky pokračuje bez pauzy:-)Přesto si ještě dopřejem luxus dalších dvou cigárek a panáčků...
...stmívání nás zastihne v hangu pod Adámkem.Naštěstí bylo jasno, hvězdy svítily takže ani čelovky nepřišly ke slovu.Na chatě jsem o půl deváté,Pouštík přichází za chvíli a poslézé se přikimácí i Alda:-)Jsme komplet!Ještě pivko a nakutě,bo Dachstein volá:-)

...Není to daleko takže vyrážíme kolem osmé.Nespěcháme,užíváme!
...stopa kterou jsme chytli nebyla úplně ideální ale zas jsme si užili nějaké ty trhliny-)Ovšem do sedla kde začíná feratka jsme došli(ostatně tady už je vidět vrchol Hoher Dachsteinu 2995m)...
...ferata je fakt pohodová.Akorát jsme si neměli sundat mačky.Celkem to klouzalo.Dolú jsme šli na mačkách a bylo to lepší...
...nakonec jsme se ve zdraví na vršek vyškrábali.Zrovna jak na sviňu přišel mrak a já si říkal"do řiti,to bude stejné jako posledně".Naštěstí zmizel dřív než skupinka s gajdem co přišla od lanovky.
Na vrcholu jsme poseděli cca hodinku.Ještě lepší než mysliveček bylo Ruťákovo Gyokuro!
...Pojali jsme to hodně pohodově.Po loňském infernu na Venedigeru jsme si museli to slunko užít.Alda v sedle Oberer Windlucke.Těsně po té co hodil šlupky od pomeranče do jížní stěny(s mým požehnáním).Za pár minut z tama vylezli dva lezci.Šlupky na přilbách neměli takže cajk!
...veselý sestup gosauským ledovcem na Adámka.Pivo je sice pro Ostraváky drahé ale kopec je třeba oslavit!
Takže večírek:-)Na sobotu jsem měl dvě varianty.Za a) přes Steinerscharte na Hallstatský ledovec a tím na Hoher Gjadstein ,nebo za b) přechod na Hofpgurgl hutte,kde by jsme po noclehu pokračovali úbočí Gosauského hřebene k jezeru.Alda zhatil mé plány!Potřebuje rest day,takže jdem na Hausskogel 2366m
...za Gossauským hřebenem vidím Glockner a vzpomínám na výšlap s Majklem:-)
....škrapová pole na Dachsteinu.Pěkný ale špatně se tam chodí.
...Pouštík pod Hausskogelem 2366m
...parádní vrcholové panorama.Žádné velké výšky ale nikde nikdo.Jen my a hory!Tady by Bambán chrochtal blahem:-)

Zpátky jsme šli stejnou cestou a na rychlo upečený plán sobotního sestupu k autu nevyšel.Alda byl někde fotit.Takže ještě jeden večírek:-)Nu co jsme tady a je krásně.Pravda v pozdním odpoledni už je mlha a nakone prší ale nedělní ráno už je zase cajk!
...hora už je sice okrajkovaná ale furt se dá.Z kopce už to jde skoro samo.Stejně nespěcháme:-)Důstojně se loučíme s horou.
....zpátky u jezera jsme kolem poledne.Dachstein se halí do oblaků.Pokuřujem na lavičce a v brašně zvoní telefon.Volá Majkl a ptá se jestli jsem někde v hoře:-)No a tady
je víc fotek v prezentaci na youtube
Kdyby se někdo ptal co to je za muziku.Vězte že vám hrají Woven Hand

Druhá Otztálská výprava(18-22.6.2014)

2. července 2014 v 18:37 | jonáš71
Plány na letošní léto byly původně úplně jiné.S Šimonem jsem chtěl jet do Bosny a se Spíďy brothers do Norska.Nakonec je vše jinak a vypadáto že místo jihu a severu evropy,navštívíme opakovaně alpy.První z serie "rychlovýpadů" proběhl ve dnech 18-22.6.2014.Vybrali jsme si Otztálské alpy které mně osobně před dvěmi lety učarovaly.Zázemím nám byl winteraum chaty Vernaghutte.Z Ventu je to na chatu 3:30 hod.Ten čas sedí!Vyráželi jsme kolem půl šesté a kolem deváté jsme byli na chatě.
...do Rofenu cesta mírně stoupá.Ještě za ním je to pohodička.Pak začne lopota:-)
...naštěstí je krásně a podvečerní čas nás láká k fotozastávkám:-)
...zhruba v těchto místech si dopřáváme luxus výstupové cigaretky:-)Pouštovi se zdá chata blízko mně s Hudymanem daleko.Pravda je někde uprostřed:-)Ukazuju klukům hlavní cíl naší výpravy Fluchtkogel 3497m(vlevo) a o něco vyšší a těžší Hochvernagspitze 3535m(vpravo).Chata se nachází uprostřed snímku pod štítem Hintergraslspitze 3325m.
Jak jsem psal ,k winterraumu přicházíme kolem deváte hodiny večerní.Zaklepu na dveře,sahám na kliku a sláva!Otevřeno a navíc to tady máme sami pro sebe.Rychle se zabydlujem,večeře ,zatopení v kamnech,navaření čaje na ráno a v 11 do hajan !Neb v 5ráno zvoní budík:-)
...ranní foto.Winteraum s trojvrcholovým Guslarspitze 3118-3147m,v pozadí(to jsou náhradní cíle pro případ nepřízně počasí).Nástup na Fluchtkogel vede morénou ledovce Guslarferner(to je ta hned za chatou)
...stále morénou,v závěru se zleva obchází skalní blok a jsme na ledovci Guslarferner...
...tak se ustrojíme jdem.Počasí zatím vypadá slibně ale mraků přibylo:-(
...blížíme se do sedla Oberer Guslarjoch a já už se bojím že to dneska bude bez výhledů.A taky že jo ze sedla už je vidět prd(skoro) a my přicházíme o vyhlášenou vyhlídku na rozlehlé pláně ledovce Gepatschferner a na štíty nad ním se vypínající:-(Těch 140 výškových metrů ke křížku bylo za trest(ostatně už do sedla se Hudyman natrápil).Teď se trápím já a Poušta za mnou:-)Ovšem vrchol je a to je hlavní!Po loňském fiasku v vysokých taurách alespoň malá satisfakce.
Poušta na své první třiapule...
...to je on a v brýlích je vidět vrcholový kříž zasypaný sněhem.Radostná chvilka ,cigárko a dolů do sedla
za Hudymanem...
...ze sedla jdem vesele na chatu.Je ještě hodně brzo a tak si po obědě udělám vycházku směr Hochvernagspitze.Jdu prozkoumat nástup.Ráno jsme se trochu motali a toho bych se pro příště rád ušetřil.Nástup začíná opět morénou(tentokrát ledovce GroserVernagtferner).Jdu morénou až na její závěr a zde si užívám horských panoramat.
...to je Hochvernagspitze.Podle informací z webu je trošku těžší než Fluchtkogel,tak jsem zvědav!
...teleobjektivem si přitáhnu Kreuzspitze 3454m.Z téhle strany vypadá impozantně.Před dvěmi lety jsme na ní byli v mlze a vánici.Dneska byl ten Fluchtkogel ještě zlatý:-)Na chatu dorazili dva rakušáci(potkali jsme je už cestou z Fluchtkogelu.My šli dolů oni nahoru)Od těch se dozvídáme že zítra má být ještě nicmoc ale v sobotu prý bude hezky.
Takže na pátek volíme náhradní Hinterer a Mittlerer Guslarspitze.
...ráno vyrážíme opět brzo.Včera se to hodně bořilo a dnes to nebude lepší.Tahle tůra je v létě vyloženě vycházkou,dnes ale né:-)
...nebylo to zadarmo ale jsme tam!Veselí Horáci na Hintere Guslarspitze 3147m.
...Hudyman pod Hinterer Guslarspitze,míří k spojovacímu hřebeni...
...ještě kousek a budem na druhé trojce.Krátký ale krásný úsek.
...Hudyman na Mittlere Guslarspitze 3128m.Tady vegetíme déle.Je tady víc místa než na vedlejším vyšším Hinterer Guslarspitze a hlavně chvíli svíti i sluníčko:-)sestupujem ve svých stopách.Třetí z Guslarů vypadá taky schůdně ale já s Pouštou jsme nechali hůlky pod sedlem.Zase bořička.Navíc už potkáváme nějaké lidi a bojíme se že v chajdě bude nával.
Nakonec to dobře dopadlo.Všichni scházejí dolů do údolí.Což v nás vzbuzuje obavu že předpověd od rakušáku neplatí.
Ráno ukáže!
...v pět zvoní budík a je krásně.Stejně jako předloni.Nejlepší nakonec:-)Cestu známe,nebloudíme...
...jde to relativně rychle.Jsme rozchození a počasí přeje.Poslední strmý výšvih a jsme na vrcholovém ledovém plato,cca 3500m...
...pod vrcholem Hochvernagspitze.Je to už jen kousek ale máme lufta.Podle průvodce je tohle klíčové místo.Doteď to byla "brnkačka".Výhledy jsou i odtud a strach je silnější.Navíc fučí.Tak aspoň fotíme a Poušta balí podvrcholovku...
...nespočet vrcholů.Na některých jsme už stáli.Co Majkle,vzpomínáš?
...třeba Wildspitze 3770m...
... Fluchtkogel 3497m,kde jsme byli předevčírem.Nebo vpravo Weiskugel 3738m,který nás teprve čeká.
Dolů už to jde samo...
...vrchol sice nebyl,přesto to byl pěkný výlet.Ještě nás čeká balení věcí a sestup do Ventu:-(
...naštěstí nemusíme spěchat.Tak jdem v klidu a pohodě.Z Ventu jen do kempu na závěrečný večírek.Večer když už Hudyman spal,mně u pivka Poušta řekl že se mu tady líbilo a že se těší na další výlet:-)Víc fotek s písničkou od Gogol Bordello,opět v HD na Youtube.

třetí výlet do Vysokých Taur(7-13.9.2013)

2. října 2013 v 16:27 | jonáš71
Letošní zlatý hřeb sezony se příliš nevyvedl.Původně jsme chtěli jet do itálie na Ortler a Cevedale.Počasí však stálo za prd a s dovolenou už nešlo hnout.Zvolili jsme o něco měnší kopce v tyrolích.Konkrétně oblast Grossvenedigeru(3664m) druhého nejvyššího kopce Vysokých Taur.Moc jsme chtěli a myslím že jsme se i snažili.Přesto jsme na vrchol nevystoupili.Pokusy byly dva a oba skončili cca 100 výškových metrů pod vrcholem.Poprvé nás tlačil čas a podruhé jsme se museli vrátit kvůli smrtící kombinaci mlha,vítr a sníh.Kdy nám stopa mizela doslova před očima.Po nějakém to proboření se do neviditelných trhlin jsme se vzdali s tím že hora tady zůstane napříště.Následoval sestup do údolí a jediný hezký den který jsme strávili procházkou k vodopádům a sběrem hub.Pak jsme se pokusili o další kopec Grosse Happ 3340m nad chatou Johannishutte.Mnělo se jednat o lehkou ledovcově-skalní tůru.Počasí nás však opět překonalo:-(Ráno chumelilo už na chatě v 2121m a tak jsme se nepokoušeli ani o náhradní tůru ferátu na Kreuzspitze 3158m.Prostě se nedařilo.Tolik k prožitému.Užili jsme si ale fůru srandy a pojedli hromadu hřibů."Zapařili" v kempu v Hinterbichlu s holandskými důchodci,zůčastnili se oslav 60sátin na chatě Johannishutte(s heligonkářem a hráčem na valchu) a na úplný závěr popil v kempu na Šumavě.Takže vlastně pohoda:-)Tady jsou obrázky...
...cesta z parkoviště u Matreier Tauernhaus byla ještě poměrně veselá..
...s přibívající výškou se počasí stále zlepšovalo...
...pod chatou Neue Prager Hutte sice už nepršelo ale optimismus to příliš nevzbuzovalo...
...první pokus skončil podobně jako ten druhý.Jen jsme ještě věřili že počasí se umoudří...
...
...cestou na chatu to tak skutečně vypadalo...
...takže jsme večer ulehali vesele v liduprázdné chatě:-)
...ranní start nám však nepomohl...
...skončili jsem jen o kousek výš než den předtím.Sestup v dešti a přejezd do kempu v Hinterbichlu...
...ráno jak z kalendáře...
...
...Pragraten am Grossvenediger, v místním špáru nakupujem vajíčka a víno.Další večírek může začít:-)
...předtím ještě procházka k vodopádům...
...no a pak zase do kopce...
...
...k chatě už dorážíme v tradičním tauernském počasí.Nicméně naděje umírá poslední...
...BEZNADĚJ:-(No a to je tak všecko.Samozřejmně že fotek bylo víc a tak jsem ty nejlepší použil v prezentaci.
Nazval jsem ji neviditelná hora,protože jsme za ten týden vrchol Venedigeru vůbec nespatřili:-((((

Vandr na Retezat-(4-10.7.2013)

11. srpna 2013 v 18:05 | jonáš71
Tak jsem se konečně podíval do rumunska:-)Je tam moc hezky a já doufám že to nebyla návštěva poslední.Společně s Šimonem a Bambánem jsme navštívili nejstarší národní park v karpatech(od roku 1935) ,biosferickou rezervaci,pohoří Retezat.Krásné hory ,něco mezy roháčema a tatrama,akorát mnohem méně turistů!Jeli jsme vlakem ,pohodově s 3 hodinovou pivní pauzou v Budapešti.Z nádraží v Subcetate jsme se vyvezli taxíkem k turistickému komplexu Rausor(chatová osada)zde poslední pivka a pak cca 600 výškových metrů k refugiu Condor.Boudu jsme na první pokus minuli,nakonec ji Bambán našel.Jak se říká za pět minut dvanáct poněvadž právě začalo pršet.Déšt byl ostatně našim věrným společníkem po celý pobyt.Každé odpoledne 2-3 bouřky.No nádhera.
Nicméně rána byla krásná.To sobotní jsme mířili na Vf.Retezat...
...v sedle jsme se už kochali výhledy a Bambán k tomu udělal čaj.První v hoře a výborný!
...ze sedla vycházíme do mírného deště a mlhy.Na vrcholu se mraky trhají takže je i něco vidět...
...z Retezatu sestupujem aby jsme zase mohli stoupat...
...další kopec je Vf.Bucura.Na jeho vršek jsme však nevstoupili.Kousek pod vrcholem nás zastihla bouře a tak jsme si ho odpustili...
...naštěstí bouřilo jen krátce.V sedle si dáváme obligátní cigárko a něco nazub.Hlavně se kocháme výhledem na náš další cíl Vf.Judele.A také jezero Bucura kde budem spát...
...scházíme dolů a doufáme že to stihnem za sucha:-)
...stihnem to!Jen co postavíme stan začne asi na hodinu chcát.Ale festovně.Nacházíme azyl pod stříškou refugii Bucura.Bača nás počastuje kořalkou,a když příjde později i Šimon,dává nám Salvamonťák čaje a zas kořalku.Nechce za to nic víc než smotnout cigárko.Hned je veselejc a nakonec stihnem i tu večeři.V neděli ráno vstáváme opět do sluníčka a míříme na nejvyšší kopec retezatu ,Vf.Peleaga 2509m...
....malá pauzička...
...jdem svižně neb Bambán slíbil vrcholový čajík...
...čaj byl,výhled byl akorát ty mraky zase houstly.Rychle dolů a zas nám to vyšlo:-)na pondělí jsme si vybrali Vf.Judele 2398m.Plán je takový =ráno vyrazit na pík...
...vycházíme časně ,ve stínu je ještě chladno.Bez těch krys to jde snadno.Na vrcholu jsme kolem půl deváté...
...kochačka ,cigárko a dolů.Na Bucuře pojíme,zbalíme bágle a sestupujem na poianu Pelegii,kde je tábořiště a chata Salvamontu.Už cestou dolů poprchává ale nic dramatického.Před výstupem do sedla plauil Mic se posilníme a vyrážíme zas dokopce a deště...
...v sedle ještě prší,nicméně jsou aspoň jakési výhledy.To co jsme nastoupali zase sestoupíme.Neb dole nás čeká Cabana Buta a vní pivo....
...k tomu pivku už nám svítí sluníčko.Dopřáváme si luxus noclehu na chatě(on ten náš stan je celkem malý) a popíjíme.Uterní ráno nás probouzí slunečními paprsky.Dnešní etapa je relativně pohodová.Zpět do sedla a pak přechod pohoří Malý Retezat.Pohoda to byla akorát že v mlze:-(ale Šimon si to užívá,občas něco vidět je.Potkáváme pastevce,tak si je fotí a co je hlavní na vrcholu Piatra Jorgovanului 2014m se mraky roztrhají a my vidíme co jsme prošli...
...původní plán byl takový že z Malého Retezatu budem pokračovat na Godeanu.Jenže ono se to doma hezky naplánuje ale v hoře je pak všecko jinak.Největším problémem jsou ty pravidelné bouře:-(a tak jsme se na Butě rozhodli že přejdem jen do sedla Paltina,pod kterým je u jezírka Sorbele solidní místo na spaní.Odtud jsme chtěli ve středu vyšlápnout na Vf.Paltina 2149m(první hora v pohoří Godeanu) vrátit se k jezírku ,přespat a ve čtvrtek zahájit sestup k přehradě Gura Apei.Člověk míní a ochránci mění:-(V sedle byli 3 a jít mimo značku v národním parku v jejich přítomnosti jsme se neodvážili.Škoda .Za blížící se bouře sestupujem k přehradě.cesta je dlouhá,nekonečná.V našich mapách je Cabana Rotunda označená jako zrušena.Kolem půl deváté k ní přicházíme a zjištujem že fakt nepremává.Naštěstí se dohodnem s dřevorubci kteří ji obývájí a je z toho príma večírek.Ve středu nás čeká sestup po zprvu makadamové později asfaltové silnici na Cabana Gura Zlata.Podle dřevorubců 21km,pro nás pohoda.Horší to mněl Šimon který zdědil nohy po dědovi.Jdem pomalu s přestávkami.Přesto zpuchyří:-)Závěrečný večírek na tábořišti u chaty.Louka s včelíny a na ní jediný stan .Ten náš.Pro povzbuzení si dáváme plecháče z chaty a ze zbytku tabáku balím poslední cigárka.Noc byla luxusní.Hučící řeka nás doslova ukolébala.Ráno vyspáváme,není kde spěchat.Dnes nás čeká jen veselá cesta do Budapešti kde se budem kochat památkami.To už je ale jiný příběh.Fotek bylo fůra takže je zde opět fotoprezentace
Fotil i Šimon,jeho prezentace je zde
teď už jen vzpomínáme:-(

čtyři otztálské kříže(9-14.9.2012)

26. září 2012 v 20:37 | jonáš71
Co se nepovedlo loni,povedlo se letos:-)Na loňský rok naplánovaná výprava do Otztálských alp,se uskutečnila v první polovině září a celá družina(Majkl,Dúša,Aleš a já),ji hodnotí kladně.Krásné hory,zaledněné,relativně vysoké kopce a hlavně touhle dobou nepřelidněné vrcholy.Tak na nás zapůsobily, nejvyšší štíty rakouského tyrolska.Oblast je hustě zaledněna(86 ledovců) a pyšní se největší koncentrací 3000 tisícových vrcholů(256) v rakousku.Z téhle bohaté sbírky jsme si ukrojili jen malý kousek 4 třítisícovky-Urkundholm 3113m,Wildspitze(nejvyšší kopec pohoří a druhá nejvyšší hora rakouska)3772m,Kreuzspitze 3547m a Similaun 3606m.Jak jsme se na vlastní oči přesvědčili,je proč se do otztálek vracet:-)
Tady je pár obrázků...
...část hlavního hřebene otztálských alp.Foceno pod chatou Breslauer hute...
...hned první den,poté co vystoupáme těch cca 900 výškových metrů z Ventu na chatu Bresllauer.Si poté co se ubytujem,připisujem první vrchol.Aklimatizační vycházkou na blízký vrcholek Urkundholmu ...
...to je ten první kříž v tyrolích:-)a zárověn první Alešova třítisícovka...
...z vesela se vracíme na chatu a hlavou nám víří myšlenky na zítřek.V plánu je výstup na Wildspitze...
...vstáváme časně a vycházíme jako první.Nakonec se ale necháme dojít skupinkou s vůdcem,neboť kufrujem a nemůžem určit správný výstupový žlab:-)))
...na ledovci Taschachferner cestou k vrcholu...
....a to už jsme pod samotným vrcholem rakouské K2...

...za chvíli jsme na vršku a radujeme se.Obvzlášt proto že předpověd počasí není příznivá a my přece jen něco vidíme.-)
...zde Weisskugel 3738m(druhý nejvyšší kopec pohoří) a Fluchtkogel 3514m...
...a skutečně se ve středu probouzíme do deště:-(Scházíme dolů do Ventu,doplňujem zásoby a dolinou Niedertal stoupáme na chatu Martin Bush hutte.Zde máme v plánu pokusit se o výstup na Similaun 3606m a případně Hintere Schwarze 3628m.Ale nepředbíhejme.Celou cestu jdem v dešti a od cca 2300m.n.m v sněžení.To neustává ani ve čtvrtek a tak volíme náhradní cíl 3457m ,vysoký Kreuzspitz.Cesta je značená a tak si věříme:-)
...po menším bloudění ,naše smíšené česko-polské družstvo,štastně dosáhlo vrcholu:-)a následně se i ve zdraví vrátilo na chatu.Poláci mají čerstvé zprávy o počasí,podle kterých by v pátek mělo být krásně...
...předpověd vychází a tak míříme k vrcholu Similaunu,který se nám doposud skrýval.Poprvé ho vidíme v těchto místech a mlsně ho okukujem:-)
...počasí je skvělé ,až na ten fukýř:-)
...vrchol je náš a rozhled neomezený...
...poznáváme Wildspitze,kde jsme byli před třemi dny.Taky Hintere Schwarze...
...který už letos nestihneme.Ono by to sice šlo,ale bylo by to natěsno a jak se říká v nejlepším se má přestat!Pomalu scházíme z hory a užíváme si to.Na chatě se balíme a scházíme do Ventu...
...nacpu si špunty do uší,zapínám mp3 a na krk věším foťák.Kluci peláší a já se sunu za nima.Čeká nás kemp,teplá sprcha a
karton piv:-)Jak já to mám rád.Viva Otztália:-)))Já se vrátím!Fotek byla fůra,takže opět HD prezentace.Písnička je potemnělá ,ale krásná.Jedna z otztálského výběru.Song Dead Radio od Rowlanda S Howarda.Tady to je.
Tak si to užijte!

Jarní výlet do Vysokých Taur(10-14.5.2012)

22. května 2012 v 16:52 | jonáš71
Tak jsem se po delší době opět podíval do alp.Konkrétně do rakouských vysokých taur.V oblasti jsem byl předtím jen jednou(Grossglockner,s Majklem v roce 2009),takže to bylo zajímavé ,fajné a pěkné:-)Tentokrát jsme vyrazili na prodloužený jarní víkend do skupiny Granatspitze,na chatu Rudolfshute.Tedy přesněji pod chatu:-)Sezona skialpová skončila a chodecká nezačala.Jinak přelidněné kopce jsme měli sami pro sebe!Nevýhoda byla že díky příliš vysokým teplotám(v noci v 2200m +7stupňů),byl sníh mokrý a nestabilní.V pátek na Sonnblicku to ještě šlo(menší sponntální lavinky při sestupu).V sobotu na Medzelkopfu už se to sypalo všude kolem:-(.Takže z původních plánu na 2 třítisícovky,byla jedna Sonnblick 3088m(na vrcholu nováčci Spídy a Podze,veterání já a Aleš jsme vyměkli asi 50m pod vrcholem).A druhý kopec Medzelkopf 2761m,na vrcholu hoďku a půl , s cigárkama a kalvádosem trojice Spídy,Podze a já.Přestože plán nebyl splněn jsem odjížděl spokojen.Krásné 3dny v hoře,se vším všudy.Těžká vynáška,sluníčko,pak déšt a nakonec i čerstvý sníh:-)Vše v prezentaci!Opět HD v formátu Avi.Muzika tentokrát možná trochu kontroverzní ale mně se líbí.Moldavská kapela Zdob si Zdub v písni zpívá o své rodnné zemi.Nebýt Masaříka mohly být ty alpy naše:-)Přeji příjemnou zábavu.
No a tady je pár fotek pro ilustraci co vás čeká v prezentaci.
...jezírko Grunsee(250 výškových metrů nad parkovištěm na Enzigerboden),tady začíná cesta sněhem:-)
...naši nováčci jsou natěšení a tudíž je obludné krysy netíží:-)
...když si odmyslíte ty obludné lanovky,je tam velmi hezky.
....podvečerní vyhlídka z BC...
...tady už lanovky nevnímáme a užíváme si totální samoty:-)
...vrchol se blíží a je jasné že lehčí varianta ,nepřichází v úvahu.Zbývá cesta hřebínkem...
...poslední metry k vrcholu(foceno z místa kde jsme to s Alešem zapíchli)...
...i odtud je výhled skvělý.Zde třeba Grossglockner(to je ten nejvyší srpek).Víc v prezentaci!!!
...tady jsme usoudili že už nejsme na ledovci:-)
...v sobotu už to bylo trochu horší ,ale na vrcholu výhled byl!
....
...no a pak musíme dolů:-(
...potom pršelo,posléze mrzlo a sněžilo:-)Nakonec jsme v kempu v Kaprunu vyžáhli basu piv a jelo se domů.Těším se na příště a doufám že to bude brzy!Snad již v červenci s čajovci (otztálky či dolomity) nebo možná v červnu s Pepou Tatry!

Vzpomínka na Walliské Alpy(září 2004)

9. února 2012 v 17:23 | jonáš71
Tak jsem si řekl že zaplním bílé místo na mém blogu.Přesněji že se vrátím v čase,do doby kdy blog ještě nebyl.Tedy ten můj!
Fotil jsem svým první digiťákem,4megovým minolťáckým kompaktem,Majkl bydlel v Ostravě a Petis ještě nebyl v Kanadě.Bylo to začátkem září 2004 a my se v rozšířené sestavě po třech letech vrátili do Zermattu.Do felicie se nás napáskovalo pět,batohy byly velké,spalo se ve stanech a bylo to krásné!To už se sice nedá tvrdit o fotkách ale za toho počasí to nemohlo dopadnout špatně.Vyšlo nám to skvěle ,nejdřív jsme si vyšlápli na Dom 4545m a pak jsme se rozdělili na dvě družstva.Sportovci zkusili štěstí na Matterhornu a já s Majklem si vyšlápl na vyhlídkový Breithorn 4164m a sousední Kleine Matterhorn 3883m.Dost keců tady je HDprezentace.

Dovolená na Lago di Garda(28.6-6.7.201)

13. července 2011 v 17:43 | jonáš71
Letošní rodinná dovolená,se tentokrát nekonala u moře ,ale v severní itálii.Konkrétně na Lago di Garda a v jeho okolí.
Akce nebyla pojata jako horská,nicméně jsem se na nějaké ty kopečky podíval.Jmenovitě,Monte Bestone(917m-až na druhý pokus:-),Cima Di Pozeta 2132m a Monte Casttelo 869m+nějaké ty výlety po okolí,koupání v jezerech a na závěr i ty neštastné Benátky.Akce vyvedená!Navíc jsem cestou zahlédl Stubaiské a za nima Otztálské alpy kde se chystáme v září,takže se těším o to víc!!!Tady je pár obrázků...

Více jako obvykle v fotoprezentaci.Muzika tentokrát opět archívní:-),od Crime and city solution!
Postup obvyklý stáhnu,kliknu.

výlet do walliských alp(5.9-11.9.2010)

18. září 2010 v 20:40 | jonáš71
Tak už je zase září.V tomhle termínu obvykle vyrážíme do nějakých vyšších kopců(teda pro nás vyšších).Letos tomu nebylo jinak.Po dlouhých šesti letech jsme vyrazili do švýcarska.Konkrétně do walliských alp,přesněji na jejich východní konec.Zde se nachází dobře situovaná chata Weissmies hutte.Nad ní se vypínají dvě čtyřky a jedna skoro čtyřka+ pro nenasytné záživná(údajně)ferata na Jegihorn.Plán byl následující-v neděli dopoledne odjezd z Hradce,v pondělí vynáška na chatu a úterý až pátek tůry.Člověk míní,příroda mění.Z úterního pokusu o Weissmies jsme se vrátili,postrašeni horským vůdcem že má přijít bouřka.No stejně bylo škaredě,byť nebouřilo.Ve středu pršelo,takže nám logicky zbyly jen dva dny.Ty nám za to vyšly nádherně.Spokojenost myslím všeobecná.Pro Dušana to byly první čtyřky(ty v žákovské nepočítám)a pro mně s Majklem to byl návrat do míst odkud jsme před devíti lety kvůli zimně a sněhu utekli:-)Fotek byla fůra tak jsem z nich sesmolil prezentaci.Jako obvykle je to samospustitelný soubor.Stáhnu,kliknu a čumím:-)
Tady jsou nějaké obrázky pro ilustraci,co tam asi uvidíte.
šedivý weissmies 4023m
masív mishabel
v sedle Weissmiesu
sestup z weissmiesu
chata weismies hutte pod lagginhornem 4010
flatshorn a bernské alpy z lagginhornu
weissmies z lagginhornu
majklův horský sen
Tak takhle nějak to vypadalo.Už se těším na příští výlet.Zatím se můžete kouknout na obrázky.
Tady to je:-)
Takže Ahoj a Hoře Zdar!

Grossglokner(3797m)-splněný sen...(8-11.9.09)

25. září 2009 v 19:44 | jonáš71
Tak se nám v uvedeném termínu konečně podařilo vyfunět na zmíněný kopec.Radost veliká byť lechce zkalená né právě ideálním počasím.Přesto je fotek fůra a aby toho nebylo mnoho udělal jsem z nich prezentaci.Trvá necelé čtyři minutky a je tam pěkná písnička.Z samotného výstupu jsem na prezentaci dal pár fotek od kluků .Poněvadž zrcadlovku jsem měl v batohu.Fotky jsou označeny .Snad se hoši nebudou zlobit:-)
Tady je odkaz na stažení.Je to samospustitelný soubor.Stačí stáhnout a klinout.
Abyste nestahovali zajíce v pytli pár ukázek...
...poprvé vidíme svou horu.Jdem z jihu.Od Kalsu...
...z parkoviště u Lucknerhausu...
...kolem chaty Lucknerhutte...
...na Studlhutte kde máme zamluveny palandy...
z chaty ráno vyrážíme...
...na ledovec Kodnitzkees...Vrchol je vlevo nahoře:-)Fotka je středeční podvečerní.Ve čtvrtek už vrchol nebyl vidět vůbec:-(
...to je on !Nejvyšší kopec v Rakousku(3797m.nm)...
...západ slunce před chatou...
...ranní nástup na ledovec.To jsme ještě veřili že budou výhledy:-(((
...poslední metry pod chatou Erzhezog-Johan hutte a taky poslední výhledy...
...potom už jen bílá tma.Kupa adrenalinu a vrcholová euforie:)S letitým parťákem na vrcholu Grossglockneru.No a neméně dobrodružná cesta dolů.To vše a něco navíc na zmiňované prezentaci.Tak vesele stahujte a ahoj v hoře!!!

balkánský deník7(u moře a tak...)23-28.6.09

30. července 2009 v 16:07 | jonáš71
Cesta k moři je už tak trochu jiný příběh ale jelikož aktéři zůstávájí stejní a ani balkán jsme neopustili pokračuji v psaní...
...cesta vlakem do Soluně byla celkem v poho.Autobusem to trvá do Vrasny ani né dvě hoďky a tak jsme už po deváté na pláži kde sušíme boty atd.Počasí přeje.Navíc Jirka s Míšou sehnali fajn ubytko takže pohoda...
...akorát že večer přišla bouřka a chcalo až do poledne:-)Ty mraky nás snad honí:-)))Pár reportek...
...no prostě pohoda na pláži.Nakonec se ale vyčasilo...
...pak už bylo hezky .Takže jsme se mohli válet,popijet a nefotit.Jen jednou v podvečer.Procházka do Stavrosu...
...tak jsme se nakonec pronudili až dokonce:-)Myslím že u toho moře jsou tři dny až nad hlavu vše navíc je čirý masochismu:-)to by bylo vše od moře.Dále pár fotek ze Sofie...
...město jako každé jiné...
...mají tady metro...
...a mešitu...
a taky letiště...
...odkud s dvouhodinovým zpožděním odlétáme do Vídně.Student agency na nás nepočkal:-)Naštěstí nás zachránili slováci.Přes Bratislavu a Brno se naším puntíkem dostáváme o půl čtvrté ráno domů.Akorát tak abych v pět sedl na kolo a jel do rachoty.Dobře mi tak:-)Příště pojedu zase!!!